چکش 61 میلیاردی و 700 میلیونی در تهران

به گزارش بازی های اندروید، هجدهمین حراج تهران که به شکل آنلاین در حوزه هنر معاصر ایران برگزار گردید، با فروش 61 میلیاردی و 700 میلیونی همراه بود.

چکش 61 میلیاردی و 700 میلیونی در تهران

خبرنگاران: هجدهمین حراج تهران به صورت آنلاین ویژه هنر معاصر ایران، 24 آذرماه 1402 برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین ،به نقل از روابط عمومی این رویداد،در این دوره از حراج تهران 55 درصد از هنرمندان جوان برای اولین بار آثارشان در مارکت هنر ایران معرفی می شد که فروش قابل قبولی داشتند.

از دیگر ویژگی های این دوره از حراج تهران حضور قابل توجه هنرمندان زن بود که 41 هنرمند زن آثارشان در هجدهمین حراج تهران ارائه شد.

در کنار هنرمندان جوان، آثاری با ماهیت هنر معاصر از بعضی از اساتید شناخته شده هنر ایران همانند پرویز تناولی، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، مسعود عربشاهی، پرویز کلانتری و پروانه اعتمادی نیز در این حراج ارائه شده بود.

هرچند بیشترین تقاضای خرید و رشد قیمتی نیز به هنرمندان نوظهور در مارکت هنر اختصاص داشت.

در این دوره از حراج از میان 112 اثر به فروش رسیده 33 اثر بالاتر از کمینه و بیشینه پیشنهادی به فروش رسیدند که اغلب هنرمندان آنها از چهره های تازه مارکت هنر هستند.

بعلاوه 79 اثر بین کمینه و بیشینه پیشنهادی به فروش رفتند.

در هجدهمین حراج تهران 13 اثر نیز به قیمت میلیاردی به فروش رفتند.

رکورداران حراج هجدهم

در این دوره از حراج تهران 114 اثر شامل 88 تابلو نقاشی، 16 مجسمه، 6 عکس و 4 نقاشی خط، طی چهار روز در مجموعه آگورا به نمایش عایدی و خریداران آثار هنری می توانستند طی همین مدت در بستر آنلاین به خرید آثار مبادرت ورزند. بر همین اساس 112 اثر با رکورد 61 میلیارد و 776 میلیون تومان به فروش رسیدند.

اما گران قیمت ترین اثر هجدهمین حراج تهران اثری از پرویز تناولی بود که به مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان به فروش رسید. این اثر که از نمونه آثار متفاوت این هنرمند مجسمه ساز و نقاش پیشکسوت است که برای اولین بار در مارکت هنر عرضه شد، زن فرنگی روی فرش ایرانی نام داشت که این هنرمند با توجه به هنر فرش ایرانی و ادغام آن با هنر معاصر پاپ آن را ارائه نموده بود.

در رتبه دوم این دوره از حراج اثری با عنوان معما 92 از آیدین آغداشلو و تابلویی بدون عنوان از مسعود عربشاهی نهاده شدند که به مبلغ 4 میلیارد و 620 میلیون تومان به فروش رسیدند. جایگاه سوم رکوردداران این دوره از حراج به تابلو نقاشی خطی محمد احصایی با عنوان پاییز گل آفتاب گردان اختصاص پیدا کرد که به مبلغ 4 میلیارد و 180 میلیون تومان به فروش رسید.

در جایگاه بعدی ذی قیمت ترین آثار این دوره از حراج تهران دو اثر از دو نسل متفاوت هنر معاصر ایران نهاده شدند. تابلویی بدون عنوان از هنرمند فقید پرویز کلانتری و اثری از مجموعه فنون کهن کیمیا شهریار احمدی که به مبلغ 3 میلیارد و 410 میلیون تومان از سوی مجموعه داران هنری خریداری شدند. در جایگاه پنجم رکورداران حراج هجدهم مجسمه ای از تیمو ناصری نهاده شد که به مبلغ 2 میلیارد و 200 تومان فروخته شد.

13 اثر میلیاردی حراج آنلاین

در هجدهمین حراج تهران که به صورت آنلاین برگزار گردید، 13 اثر با قیمت بالای یک میلیارد به فروش رسیدند که پس از پنج رکورد نخست حراج، اثری از مجموعه گره های کوروش شیشه گران به مبلغ یک میلیارد و 870 میلیون تومان، مجسمه هایی از بیتا فیاضی و رکنی حائری زاده به قیمت یک میلیارد و 650 میلیون تومان، تابلویی از داود زندیان به مبلغ یک میلیارد و 540 میلیون تومان، نقاشی از فرشید مثقالی به قیمت یک میلیارد و 430 میلیون تومان، مجسمه ای از دیوهای فریدون آو و اثری دیگر از پرویز کلانتری به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون از سوی مجموعه داران خریداری شدند.

در هجدهمین حراج تهران 11 اثر بین 500 میلیون تا یک میلیارد تومان چکش خوردند.بعلاوه 57 اثر هجدهمین حراج تهران نیز کمتر از 500 میلیون تومان به فروش رسیدند.

در هجدهمین حراج تهران، 30 اثر زیر 100 میلیون تومان به صورت آنلاین به فروش رسیدند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 27 آذر 1402 بروزرسانی: 27 آذر 1402 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1821

به "چکش 61 میلیاردی و 700 میلیونی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکش 61 میلیاردی و 700 میلیونی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید