ساخت هتل به وسیله سازنده ورزشگاه آزادی در ایران
به گزارش بازی های اندروید، سازنده ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی برای ساخت هتل وارد بازار ایران می گردد.
غلام حیدر ابراهیم بای سلامی مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری که در آستانه برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار گردید، از ورود برندهای خارجی مطرح در گردشگری به بازار ایران اطلاع داد و گفت:
در سیاست گذاری ایران در بخش گردشگری کمتر دیده شده همایش ها به تهیه رویکرد دقیق درباره پروژه ها منجر گردد. این همایش فرصتی است تا سرمایه گذاران خارجی در جریان عزم مقامات ایران برای توسعه گردشگری قرار گیرند.
وی با اشاره به حضور برندهای مطرح ساختمان سازی و هتل سازی جهان از جمله شرکت Bouygues فرانسه که در کارنامه خود ساخت ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی را دارد و برای یکی از هتل ها نقشه بازسازی داده و بعلاوه آکور که در حال حاضر تفاهم نامه ای برای بازسازی پنج هتل در ایران بسته و هتل فرودگاهی تهران طبق استاندارد آن ساخته شده در کنار رودا (لاکچری روتانا)، وینسی ایتالیا (سازنده هتل های بندری و لاکچری) در این همایش از رونمایی طرحی با نام 100 هتل، 100 کسب و کار اطلاع داد و اضافه نمود این طرح مبتنی بر مطالعات ملی است و امیدواریم موج اساسی را در هتل سازی ایران ایجاد کند.
بای سلامی درباره دلیل تأکید این همایش بر هتل سازی شرح داد:
از آنجایی که 70 درصد تورهای اروپایی در سفر به اصفهان با جواب منفی روبرو می شوند، چون اقامت گاه مناسبی وجود ندارد و از سوی دیگر با توجه به رونق گردشگری داخلی و تأمین این حق برای خانواده ها، باید صنعت هتل سازی آمادگی بیشتری برای پذیرش مسافران داشته باشد. ما باید به سمتی پیش رویم که خانواده های ایرانی و گردشگران خارجی هتل های مناسب خود را انتخاب نمایند.
وی فعالان هتل داری، شرکت های ساختمانی و هتل ساز و موسسات مالی و شرکت های تأمین سرمایه را سه گروه مدعو در این همایش اعلام کرد و اضافه نمود: ما در ساخت هتل دارای ضعف هایی هستیم که اگر با برندهای مطرح بویژه در حوزه ساختمان و هتل سازی هماهنگ شویم، می توانیم ضمن تأمین امکانات مورد احتیاج، ضعف های موجود را برطرف کنیم.
او درباره دلیل تأکید ساخت هتل های چهار و پنج ستاره علیرغم شرایط مالی خانوار ایرانی و احتیاج به هتل های کم ستاره تر گفت:
شاید حدود 20 درصد از پروژه های تعریف شده به ساخت هتل های زیر سه ستاره اختصاص داشته باشد، چون در حال حاضر قصد بر این است که گردشگرانی جذب شوند که شرایط مالی آن ها آمایش سرزمینی را تغییر دهد. اگر چنین طرحی تعریف شده، برای آن است که ایران فعلا کشور تقاضا محوری است و باید عرضه محور گردد و مهم است مجتمع های اقامتی در سطح بالا و طبق استانداردهای جهانی ایجاد گردد تا همه گردشگران جذب شوند.
بای سلامی بعلاوه درباره موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری اعلام کرد که دلیل نیامدن سرمایه گذار آن است که ما هم در داخل آمادگی های لازم را نداریم. 30 سال است که مدل سرمایه گذاری جدی خارجی نداشته ایم. اصلا بانک ها در این زمینه تمرینی نداشته اند و مدل خاص خود را ارائه نکرده اند. اگر شرکت های خارجی هم ارائه ای داشته اند، پذیرش از سوی بانک ها سخت بوده است.
وی اضافه نمود که ما تا به امروز تفاهم هایی را با برندهای خارجی داشته ایم، حتی بعضی از آن ها مثل آکور فرانسه عجله داشته اند کار را سریع آغاز نمایند. اما این ما هستیم که آنالیز های مالی را انجام می دهیم و دنبال مدلی هستیم که بانک های داخلی بپذیرند تا شرکت های ایرانی در ادامه کار دچار خسارت نشوند. حضور موسسات بانکی و شرکت های تأمین سرمایه در این همایش بین المللی به همین دلیل بوده است تا ابهامات موجود برطرف گردد.
منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا