زوار: لغو مسابقات جهانی و المپیک نوجوانان فرصت افتخارآفرینی را از یک نسل گرفت، امیدوارم ستاد مبارزه با کرونا دست از سر رشته های رزمی بردارد

به گزارش بازی های اندروید، سرمربی تیم تکواندو نوجوانان گفت: لغو مسابقات جهانی تکواندو و المپیک جوانان 2022 جای افسوس دارد و این اتفاق فرصت افتخارآفرینی را از یک نسل گرفت.

زوار: لغو مسابقات جهانی و المپیک نوجوانان فرصت افتخارآفرینی را از یک نسل گرفت، امیدوارم ستاد مبارزه با کرونا دست از سر رشته های رزمی بردارد

محمدرضا زوار در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص لغو مسابقات دنیای تکواندو گفت: باید بابت شرایطی که ایجاد شده است تاسف خورد. شرایطی که باعث شد که موقعیت برای افتخارآفرینی بازیکنان نوجوانان که شرایط سنی آنها در این رده سنی در امسال و سال آینده به پایان می رسد، از دست برود.

وی توضیح داد: نوجوانانی که می توانستند با کسب موفقیت در مسابقات دنیای و المپیک سال آینده افتخاری را در کارنامه ورزشی خود ثبت نمایند. واقعا جای افسوس دارد که شیوع کرونا باعث شد با وجود داشتن جوانان ارزشمند، امکان اهتزاز پرچم کشورمان در مسابقات دنیای و المپیک جوانان پیش نیاید.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان در خصوص اینکه لغو کامل این مسابقات از سوی فدراسیون دنیای تصمیمی منطقی بود، گفت: به نظر من باید مسابقات را زودتر لغو می کردند، اما فدراسیون دنیای صبر کرد تا شاید شرایط دنیا بهتر گردد و یا واکسن بیماری کشف گردد. شرایط در امسال برای برگزاری مسابقات مهیا نبود، اما از طرفی منطقی نبود که این مسابقات تا سال 2022 به تعویق بیفتد. فدراسیون دنیای می توانست این مسابقات را در سال 2021 پیش بینی کند تا برای بازیکنان این رده سنی، امید و انگیزه ای وجود داشته باشد.

زوار تاکید نمود: بازیکنان رده سنی نوجوانان با لغو مسابقات دنیای و انتخابی مسابقات المپیک نوجوانان سنگال موقعیت بزرگی را از دست دادند. بازیکنان نوجوانان می توانستند در صورت برگزاری مسابقات دنیای پایه گذاری موفقیت در المپیک جوانان 2022 را نیز انجام بدهند که متاسفانه هر دو فرصت از دست رفت. برگزاری مسابقات در سال 2024 نیز با یک نسل دیگر خواهد بود و این بازیکنان دیگر امکان حضور در مسابقات را ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای باید برای حفظ بازیکنان این نسل صورت بگیرد تا آنها بی انگیزه نشوند و تکواندو را رها ننمایند، گفت: اولین گام این است که ستاد مبارزه با کرونا دست از سر رشته های رزمی بردارد و این مقررات سخت را در خصوص مراسم های ختم، عروسی و سفرها بگذارد. در حال حاضر همه باشگاه های ورزشی تعطیل است و با تعویق مسابقات نیز شرایط برای تغییر گام به گام زندگی این نوجوانان ایجاد خواهد شد.

سرمربی تیم نوجوانان خاطر نشان کرد: مدیریت فدراسیون تکواندو و وزارت ورزش در حفظ آینده ورزشی این بازیکنان بسیار مهم است. وقتی شرایط برای تمرین بازیکنان وجود ندارد کاری از دست مربیان برنخواهد آمد.ابتدا باید این مشکل باید با صدور مجوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا و در ادامه با برگزاری مسابقات لیگ از سوی فدراسیون مدیریت گردد تا بچه ها در کوران مسابقات حضور داشته باشند و تهدید ایجاد شده را به فرصت برای حضور در تیم ملی بزرگسالان تبدیل نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 692

به "زوار: لغو مسابقات جهانی و المپیک نوجوانان فرصت افتخارآفرینی را از یک نسل گرفت، امیدوارم ستاد مبارزه با کرونا دست از سر رشته های رزمی بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوار: لغو مسابقات جهانی و المپیک نوجوانان فرصت افتخارآفرینی را از یک نسل گرفت، امیدوارم ستاد مبارزه با کرونا دست از سر رشته های رزمی بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید