سفر با تور از سفر با وسیله نقلیه شخصی گران تر است

به گزارش بازی های اندروید، خبرنگاران: یک کارشناس برنامه ریزی فرهنگی و گردشگری گفت:از مشکلاتی که موجب عدم رغبت مردم برای مسافرت باتور می گردد عدم نظارت مناسب روی دفاتر خدمات گردشگری است، لذا در بعضی موارد قول هایی که به لحاظ درجات هتل، کیفیت غذا و غیره می دهند عملی نمی گردد.

سفر با تور از سفر با وسیله نقلیه شخصی گران تر است

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه تورهای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اردشیر اروجی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران گفت: آمارهایی که سازمان متولی میراث فرهنگی و گردشگری راجع به گردشگران داخلی می دهد نشان می دهد که درصد خیلی کمی از مردم به وسیله تورها مسافرت های خود را انجام می دهند و قسمت اعظم آنها خارج از سیستم دفاتر خدمات گردشگری مسافرت می نمایند.

وی اضافه نمود: این نشان دهنده این است که موضوع گردشگری ما سنتی مانده و مدرن نشده است، یکی از دلایل این امر به بحث فرهنگ سازی برمی گردد، به گونه ای که سازمان میراث فرهنگی باید رفتن با یک تور برای مسافرت را در بین مردم ترویج کند که این سفر هم مالی تر است و هم به مصلحت تر است و محاسن بیشتری دارد اما این فرهنگ سازی انجام نمی گردد.

اروجی یادآور شد: خدمات دفاتر گردشگری محصولات مناسبی را معرفی نمی نماید چرا که باید جاذبه های موجود در کشور در قالب محصولی به مردم معرفی گردد و وقتی محصول شد اطلاعات مورد احتیاج این محصول را در اختیار افرادی که به سفر می فرایند قرار می گیرد و مسافران به این دفترچه مراجعه می نمایند.

وی توضیح داد: در این دفترچه درج شده است که فاصله تا محصول چقدر است، چه زمانی را باید طی نمایند، مشخصات محصول جاذبه گردشگری چیست؟، چه هزینه ای باید پرداخت نمایند و در نهایت تمام اطلاعات لازم برای استفاده از این جاذبه گردشگری را در اختیار فرد قرار دهند و وقتی این جاذبه ها تبدیل به چند جاذبه شد در قالب راستا مانند راستا تهران به مشهد معرفی می گردد. بعضی از این راستاها معرفی شده اند اما دفترچه راهنما ندارند و نواقصی دارند و معلوم نیست چه فعالیت هایی در طول راستا و در هنگام اقامت انجام می گردد و هزینه آن چقدر است.

اروجی گفت: الان اینگونه است که دفاتر خدمات گردشگری به طور شفاهی به مسافران توضیحاتی درباره سفر می دهد و بعد از سفر که این مسافر کیفیت لازم را همانگونه که دفتر ابتدا بیان نموده بود را نمی بیند، اعتراض می نماید اما اعتراضش به جایی نمی رسد و مردم در این جا مظلوم واقع می شوند و اگر دفترچه خدمات وجود داشت مردم می توانستند به آن استناد نمایند.

وی اضافه نمود: تبدیل یک جاذبه به محصول فرآیندی است که در آن تبلیغات، امکانات رفاهی کنار جاذبه، نحوه سفر به این جاذبه و موارد دیگر مطرح شده است. اما در ایران متاسفانه این فرآیند طی نمی گردد و جاذبه به محصول تبدیل نمی گردد.

اروجی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که موجب عدم رغبت مردم برای مسافرت باتور می گردد نظارت مناسبی روی دفاتر خدمات گردشگری اعمال نمی گردد لذا قول هایی که به لحاظ درجات هتل، کیفیت و حمل و نقل وجود دارد عملی نمی گردد که بتدریج مردم به این نتیجه می رسند که اگر به تنهایی به سفر بفرایند برایشان بهتر است.

وی گفت: هزینه سفر جمعی توسط تورهای گردشگری باید از سفر انفرادی کمتر باشد که این موضوع مشوقی گردد برای سفرهای داخلی اما این هزینه با توجه به اینکه وقتی متقاضی افزایش می یابد باید هزینه کاهش یابد متاسفانه کم نمی گردد، لذا مردم رغبت کمتری برای سفر با تور پیدا می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 169

به "سفر با تور از سفر با وسیله نقلیه شخصی گران تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با تور از سفر با وسیله نقلیه شخصی گران تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید