تور فرانسه: نسخه چینی پاریس

به گزارش بازی های اندروید، نسخه چینی پاریس

در سواحل شرقی کشور چین با فصله حدود 10000 کیلومتری از شهر نورها برج ایفل در ارتفاع 110 متر افق دیده می گردد. این مجموعه را به عنوان پاریس مشرق زمین نیز می شناسند. توسعه املاک لوکس در استان به منظوربه دست آوردن جذابیت های اروپایی کلاسیک صورت گرفته است. ساکنان آن طاق پیروزی، میدان اصلی خیابان شانزه لیزه، ساختمان های به سبک نئوکلاسیک فرانسوی، فواره های باغ های لوکزامبورگ و فراتر از همه دومین برج ایفل کپی شده مرتفع در دنیا را دارند در واقع آن ها نسخه چینی پاریس را ساخته اند. با خبرنگاران همراه شوید تا به این شهر چینی فرانسوی سفر کنیم.

تور فرانسه: نسخه چینی پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

افتتاح نسخه چینی پاریس

هنگامی که چجیانگ برای اولین بار حدود یک دهه پیش دروازه های خود را گشود آن را به عنوان شهر ارواح توصیف می کردند. بسیاری از خانه های آن خالی مانده بود تا این که کم کم جمعت شهر رو به افرایش رفت و جمعیت آن به هزاران نفر رسید در حال حاضر این شهر علاوه بر جمعیت زیاد هر سال میزبان گردشگران بسیار چینی و بین المللی است، به خصوص کسانی که در پی یک پس ضمینه مناسب برای عکاسی هستند.

کپی کاری

چجیانگ تنها شهر غیرعادی کشور چین نیست. در حومه پکن، شهر بیجینگ یک نسخه از جکسون حفار، وایومینگ، با کابوی ها و جهت 66 ساخته شده است بعلاوه غرفه های تلفن های قرمز و مجسمه وینستون چرچیل نیز در آن قرار گرفته است. در شهر فوجو در یک نسخه از استراتفورد برون آویون متعلق به شکسپیر را ساخته اند، فوآن عمارت پارلمانی آمریکایی متعلق به خود را ساخته است و شهر هالستات میراث جهانی یونسکو اتریش خانه دوم خود را در گوانگدونگ دارد.

به نظر Bianca Bosker، نویسنده اصلی کپی ها: کل شهرها و روستا ها از پایگاه های تاریخی و جغرافیایی آن در انگلستان، فرانسه، یونان، ایالات متحده و کانادا و دیگر منطقه ها دیدنی به سبک معماری معاصر چینی ها کپی شده اند. بوسکر به این پدیده به عنوان معماری کپی اشاره می نماید. در حالی که منتقدین معتقدند که این سایت ها چیزی بیش از کوتوله های کیتچی نیستند، معماران چینی در عوض اعتقاد دارند که توانایی آن ها در بازسازی بزرگترین سازه های معماری جهان، نشان از مهارت و پیشرفت تکنولوژی آنها است.

ارزش های چینی ها

به گفته بوسکر، در حالی که زمانی چینی ها خود را به عنوان مرکز جهان در نظر می گرفتند، اکنون چین خود را به مرکزی تبدیل می نماید که تمام جهان را در خود جای داده است. اکنون بازدید نمایندگان از نسخه چینی پاریس می توانند مهم ترین سازه های فرهنگی معتبر مانند دیوار بزرگ و مغول امپراتور اول چین را در کنار یک مینی ورسای یا پاریس در همان سفر ببینند، اما دولت در برابر توسعه این چنین چیزهای غربی مقاومت می نماید. در جریان نظرسنجی جغرافیایی چینی، مقامات متوجه شدند که نام های سنتی چینی با نام های خارجی جایگزین شده اند و یا نابود شده اند، از جمله نام بیش از 400،000 روستا.

طبق گفته نیویورک تایمز، مقررات در چین، از سال 1996 به عنوان وسیله ای برای حفاظت از میراث فرهنگی استفاده از نام های خارجی برای اماکن را ممنوع نموده است، اما این قوانین اثر کمی داشته است.

لی لیگو، وزیر امور خارجه چین، گفت: قوانینی از پایه وضع شده تا جلوی بی نظمی در نام گذاری جاده ها، پل ها، ساختمان ها و ساختمان های مسکونی و استفاده از نام های خارجی و غیرمانوس به صورت خودسرانه را بگیرد. انواع خاصی از نام ها مورد هدف قرار می گیرند، از جمله نام هایی که به حاکمیت و کرامت ملی آسیب می رساند ونام هایی که اخلاق متعارف را نقض می نمایند.

بنابراین در حالی که مجسمه های سنگ مرمر چجیانگ، چشمه های تزئینی و باغ های هندسی ممکن است شبیه شهر نور باشد، فقط آن را پاریس نمی نامند.

هدف از ساخت

شرکت املاک گوآنگشا از سال 2007 برای ایجاد جذابیت توریستی دست به ساخت نسخه چینی پاریس زده است. هدف اصلی از این پروژه لذت بردن از فرهنگ اروپایی بدون سفر به اروپا به وسیله چینی های علاقمند تعریف شده است. پروژه در 19 کیلومتر مربع در عرض 5 سال ساخته شده است. لو شیائوتیان مدیر پروژه می گوید اغلب سمبل های فرهنگس پاریس در این پروژه در نظر گرفته شده است و 10 هزار نفر می توانند در پاریس چینی زندگی نمایند.

بعلاوه اینجا را ساخته اند تا تازه ازدواج نمایندگان به جای رفتن به پاریس به این منطقه آمده و عکسهای یادگاری خود را اینجا بگیرند و لذت ببرند. باغ های کاخ ورسای و برج ایفل(108 متر ارتفاع) و محله های سبک پاریس جذابیت های ویژه این منطقه است. ساخت نمونه های کپی برداری شده از آثار تاریخی در سراسر جهان رایج است، اما نکته جالب توجه در خصوص تیاندوشنگ وجود دارد. این مکان منطقه ای مسکونی با وسعت بیش از 31 کیلومتر مربع است که در سال 2007 افتتاح شد. نسخه کپی برداری شده برج ایفل در تیاندوشنگ یک سوم برج اصلی ارتفاع دارد.

عکس هایی که در این نوشته مشاهده می کنید به وسیله فرانسیس پراست یک عکاس فرانسوی گرفته شده و نام آن ها را سندروم پاریس گذاشته است. در این مجموعه عکس مناظری از مرکز فرانسه را در کنار ساختمان های مشابه در تیاندوشنگ قرار داده است. در این مجموعه، تصاویر زیادی از بلوارهای عریض پاریس در کنار آپارتمان های قدیمی عصر هوسمان، مجسمه های محیطی کلاسیک و تیرهای چراغ برق وجود دارد که تشخیص تفاوت های آن ها از نمونه اصلی سخت است. اما این تفاوت ها تنها مربوط به فضای بیرونی است.

او پس از بازدید از این مکان گفت هرچند این ساختمان ها و شهر شباهت زیادی به پاریس دارند اما سبک زندگی آن ها کاملا چینی است و هیچ شباهتی به زندگی در پاریس ندارد. فرانسیس پراست می گوید: من تصور می کردم آن ها احتمالا کوشش نمایند یک رستوران فرانسوی را هم در آنجا بازسازی نمایند. اما تمامی رستوران های این محله غذاهای مورد علاقه چینی ها را با همان سبک و سیاق طبخ می نمایند.

منبع: nationalgeographic.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1496

به "تور فرانسه: نسخه چینی پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: نسخه چینی پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید