صدای طبیعت را از یک غار یخی در کانادا بشنوید

به گزارش بازی های اندروید، این غار خیره کننده در آلبرتا واقع شده است و به علت صداهایی که از آن منتشر می گردد، به مکانی جالب و خاص تبدیل شده است. با ما در خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی به این غار یخی در کانادا بی اندازیم.

صدای طبیعت را از یک غار یخی در کانادا بشنوید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این شکاف یخی پر سر و صدا، درون یک غار خیره نماینده در دامنه رشته کوه های راکی کانادایی واقع شده است. گفته می گردد وقتی سنگ ها به زمین پرتاب می شوند و 140 متر پایین تر با کف غار برخورد می نمایند، پژواک های تشدید شونده ای ایجادشده و باعث فراوری صدای عجیب در غار می شوند. این غار در ارتفاع 700 متری کناره کوه قرار گرفته و ورودی اش در پشت یک لبه سنگی و تقریباً پنهان از دید است. جالب است بدانید که تا سال 2005 کسی از وجود غار خبر نداشته است .

اما انتها یک لکه تاریک راز آمیز روی گوگل ارث (google Earth) توجه یک کاشف غار به نام چس یونگ را به خود جلب کرد و منجر به کشف این غار جالب می گردد .

وقتی هوای سرد وارد غار می گردد، جای هوای گرم را می گیرد و آن را به بیرون می راند. هوای سرد به خاطر غلظتی که دارد، هیچ گاه قادر به خروج از غار نیست و درنتیجه غار در تمام طول سال یخ زده باقی می ماند.

به خاطر پژواک های تشدید شونده، صحبت کردن درون غار بسیار سخت است، چرا که هر صدا، سلسله پژواک هایی ایجاد می نماید که جملات را نامفهوم می نمایند . بنابراین کاشفان غار مجبور هستند با صدای نجوا گونه ای با هم صحبت نمایند یا به صورت بریده بریده و با فاصله چند ثانیه ای حرف بزنند که به پژواک ها فرصت تمام شدن بدهند . هنوز کار اکتشاف غار کامل نشده است و بخش های زیادی از آن در حال کشف و نقشه برداری است .

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 325

به "صدای طبیعت را از یک غار یخی در کانادا بشنوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "صدای طبیعت را از یک غار یخی در کانادا بشنوید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای طبیعت را از یک غار یخی در کانادا بشنوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید