نبود صنایع مادر تخصصی از مسائل صنعت استان

به گزارش بازی های اندروید، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از مسائل مهم کهگیلویه وبویراحمد در بخش صنعت، نبود صنایع عظیم و مادر و کمبود سرمایه گذار توانمند است.

نبود صنایع مادر تخصصی از مسائل صنعت استان

به گزارش از، سالار حسین پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه نیازمند صنایع دانش بنیان هستیم، گفت: نبود صنایع مادر تخصصی از جمله مسائل این استان است.

او اضافه کرد: صنایع دانش بنیان، فناوری های جدیدی هستند که بر پایه علوم جدید ایجاد می شوند و آینده توسعه فناوری ها هستند.

او با بیان اینکه مکمل صنعت استان، علم و فناوری است گفت: در این زمینه باید به بخش خصوصی و واحد های فراوریی توجه ویژه داشت و این واحد ها به سرمایه گذاری در این حوزه روی آورند.

او با بیان اینکه از مسائل مهم استان در بخش صنعت، نبود صنایع عظیم و مادر در استان و کمبود سرمایه گذار توانمند است اضافه کرد: در این راستا حمایت از واحد های صنعتی و معدنی و تجاری دارای قابلیت صادرات برای حفظ بازار های صادراتی و دستیابی به بازار های جدید می تواند موثر واقع گردد.

او با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد سرمایه گذاران به سمت اقتصاد دانش بنیان گفت: فراوری بر مبنای دانش، مالی پویا به همراه دارد که می تواند نقش مهمی در بازار های جهانی ایفا نماید.

او با بیان اینکه خام فروشی یکی از مواردی است که توسعه را عقب می اندازد،گفت: باید از کسب وکار های دانش بنیانی که با ظرفیت استان همخوانی دارد حمایت گردد و اقتصاد مبتنی بر پتانسیل ها شکل گیرد.

او با اشاره به چشم انداز استان در سال 1400 گفت: کوشش ما بهبود شرایط اشتغال بخش صنعت و افزایش سهم اشتغال این بخش به یک درصد از مجموع اشتغال استان است.

او بهبود رتبه استان از منظر صنعتی سازی، بهبود فضای کسب و کار در همه فعالیت های صنعتی، معدنی و تجاری، تسهیل در به بهره برداری رسیدن طرح های عظیمی صنعتی از جمله طرح های پتروشیمی و فولاد، افزایش سهم صنعت و معدن و فعالیت های دانش بنیان از صادرات استان را از دیگر اهداف مطرح کرد.

او اضافه کرد: افزایش واحد های فراوریی در صنایع گوناگون عدم توازن و رقابت پذیری صنعتی استان در مقایسه با دیگر استان ها را کم می نماید.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 536

به "نبود صنایع مادر تخصصی از مسائل صنعت استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود صنایع مادر تخصصی از مسائل صنعت استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید