تور اروپا ارزان: موزه پوشکین در مسکو، غنی ترین موزه روسیه و اروپا!

به گزارش بازی های اندروید، موزه پوشکین در مسکو | The Pushkin State Museum of Fine Arts

به شهر مسکو می توان شهر موزه های مهم لقب داد زیرا هر موزه ای که در این شهر وجود دارد، به شکل خاصی اهمیت ویژه ای دارد. یکی از این موزه های بسیار مهم از نظر روس ها، موزه پوشکین در مسکو است. از لحاظ غنایی، موزه پوشکین یکی از پربارترین موزه های هنرهای اروپایی است که در کشور روسیه وجود دارد. این موزه که به دستور تزار وقت روسیه یعنی آلکساندر سوم ساخته شد، ساختش تنها 14 سال طول کشید. اگر به موزه ها علاقه مندید و روسیه مقصد شما برای سفر است، در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، موزه پوشکین در مسکو را مورد آنالیز قرار دهیم.

تور اروپا ارزان: موزه پوشکین در مسکو، غنی ترین موزه روسیه و اروپا!

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

همه چیز درباره موزه پوشکین در مسکو

موزه پوشکین که از جمله موزه های دولتی در روسیه به شمار میرود. این موزه در واقع کلکسیونی بسیار پر بار و غنی از هنرهای اروپایی است که از گوشه گوشه این قاره در این موزه گرد هم آمده اند. موزه پوشکین در مسکو سرگذشت جالب توجهی را از بدو زمان ساختش تا به الان داشته. این موزه شاهد 3 نوع دولت و حکومت در روسیه در طول یک قرن بوده است. اگر بخواهیم این سیر تاریخی جالب این موزه را مرور کنیم می بینیم که، ساخت موزه پوشکین به دستور آلکساندر سوم در سال 1898 میلادی و با نظارت و طراحی دو معمار مشهور یعنی رومن کلین و ولادمیر شوخوف شروع شده و ساخت آن در سال 1912 میلادی به سرانجام رسیده.

در هنگام افتتاح این موزه به افتخار تزار به آن نام موزه آلکساندر سوم را دادند. دوره تاریخی دوم این موزه با انقلاب روسیه در سال 1917 میلادی شروع می گردد. زمانی که خانوده رومانوف از حکومت بر روسیه خلع می شوند، این موزه از سال 1923 تا سال 1927 میلادی؛ موزه هنر دانشگاه مسکو نام گذاری شد.

البته این نام هم برای این دانشگاه همیشگی نبود زیرا در نهایت، در سال 1937 میلادی دولت وقت روسیه تصمیم گرفت تا به مناسبت صدمین سالگرد درگذشت آلکساندر پوشکین که یک شاعر و نویسنده معروف روسی در سبک رومانیتیسم بود، به نام او یعنی موزه پوشکین نام گذاری نمایند. درباره پوشکین ضروری است بدانید که او را به عنوان بنیانگذار ادبیات روسی می شناسند و حتی هستند کسانی که او را بزرگ ترین شاعر زیبان روسی بدانند.

از ماجرای اسامی موزه پوشکین در مسکو که بگذریم، باید بگوییم که این موزه دارای یکی از با ارزش ترین کلکسیون های موجود در سراسر اروپاست و غنای آن کاملا زبانزد است. اما برترین کلکسیونی که در این موزه به نمایش عموم تا به حال درآمده است، مجموعه نقاشی است که از نقاشان تاثیرگذار و دارای سبکی همانند: ون گوک، بیسارو، ساندرو بوتیچلی، رافائل، پابلو پیکاسو، رامبرانت، رنوآر، لوکاس کراناخ پیتر و بسیاری از دیگر نقاشان به نام اروپایی می باشد.

در این موزه علاوه بر نقاشی های تاثیرگذار از نقاشان معروف، انواع اشیا معروف و قیمتی از وسیله های شخصی افراد سلطنتی و یا شخصیت های معروف گرفته تا وسیله های دست ساز فلزی و چوبی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. موزه پوشکین در مسکو یکی از کلکسیونرهای بزرگ و مطرح در بین موزه هایی که دارای آثار مصر باستان و بعلاوه یونان هستند نیز محسوب می گردد زیرا این موزه یکی از بزرگ ترین سالن ها و غنی ترین مجموعه ها را برای نمایش آثار بازمانده از این دو تمدن کهن را دارا می باشد.

در واقع از این نظر، موزه پوشکین در مسکو با موزه لوور در پاریس رقابتی تنگاتنگ علی الخصوص در زمینه کلکسیون مصر باستان دارد. از غنای آثار نمایش داده شده در این موزه که بگذریم، به طراحی داخلی و نمای ساختمان این موزه می رسیم که بدون شک طراحی خاصی را دارند. معماری داخلی این مجموعه به صورتی است که افرادی که به آن پای می گذارند حس نمایند تا در سرزمینی تاریخی پای گذاشته اند به جای این که این حس را داشته باشند که وارد تالار یک موزه شده اند. به هر حال موزه پوشکین در مسکو دیگر جزئی انکار ناشدنی از تاریخ کشور روسیه و حتی اروپا است. این موزه در مسکو و در خیابان ولکونکا (Volkhonka) قرار گرفته است.

دانستنی هایی درباره موزه پوشکین در مسکو

  • موزه پوشکین در مسکو پس از موزه ارمیتاژ سنت پترزبورگ، بزرگ ترین موزه در کشور روسیه است.
  • تعداد آثاری که در موزه پوشکین به نمایش عمومی تا به حال درآمده اند، در حدود 700 هزار اثر است.
  • مجموعه آثار نمایش داده شده در این هتل شامل: نقاشی، اشیای باستانی، کلکسیون عکس، حیوانات تاکسی درمی شده و بسیاری از دیگر آثار باستانی است.
  • از جمله سیاست های موزه پوشکین این است که همیشه سعی دارد که تلفیقی از آثار مدرن و کلاسیک در کنار هم قرار بگیرند.
  • در این موزه آثاری از موزه ارمیتاژ سنت پترزبورگ نیز به نمایش درآمده است.
  • در این موزه آثاری به نمایش درآمده است که به وسیله افراد و کلکسیونرهای شخصی جمع آوری شده اند.
  • بیشتر آثاری که در موزه پوشکین به نمایش درآمده اند، تا اواخر قرن 19 میلادی غیر قابل دسترسی بوده است.
  • موزه پوشکین از لحاظ آثار دوره رنسانس بالاتر از همه موزه های دنیا قرار گرفته است.
  • برای تحکیم و بازسازی بنای این ساختمان، آخرین بار سال 2008 میلادی تصمیماتی گرفته شد ولی تا به حال اجرایی نشده است تا این که در سال 2018 میلادی کارگروهی برای اجزای آن تشکیل گشت.

جاذبه های اطراف موزه پوشکین در مسکو

  • میدان سرخ | Red Square

یکی از معروف ترین جاذبه های شهر مسکو که به خاطر موقعیت قرار گیری خود به بیشتر جاذبه ها نزدیک است، میدان سرخ مسکو است. این میدان با شکوه در قرن 14 میلادی ساخته شده و از آن موقع تا به کنون هنوز هم موجود است. زمانی که این میدان ساخته می شد تنها برای اسکان تُجاری که به مسکو می آمدند در نظر گرفته شده بود اما امروزه این میدان دارای اهمیت تاریخی خاص و ویژه ای در مسکو است.

  • ساعت دنیای | World Clock Fountain

ساعت شیشه ای مسکو در واقع یک گنبد شیشه ای است که به روی آن یکی از قدیمی ترین و البته کامل ترین ساعت های دنیا قرار گرفته است. به همین دلیل به آن چشمه ساعت دنیای نیز می گویند. در زیر این گنبد شیشه ای که از وسط میدان مانژا در آمده است، یک مرکز خرید زیر زمینی قرار گرفته است.

  • میدان مانژا | Manezhnaya Square

این میدان همانند میدان سرخ یکی از میادین مهم شهر مسکو است. بنای اولیه میدان مانژا را در قرن 18 میلادی بنا گذاشتند. دانشگاه دولتی مسکو و ایستگاه مرکزی متروی میکو در این میدان قرار گرفته است.

منبع: pushkinmuseum.art

منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1533

به "تور اروپا ارزان: موزه پوشکین در مسکو، غنی ترین موزه روسیه و اروپا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: موزه پوشکین در مسکو، غنی ترین موزه روسیه و اروپا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید