تور ارزان اروپا: مخالفت 12 فدراسیون اروپایی با دو سالانه شدن جام جهانی، تهدید به کناره گیری از فیفا

به گزارش بازی های اندروید، یک رسانه معتبر از مخالفت 12 فدارسیون و اتحادیه فوتبال اروپا با کاهش فاصله زمانی میان ادوار جام جهانی اطلاع داد.

تور ارزان اروپا: مخالفت 12 فدراسیون اروپایی با دو سالانه شدن جام جهانی، تهدید به کناره گیری از فیفا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آسوشیتدپرس، طرح فیفا برای کاهش فواصل زمانی برگزاری جام دنیای از 4 سال به 2 سال با مانعی جدی روبرو شده است.

پس از اظهارات تند الکساندر چفرین رئیس یوفا درباره مخالفت با دو سالانه شدن فیفا اکنون 12 فدراسیون و اتحادیه عضو یوفا نیز به تبعیت از رئیس این سازمان مخالفت شان با نصف شدن حد فاصل زمانی میان ادوار جام دنیای نشان داده اند. در حقیقت طبق گزارش آسوشیتد پرس بیش از 12 فدراسیون از 55 فدراسیون عضو یوفا نه تنها با کوشش فیفا برای دو سالانه کردن جام دنیای مخالف هستند، بلکه تهدید به عدم حضور در این تورنمنت و کناره گیری از فیفا نموده اند.

فشرده شدن تقویم بازی های باشگاه ها، اتفاقی که در دو سال اخیر به خاطر شیوع کرونا اتفاق افتاده است و به همین علت بیشتر کشورهای صاحب فوتبال قاره سبز با طرح پیشنهادی فیفا مخالف هستند. با این وجود فیفا و مسئول بخش توصیه آن آرسن ونگر بر پیشبرد اهداف خود اصرار دارند و به همین دلیل هم قرار است که طی هفته جاری آنها به صورت مستقیم نظر 211 اتحادیه و فدراسیون عضو را جویا شوند و انتظار می رود که فدراسیون دنیای فوتبال به زودی از تصویب برگزاری یک همه پرسی که احتمال در ماه دسامبر برگزار خواهد شد، خبر دهد.

در این میان هویت بعضی از کشورهای مخالف طرح دو سالانه شدن جام دنیای تعیین است که کشورهای منطقه اسکاندیناوی جزو آنها هستند. در بیانیه مشترک فدراسیون های فوتبال دانمارک، سوئیس، نروژ، ایسلند، فنلاند و جزایر فارو در مورد برنامه فیفا آمده است: اگر بیشتریت اعضای فیفا موافق پیشنهاد دو سالانه شدن جام دنیای باشند، فدراسیون های منطقه اسکاندیناوی، گزینه های خود را آنالیز مجدد خواهند کرد و آن گزینه ای که به ارزش های بنیادی آنها نزدیک تر باشند را انتخاب خواهند کرد.

یکی از گزینه های کشورهای مخالف اروپا می تواند خروج از جمع فدراسیون های عضو فیفا باشد که البته تأثیری بر عضویت آنها در یوفا نخواهد داشت. در گذشته فدراسیون هایی مانند جبل الطارق بوده اند که تنها عضو یوفا بودند تا اینکه فیفا هم آنها را به رسمیت شناخت. در هر صورت خروج از فیفا یکی از گزینه های موجود برای مخالفان دو سالانه شدن جام دنیای است و این چیزی است که حتی الکساندر چفرین، رئیس یوفا هم چندی پیش فیفا را با آن تهدید کرد. در واقع خود فیفا هم در اساسنامه اش خروج یک فدراسیون از این سازمان را گزینه ای مشروع دانسته است.

در حالی که اغلب کشورهای صاحب نام فوتبال اروپا مخالف کاهش فاصله زمانی میان ادوار جام دنیای هستند، بسیاری از کشورهای دارای تیم های ملی کم شانس تر در قاره های آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی ممکن است با طرح فیفا موافقت نمایند، چرا که شانس آنها را برای حضور در مهمترین تورنمنت فوتبال دنیا افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1376

به "تور ارزان اروپا: مخالفت 12 فدراسیون اروپایی با دو سالانه شدن جام جهانی، تهدید به کناره گیری از فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: مخالفت 12 فدراسیون اروپایی با دو سالانه شدن جام جهانی، تهدید به کناره گیری از فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید