دستگیری فروشنده اینستاگرامی واکسن های کرونا

به گزارش بازی های اندروید، رییس پلیس فتای تهران عظیم از بازداشت فردی که اقدام به فروش اینترنتی واکسن های تقلبی کرونا با قیمت های میلیونی به شهروندان نموده بود، اطلاع داد.

دستگیری فروشنده اینستاگرامی واکسن های کرونا

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در حاشیه دستگیری این فرد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: چندی پیش یکی از شهفرایندان به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد که از ترس ابتلا به کووید19 در پی تهیه واکسن برای خود بوده که در در فضای مجازی با یک صفحه اینستاگرامی روبه رو شد. شاکی به این صفحه مراجعه و در تماس با گرداننده آن اطلاعاتی در خصوص خرید واکسن را از این فرد دریافت می نماید.

وی با اشاره به اظهارات شاکی گفت: گرداننده این صفحه به شاکی گفته بود که تعداد کمی از واکسن ها به جای مانده و از این رو اگر تمایلی به خرید آن ها دارد باید هرچه سریعتر نسبت به پرداخت وجه اقدام کند و شاکی هم که نگران از دست دادن واکسن بوده، قبل از هرگونه اطمینان از صحت ادعا های این فرد، مبلغ را برای مدیر این صفحه واریز نموده و ساعاتی بعد هم به وسیله پیک واکسن را دریافت نموده است.

معظمی گودرزی با بیان اینکه شاکی پس از دریافت واکسن و نشان دادن آن به یکی از دوستان پزشکش متوجه جعلی بودن آن شده است، گفت: به همین دلیل هم این فرد اقدام به طرح شکایت علیه گراننده یا گردانندگان این صفحه اینستاگرامی نموده بود.

رییس پلیس فتای تهران عظیم با اشاره به پیگیری های ماموران پلیس فتا در این پفراینده، اعلام کرد: در تحقیقات اولیه معین شد که متهم در این صفحه اینستاگرامی از عکس ها و تصاویر آرشیوی به اسم تصاویر واکسن های نزد خود استفاده نموده است. در ادامه با شیوه ها و ابزار های پلیسی هویت واقعی این فرد هم به دست آمد و پس از آن محل اختفای وی در یکی از محلات شمال تهران مورد شناسایی نهاده شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز قضایی برای دستگیری متهم گفت: این فرد در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد. بعلاوه در بازرسی از محل اختفای او بیش از 35 عدد واکسن تقلبی کرونا که یک عدد از آن را هم با قیمت میلیونی به شاکی فروخته بود، کشف و ضبط شد.

معظمی گودرزی با اشاره به اعترافات متهم گفت: این فرد پس از تشکیل پفراینده برای ادامه فرایند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی به شهفرایندان هشدار داد که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی جرم است و باید از انجام آن پرهیز نمایند به ویژه آنکه در بیشتر این موارد فروشندگان جعلی و کلاهبردار هستند و ممکن است سلامت خریداران هم به خطر بیفتد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1240

به "دستگیری فروشنده اینستاگرامی واکسن های کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری فروشنده اینستاگرامی واکسن های کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید