معلم، دختر خاله تان نیست؛ عزیزم خطابش نکنید

به گزارش بازی های اندروید، حدود یک هفته دیگر مدارس در سراسر کشور بازگشایی و سال تحصیلی 1401-1400 شروع خواهد شد و آن طور که مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام نموده اند، مدارس در منطقه ها مختلف کشور ترکیبی از آموزش های حضوری و مجازی را تجربه خواهند کرد.

معلم، دختر خاله تان نیست؛ عزیزم خطابش نکنید

به گزارش خبرنگاران، وزارت آموزش و پرورش در کانال اطلاع رسانی شبکه شاد 10 نکته پیرامون آموزش مجازی و شروع سال تحصیلی برای دانش آموزان و خانواده ها منتشر نموده که به این توضیح است:

1- آموزش مجازی آسان نیست و اگر واقعا قصدتان از به مدرسه فرستادن فرزندانتان آموزش است و نه نمره گرفتن باید بر شرکت منظم شان در کلاس ها نظارت داشته باشید.

2- شما معلم تان را نخریده اید و معلم موظف نیست در تعطیلات و ساعات غیرکاری جوابگوی شما باشد. او هم انسان است و در ساعات غیراداری وظایف و گرفتاری های خانوادگی دارد. اگر معلمی پاسخ شما را می دهد از سر لطف و دلسوزی اوست نه وظیفه

3- هنگام پیغام دادن به معلم تان او را با کلمات رسمی مخاطب قرار دهید. درست است که او را نمی بینید ولی دخترخاله تان نیست که او را عزیزم خطاب کنید.

4-کلاس مجازی مسابقه کی از همه باهوش تره نیست. مکانی است برای یادگیری و تعامل. پس کنار فرزندتان ننشینید تا در رقابت با دیگر شاگردان کمکش کنید. این مسئله علاوه بر لطمه زدن به اعتماد به نفس او، فرایند یادگیری را هم مختل می نماید.

5- در آموزش مجازی بیشتر معلمین فیلم تدریس شان را ضبط می نمایند. آن را جایی ذخیره کنید تا هم بتوانید چندین بار مرور کنید و هم شب امتحان در به در دنبال فیلم ها نباشید.

6- اگر تمرینات خود را از روی دیگران رونویسی کنید معلم ضرر نمی نماید بلکه به گمان اینکه همه یاد گرفته اند به سرعت سراغ مبحث بعدی می رود. اگر در آزمون ها تقلب کنید به معلم آسیبی نمی رسد بلکه فقط آمار قبولی هایش بالاتر می رود. اگر جواب سوالات معلم را به فرزندتان می رسانید، از حقوق معلم کم نمی نمایند، فرزندتان را با تقلب و دروغ عظیم نکنید. بگذارید فرزندتان کوشش کند، بگذارید از مغزش استفاده کند، قول می دهم استفاده از مغز عوارض جانبی نداشته باشد.

7- معین شده که 32 گونه مختلف هوش در بشر وجود دارد و فرزندان ما حتما در یک یا چند شاخه استعداد بیشتری دارند. کسی که هوش ریاضی خوبی ندارد شاید در ادبیات، هنر یا ورزش پیروز باشد. آن ها را تحت فشار نگدارید، تحقیر نکنید، با دیگران مقایسه نکنید. اجازه بدهید راه خودشان را پیدا نمایند. دنیا ما دنیا تفاوت هاست.

8- تنبیه و تحسین اغراق شده هر دو به یک مقدار مخل آموزش و پرورش اند. تشویق باید متناسب با نوع فعالیت باشد و گاهی باید اجازه بدهیم فرزندمان از کارش فقط لذت ببرد و وابسته به تشویق ما باشد.

9- بعضی مدارس از شما می خواهند از آموزش های کودک تان فیلم بردارید تا در فضای مجازی مبلغ کارشان باشد. به شخصه با این کار مخالفم. کودک ناچار می گردد برای فیلمبرداری یک اجرای بی عیب و نقص داشته باشد. بعضی بچه ها ذاتا درونگرا هستند و علاقه ای به این کار ندارند و این دست رقابت ها فقط باعث می گردد حس ناکافی بودن و عقب ماندن از دیگران را بی جهت تجربه نمایند.

10- بچه ها را وابسته به لایک و تایید و تماشاچی عظیم نکنیم و از آنها شخصیت های نمایشی نسازیم. بگذاریم خود واقعی شان را زندگی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1312

به "معلم، دختر خاله تان نیست؛ عزیزم خطابش نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلم، دختر خاله تان نیست؛ عزیزم خطابش نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید