سلامتی در سفر ، چگونه تمرینات ورزشی در سفر را انجام دهیم؟

به گزارش بازی های اندروید، یکی از روش های محبوب گذراندن شب در طول سفر، وقت گذرانی با همسفران یا گردشگران دیگر و صرف نوشیدنی و شام است. این یک روش عالی برای آشنایی با دوستان جدید و شنیدن داستان های خارق العاده از سفرهای آنان است اما صبح روز بعد، تمامی برنامه ها و کوشش های شما برای ورزش در سفر غیر ممکن و خنده دار به نظر می رسد. انگار نمی توان تمرینات ورزشی در سفر را با ماجراجویی های سفر هماهنگ کرد و در حفظ سلامتی و بدن ورزیده کوشش کرد اما ما در این نوشتار قصد داریم نکاتی در خصوص حفظ سلامتی در سفر برایتان بشماریم و به شما نشان دهیم که چگونه می توانید در طول سفر، به آسانی ورزش کنید و بدن خود را سالم و ورزیده نگاه دارید. با خبرنگاران همراه باشید :

سلامتی در سفر ، چگونه تمرینات ورزشی در سفر را انجام دهیم؟

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا تابستان 99 با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

ورزش در سفر: روتین ورزشی ما در طول سفر چه تفاوتی با روتین های معمول ما در این زمینه دارد !؟

در طول سفر نمی توانید یک روتین عادی و یکنواخت داشته باشید؛ جایی که در آن قرار دارید، محیطی که در آن سفر می کنید، سطح امنیت آن، فرهنگ و آب و هوای آن منطقه، همه و همه بر کارهایی که در طول سفر انجام می دهید و روتین هایی که سعی در حفظ آنها دارید تاثیر می گذارند اما بهتر است به طور کلی روی این تمرکز کنید که هر لحظه خود را به ورزش و تمرین بپردازید. می توانید از ورزش دویدن برای حفظ ورزیدگی و سلامتی در سفر بهره ببرید و یا در هر زمان مناسبی که پیدا می کنید به انجام ورزش های روتین روزانه خود بپردازید. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، در راستا سفرتان با یک باشگاه ورزشی روبرو می شوید و می توانید در آن به وزنه زدن و انجام ورزش های هوازی مشغول شوید؛ اگر هم چنین نشد بهتر است همواره به دنبال یک روش عالی، مفرح و سالم برای تماشای یک شهر یا منطقه جدید بگردید؛ برای مثال دوچرخه سواری کنید؛ در صورت وجود امکانات لازم، به زیپ لاین کردن مشغول شوید، کایاک سواری کنید یا با تپه نوردی و کوه نوردی اوقات خود را بگذرانید.

ورزش در سفر: از آنجایی که بردن لوازم ورزشی در سفرهای طولانی سخت است، چه تمرینات ورزشی در سفر مناسب هستند !؟

بردن وزنه ها و لوازم ورزشی فوق العاده دیگری که برای روتین های ورزشی سنگین و مفید مناسب هستند، به سفر اصلا آسان نیست و گاهی غیر ممکن به نظر می رسد اما راه های جایگزین دیگری برای انجام تمرینات موثر و مفید وجود دارند؛ برای مثال می توانید از تمرین شنا رفتن، تمرین برپی (شنا رفتن و سپس پریدن به هوا)، تمرین اسکات پرشی یا اسکات یک پا، حرکت سگی دینامیک (قرار دریافت به حالت پل در حالی که صورت رو به کف زمین است و سپس قرار دادن زانو بر کف زمین)، حرکت خزیدن خرس (روی زمین و با پنچه دست و پا خزیدن) و حرکت کوهنوردی (قرار دریافت به حالت شنا و سپس آوردن یک به یک زانوها به درون شکم) و بسیاری حرکات دیگر بهره ببرید. همچنین می توانید یک طناب ورزشی همراه ببرید و انواع حرکات با طناب را انجام دهید.

ورزش در سفر: اگر بخواهیم تنها یک شی را نام ببریم که همراه بردن آن در سفر به ورزیده بودن بدن یاری می نماید، آن چیست !؟

بهترین وسیله ورزشی که می بایست در همه سفرها همراهتان باشد، یک جفت کفش ورزشی ویژه دویدن است. این جفت کفش نباید فقط زیبا باشد؛ بلکه می بایست هنگام پوشیدن آن و دویدن مسافت های طولانی، احساس راحتی کنید و به هیچ وجه پایتان آزار نبیند. توصیه می کنیم بدون یک کفش ورزشی خوب، بار هیچ سفری را نبندید.

ورزش در سفر: چگونه در طول سفر انگیزه خود برای ورزش کردن و ورزیده ماندن را حفظ می کنید !؟

سفرهای طولانی و همواره در سفر بودن، بدن را بسیار خسته و ناورزیده می نمایند بنابراین کوشش در ورزیده ماندن و حفظ سلامتی در سفر از ضروریات است. وقتی مراقب بدنتان نیستید، بلافاصله تغییرات منفی را احساس می کنید. آسان ترین راه برای با انگیزه ماندن و ادامه انجام تمرینات ورزشی در سفر در جهت حفظ ورزیدگی و سلامت بدن این است که ورزش کردن را به یک کار مفرح و جالب تبدیل کنید؛ نه این که هر روز صبح خود را در یک باشگاه و در حال اجرا تمرینات سخت و یکنواخت بگذرانید. برای مثال می توانید فاصله بین جاذبه های گردشگری و نقاط دیدنی را با دویدن طی کنید؛ به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دوچرخه سواری کنید یا در یک کلاس ورزشی جالب محلی شرکت نمایید.

ورزش در سفر: بهترین وعده غذایی بعد از ورزش که تقریبا در همه جای دنیا پیدا می گردد چیست !؟

یک مشت آجیل و نیمی از یک موز بهترین و در دسترس ترین وعده غذایی است که تقریبا در همه جای دنیا یافت می گردد. همچنین یک تخم مرغ کاملا پخته شده، اگر آن را به همراه کمی نمک دریایی میل کنید، می تواند وعده ای بسیار لذیذ و مفید باشد. کافیست هنگام صبحانه در هتل محل اقامتتان، یکی از تخم مرغ های پخته موجود در سلف سرویس را بردارید و آن را در یخچال اتاقتان یا یک فلاسک یخ کوچک نگاه دارید تا زمانی که به آن احتیاج پیدا می کنید بتوانید آن را نوش جان کنید. پیدا کردن این مواد غذایی برای حفظ سلامتی در سفر حتی در کم توسعه ترین کشورها نیز از آسان ترین کارهای ممکن است.

ورزش در سفر: آیا در بعضی از کشورها، ورزش کردن در میان عموم، بخشی از فرهنگ آن کشور به شمار نمی رود !؟ در این مورد چه باید کرد !؟

این نکته به ویژه وقتی به کشورهای فقیرتر سفر می کنید بسیار به چشمتان خواهد آمد. مردم این کشورها ساعت های طولانی کار می نمایند و بخش بزرگی از کاری که انجام می دهند فیزیکی و سخت است. برای مثال اگر به کشورهای سری لانکا، کامبوج، لائوس و حتی چین سفر کنید، مردم با دیدن ورزش کردن شما در پارک ها، سواحل و پله های عمومی داخل شهری به شما می خندند. به خصوص اگر خانم باشید، این شرایط بدتر و شدیدتر خواهد بود و تعجب مردم بیشتر می گردد. ممکن است حتی مردم آن کشورها به شما بگویند که بنظر بسیار قوی و ورزشکار می آیید. به هرحال شرایط کمی خنده دار و جالب است. در کشورهای مسلمان، می بایست در هنگام ورزش کردن لباس مناسب به تن داشته باشید. اما نکته این است که در همه جای دنیا می توانید به تمرینات ورزشی خود برای حفظ سلامتی در سفر ادامه بدهید.

ورزش در سفر: بهترین نکته یا نصیحتی که برای گردشگران علاقمند به ورزش و ورزیدگی می توان داشت چیست !؟

قبل از این که به سفر بروید، برای انجام تمرینات یوگا، تمرینات ورزشی در سفر بدون تجهیزات و فراهم کردن نقشه راستاهای مختلف برای دویدن برنامه ریزی کنید. بهتر است با یک مربی یوگا یا مربی بدنسازی مشورت کنید و از آنها بخواهید برنامه ریزی ساده و موثر روزانه ای برایتان تهیه نمایند که تنها 20 دقیقه از روز زمان ببرد و قبل از این که سفرتان شروع گردد، آنها را تمرین کنید و از درست بودن انجام آنها مطمئن شوید. بدین صورت اگر در طول سفر، خسته شدید یا در محیط های ناشناس گیر افتادید، می توانید روتین ورزشی خود را از سر بگیرید و بدون آن که در موردش فکر کنید آن را انجام دهید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 131

به "سلامتی در سفر ، چگونه تمرینات ورزشی در سفر را انجام دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامتی در سفر ، چگونه تمرینات ورزشی در سفر را انجام دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید