محدودیت نو برای صنعت سیمان ، چرا برق سیمانی ها قطع شد؟

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران، دولت محدودیت جدیدی برای کارخانه های سیمان اعمال نموده است. گویا در سه روز گذشته وزارت نیرو به مدیران کارخانه های سیمان اعلام نموده که تا سه روز آینده برق آنها هم سهمیه بندی می گردد. اما آیا قیمت سیمان گران می گردد؟

محدودیت نو برای صنعت سیمان ، چرا برق سیمانی ها قطع شد؟

سهمیه بندی برق سیمانی ها در حالی است که برق واحدهای فولادی هم پییش از این قطع شده بود. گویا دولت با اعمال محدودیت های تازه برای صنایع، میخواهد برق و گاز خانگی را تامین کند.

آیا قطع برق سیمان تا سرانجام هفته ادامه دارد؟

یک کارشناس صنعت سیمان به خبرنگاران گفت: وزارت نیرو از ابتدای هفته به کارخانه های سیمان و فولاد اعلام نموده است که در این سه روز (یعنی تا فردا) محدودیت تازه در حوزه برق برای کارخانه های سیمان اعمال می گردد این در حالی است که آنها وعده دادند که محدودیت برق تا سرانجام هفته رفع می گردد.

نادر غفاری شرح داد: اعمال محدودیت برای کارخانه های سیمان در هر منطقه فرق دارد.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت تازه برق برای کارخانه های سیمان هنوز فراوری سیمان نسبت به مدت مشابه ماه گذشته کم نشده است. به عنوان مثال در هفته گذشته یک میلیون و 300 هزار تن سیمان به بورس کالا عرضه شده است.

غفاری گفت: به دولت هشدار دادیم چنانچه قطع برق سیمانی ها در این هفته هم تداوم داشته باشد، این قطعی برق در نهایت منجر به کمبود سیمان در بازار می گردد. در صورت کمبود قیمت سیمان نیز در بازار افزایش خواهد یافت.

فراوری سیمان در زمستان 1400

براساس این گزارش فراورینمایندگان سیمان می گویند چنانچه قطع برق صنعت سیمان تداوم داشته باشد فراوری سیمان در زمستان کاهش پیدا می نماید. پیش تر عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان گفته بود: وزارت نیرو از ساعت هفت صبح تا 10 شب برای صنعت سیمان محدودیت ایجاد نموده است. آنها توانسته اند در شبانه روز 50 درصد برق فراورینمایندگان سیمان را تامین نمایند.

برای مطالعه بیشتر خبر سهمیه بندی برق صنایع سیمان را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1531

به "محدودیت نو برای صنعت سیمان ، چرا برق سیمانی ها قطع شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت نو برای صنعت سیمان ، چرا برق سیمانی ها قطع شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید