مودی، به سرمایه پادشاه امیدوار است

به گزارش بازی های اندروید، ایرنا نوشت: نارندرا مودی نخست وزیر هند که به عربستان سعودی سفر کرده است ؛ روز سه شنبه در مصاحبه ای در ریاض ضمن تاکید بر اینکه رابطه هند و عربستان در حال حرکت به سوی یک همکاری راهبردی نزدیک است ابراز امیدواری کرد که شرکت آرامکو عربستان سعودی در طرح های راهبردی نفت و گاز هند سرمایه گذاری کند.

مودی، به سرمایه پادشاه امیدوار است

نخست وزیر هند شب گذشته به دعوت سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی وارد ریاض شد.

به گزارش خبرگزاری ای ان آی هند ، وی در مصاحبه با رسانه های عربستانی گفت: هند 18 درصد از نفت خود را از عربستان وارد می کند و به این ترتیب عربستان سعودی دومین منبع بزرگ نفتی برای ما محسوب می شود. ما اکنون از یک رابطه خریدار و فروشنده در حال حرکت به سوی یک همکاری راهبردی نزدیک تر هستیم و این شامل سرمایه گذاری عربستان سعودی در پروژه های نفتی و گازی هند می شود.

نخست وزیر هند در یک سفر دو روزه از عربستان دیدار می کند. این دومین سفر مودی بر عربستان سعودی است. در طول سفر سال 2016 وی، پادشاه عربستان سعودی بالاترین مدال این کشور را به نخست وزیر هند اهدا کرد. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ماه فوریه سال جاری میلادی به هند سفر کرده بود.

نارندرا مودی در ادامه برنامه های امروز خود با سلمان بن عبد العزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار های دوجانبه خواهد داشت.

عربستان ماه گذشته گفت که این کشور به دنبال سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری در بخش های پتروشیمی، معادن، زیرساخت ها و غیره در هند است.

همچنین شرکت نفتی آرامکو عربستان در دومین سرمایه گذاری بزرگ خود در هند، قصد دارد 20 درصد از سهام شرکت صنایع رلاینس به ارزش 15 میلیارد دلار را خریداری کند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به دنبال نفوذ بیشتر شرکت دولتی آرامکو در بازار های نفتی به خصوص در آسیا بوده است.

شرکت آرامکو در ماه اسفند 1396 از توافق خود با هند برای ساخت یک پالایشگاه بزرگ نفت به ارزش 44 میلیارد دلار در منطقه رتناگیری خبر داد.

این پالایشگاه قرار است با همکاری امارات و شرکت های هندی از جمله نفت هند، بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم ساخته شود.

عربستان پس از عراق بزرگ ترین صادر کننده نفت به هند است.

در سال مالی 2018- 2019 عربستان سعودی 4.33 میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد. واردات کل نفت هند در این مدت 207.3 میلیون تن بوده است.

هند همچنین ماهانه حدود 200 هزار تن گاز ال پی جی از عربستان سعودی خریداری می کند.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 4.6 میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می دهد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 5

به "مودی، به سرمایه پادشاه امیدوار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مودی، به سرمایه پادشاه امیدوار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید