زیباترین مسیرهای پروازی در دور دنیا

به گزارش بازی های اندروید، جای انکار نیست که سیاره ما از بالا بسیار زیبا به نظر می رسد. تماشا کردن قله باشکوه کوه ها، آبشارهای خروشان و دره های عمیق از بالا به شما این موقعیت را می دهد که بیش از پیش طبیعت بکر حیرت انگیز سیاره زمین را تحسین کنید. پیشنهاد می کنیم در پروازهایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم حتماً صندلی کنار پنجره را رزرو کنید تا زیباترین سفر هوایی جهان را تجربه نمایید.

زیباترین مسیرهای پروازی در دور دنیا

پرواز برای تماشای شفق جنوبی با ایر نیوزلند

در آوریل 2017 اولین پرواز چارتری تجاری برای تماشای شفق جنوبی در جزیره جنوبی نیوزلند از زمین بلند شد. این هواپیما حامل بیش از 130 عکاس و مشتاق شفق بود و پرواز هشت ساعته اش دوبار از خط زمانی بین المللی عبور کرد تا مسافران هر دو طرف بتوانند نمای خوبی از این نورهای زیبا را ببینند.

پرواز بر فراز دلتای اوکاوانگو در بوتسوانا

دلتای اوکاوانگو (Okavango Delta) در بوتسوانا (Botswana) یکی از دیدنی ترین نواحی حیات وحش در دنیا است. اینجا عظیم ترین دلتای داخلی دنیا به شمار رفته و دسترسی به طبیعت وحشی آفریقا را با هیجان بی نهایت به شما هدیه می کند. در این پرواز، آرامش و زیبایی یک دلتای دست نخورده و مناظری حیرت انگیز از زیبایی طبیعی منطقه را تماشا خواهید کرد. این سفر به شما زاویه دیدی گسترده و 180 درجه از مناظر را داده و می توانید دشت های سیلابی با علف طلایی و جزیره هایی از درختان نخل سرسبز را ببینید. از آن بالا اسب های آبی، فیل ها و بوفالو ها در زیر سایه درختان قابل رویت هستند. این پروازها بر فراز دلتای اوکاوانگو، معمولاً با هواپیماهای سبک تک موتوره انجام می شوند ولی سرویس هلیکوپتر هم موجود است.

پروازی بر فراز دیواره مرجانی عظیم استرالیا

دیواره مرجانی عظیم (The Great Barrier Reef) یکی از عظیم ترین شگفتی های طبیعی دنیا است. این ناحیه از 3000 سد مرجانی منفرد، 880 جزیره و صدها و هزارها نوع مختلف گیاه، پرنده و حیات مرجانی تشکیل می گردد. شنا کردن با ماهی ها و تحسین رنگ مرجان ها قطعاً یکی از بهترین راه های لذت بردن از تعطیلاتتان خواهد بود اما برای آنکه این شکوه و زیبایی را به تمامی تجربه کنید، بد نیست آن را از بالا هم ببینید. از ارتفاع بهتر خواهید فهمید که چرا اینجا یکی از باشکوه ترین و بی همتاترین نواحی دنیا به شمار می رود.

پرواز با هلیکوپتر در آسمان گرند کنیون آمریکا

گرند کنیون آمریکا (Grand Canyon) منظره ای الهام بخش و جذاب است که جزو برترین مقاصد گردشگری آمریکا به شمار می رود. ترکیب بی همتای رنگ های زمینی و فرم منحنی صخره ها توسط رودخانه کلورادو شکل گرفته اند. گرند کنیون با صخره ها و دره های مرتفعش نیروی خالص طبیعت را به نمایش می گذارد. اندازه باورنکردنی آن بسیاری از بازدیدکنندگان را به زانو درمی آورد. یکی از بهترین راه های تماشای این شگفتی طبیعی، پرواز با هلیکوپتری است که از لاس وگاس بلند می گردد.

تماشای قله اورست از نزدیک

هیچ چیزی نمی تواند با زیبایی بکر و خالص رشته کوه هیمالیا برابری کند. دهه ها است که مردم با فشار آوردن به مرز های استقامت ذهنی و جسمی خود تلاش کرده اند کوه اورست را فتح کنند. اینجا از گذشته قلمرو نژاد خاصی از کوهنوردان بوده که قربانیان زیادی هم گرفته است. هر چند امروزه دیگر لازم نیست حتماً ورزشکار باشید تا بتوانید آن را از نزدیک ببینید. برخی شرکت ها مانند بودا ایر (Buddha Air) یا یتی ایرلاینز (Yeti Airlines) یک تور یک ساعته با نماهای خیره کننده ای از اورست، فلات تبت و کانچنجونگا (Kanchenjunga) را به گردشگران پیشنهاد می کنند. این پروازها همه روز از زمین بلند می شوند ولی بهترین فصل از اکتبر تا آوریل است.

سفر یک روزه به قطب جنوب با کانتاس

اگر می خواهید فهرست آرزوهایتان را کامل کنید و بدون زحمت به قاره عظیم و سفیدپوش قطب جنوب هم سر بزنید، باید به سراغ سفر یک روزه گردشگری کانتاس (Qantas) بروید. این پرواز از استرالیا بلند می گردد. هیچ پاسپورتی برای آن لازم ندارید و می توانید در محیطی گرم، با یک لیوان نوشیدنی در دست، بدون هیچ زحمتی از این زیبایی خیره کننده لذت ببرید. تقریباً در فاصله سه ساعتی از جنوب استرالیا مسافران کم کم یخ های پراکنده ای را می بینند و سپس به آیسبرگ ها و توده های عظیم تر می رسند. پس از آن هواپیما قطب مغناطیسی جنوب را رد کرده و با سرزمین اصلی روبرو می شوید. حدود 4 ساعت را روی یخ هستید و زمان باقیمانده صرف لذت بردن از غذاها و نوشیدنی های عالی می گردد.

پروازی بر بلندای مرتفع ترین آبشار دنیا در ونزوئلا

آبشار آنجل که جزو میراث دنیای یونسکو به شمار می رود، در ونزوئلا واقع شده است. آنجل بلندترین آبشار دنیا بوده و به دره شیطان می ریزد. مردم بومی آن را کره پاکوپای-مر (Kerepakupai-mer) می نامند اما نام آنجل از خلبانی آمریکایی گرفته شد که در جستجوی طلا آن را در سال 1937 کشف کرد. ارتفاع آبشار به قدری زیاد است که آب قبل از رسیدن به نزدیکی زمین به خاطر باد شدید اتمیزه شده و به ابری مرطوب تبدیل می گردد. پرواز بر فراز آنجل در یک هواپیمای سبک به شما زاویه دید فوق العاده ای داده و تجربه ای شگفت انگیز را برایتان می سازد.

پرواز از فرودگاه پارو در بوتان

بازدیدکنندگان پادشاهی بوتان گزینه دیگری ندارند و باید حتماً از فرودگاه پارو (Paro)، تنها فرودگاه بین المللی این سرزمین استفاده کنند. این فرودگاه که در ارتفاع 2.4 کیلومتری از سطح دریا واقع شده است با قله هایی مرتفع احاطه شده و یکی از خطرناک ترین فرودگاه های دنیا است. پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه باید حتماً در ساعات روشن روز انجام شوند و با دقت بینایی کامل صورت بگیرند. اگر از تمام این خطرات ترسی ندارید، با مناظری خیره کننده، آب های آبی زلال، رودخانه پارو و سرسبزی های هیمالیا روبرو خواهید شد.

پرواز روی جزایر مالدیو

برای بیشتر مردم، تصویر معروف مالدیو با آب های اقیانوسی تیره، سواحل سفید و درختان نخل پیوند خورده است. تنها راه دیدن منظره خیره کننده تنالیته های آبی اقیانوس، از آسمان است و همچنین می توانید پانورامایی از جزیره را هم تماشا کنید. تماشای مجمع الجزایر مالدیو از زاویه دید پرنده یکی از جذاب ترین تجربیات سفرتان خواهد بود.

تور هلیکوپتری در بالای جزیره کائوای هاوایی

کائوای (Kauai) اولین قسمت از جزایر هاوایی بود که از اقیانوس سر در آورد و طی میلیون ها سال توسط طبیعت تغییر شکل یافت. زیبایی افسانه ای و طبیعی کائوای در ساحل ناپالی (Na Pali) به طول 22 کیلومتر خلاصه می گردد که با آبشارها و صخره های باابهتش شما را حیرت زده خواهد کرد. باید حتماً وایمئا (Waimea) یا گرند کنیون اقیانوس آرام را هم تماشا کنید. بسیاری از دیدنی های این ناحیه از طریق زمین قابل دسترسی نیستند و می توانید با یک تور هلیکوپتری از آن ها لذت ببرید.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 916

به "زیباترین مسیرهای پروازی در دور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مسیرهای پروازی در دور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید