نمایشگاه هفته پژوهش و تجهیزات آزمایشگاه شروع به کار کرد

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران ، بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با حضور سورنا ستاری و منصور غلامی وزیر علوم صبح امروز شروع به کار کرد.

نمایشگاه هفته پژوهش و تجهیزات آزمایشگاه شروع به کار کرد

این نمایشگاهها برای عرضه و تقاضای فناوری امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت مجازی آغاز به کار کردند. در این دوره از هشتمین نمایشگاه تجهیزات و آزمایشگاهی ایران ساخت بیش از 9 هزار مدل محصول توسط 351 شرکت در هشتمین نمایشگاه ایران ساخت در سامانه نمایشگاه بارگذاری شده است.

این نمایشگاه از امروز پنجشنبه 27آذر ماه افتتاح و تا 30 آذرماه جاری برگزار می گردد، ولی ثبت خرید محصول به مدت یک سال ادامه دارد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت 35 درصدی از خرید محصولات آزمایشگاهی ساخت ایران برای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز علمی وابسته به وزارتخانه های علوم و بهداشت، مراکز و موسسات وابسته به وزارتخانه های علوم و بهداشت، مدارس و پژوهش سراهای آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، سازمان فنی و حرفه ای، اعضای شبکه آزمایشگاهی و جهاد کشاوزی دارد.

همچنین پرداخت بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس سطح بندی محصولات از جمله این حمایت ها است به گونه ای که سطح اول محصولات دانش بنیان 40 و 50 درصد، سطح دوم 25 درصد و سطح سوم 10 درصد از حمایت این معاونت برخوردار می شوند.

تسهیلات لیزینگ 8 تا 10 درصدی برای خریداران بخش خصوصی از شرکت های دانش بنیان از دیگر حمایت های این نمایشگاه است که توسط خط اعتباری 20 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی به وسیله صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می گردد.

همچنین در بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار 2600 فناوری در سامانه ای که برای هفته پژوهش و فناوری پیاده سازی شده است، بارگذاری شده که پس از داوری های اولیه 1400 طرح شایسته ارزیابی های دقیق تر شدند، پس از ارزیابی ها در مرحله دوم از میان 1400 طرح، 88 طرح برای رونمایی انتخاب شدند که در طول برگزاری این نمایشگاه رونمایی خواهند شد.

در این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری 69 دانشگاه، 35 پارک علم و فناوری، 18 پژوهشگاه، 15 مرکز رشد و پنج موسسه تحقیقاتی وابسته به دستگاه های اجرایی حضور دارند.

همچنین در این دوره از بیست و یکمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری 126 طرح از سوی شرکت های خصوصی، 1287 طرح از سوی دانشگاه ها، 540 طرح از سوی پارک های علم و فناوری، 386 طرح از سوی مراکز رشد و 248 طرح از سوی پژوهشگاه ها ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 902

به "نمایشگاه هفته پژوهش و تجهیزات آزمایشگاه شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه هفته پژوهش و تجهیزات آزمایشگاه شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید