نبود بیماری آنفلوانزا فوق حاد طیور در استان قزوین

به گزارش بازی های اندروید، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت:تا به امروز گزارشی از کانون بیماری آنفلوانزا فوق حاد طیور در استان نشده است.

نبود بیماری آنفلوانزا فوق حاد طیور در استان قزوین

عیسی یزدی، رئیس اداراه بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان قزوین: سال 1400 بالغ بر 12 میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد در واحد های فعال استان مایه کوبی شد و تا به امروز گزارشی از کانون بیماری آنفلوانزا فوق حاد طیور در استان نشده است.

پرندگان وحشی و آبزی می توانند ویروس آنفلوانزای طیور را با خود جابجا نمایند.

انتقال بیماری می توان به تماس با پرندگان وحشی، پرندگان آبزی و طیور آلود، به وسیله کفش، لباس، خودرو، آب، دان و مدفوع و بستر آلوده؛ سگ و گربه به عنوان ناقلین مکانیکی باشند.

تهیه دان از منابع غیر مطمئن بخصوص کانون های آلوده؛ پراکنده شدن کود مرغداری به محیط اطراف نیز از آن جمله است.

راه های پیشگیری از بیماری ورود پرندگان وحشی به محل نگهداری مرغ به وسیله نصب توری و ترمیم خرابی ها؛ رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداری های صنعتی؛ ضد عفونی کامل محل پرورش مرغ و تجهیزات آن قبل از جوجه ریزی؛ ممانعت از ورود حیوانات دیگر به عنوان ناقلین مکانیکی به محل پرورش مرغ می باشد.

وی بعلاوه از مرغداران خواست اعلام هر نوع کاهش شدید مصرف دان، کاهش شدید فراوری یا افزایش تلفات را به اداره دامپزشکی گزارش نمایند.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1591

به "نبود بیماری آنفلوانزا فوق حاد طیور در استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود بیماری آنفلوانزا فوق حاد طیور در استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید