هدف گذاری برای خریدحداقل500 دستگاه اتوبوس در امسال

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا) - مشاور مالی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از خرید دستکم 500 دستگاه اتوبوس برای امسال به وسیله محل اوراق مشارکت 1399 و منابع داخلی شهرداری اطلاع داد.

هدف گذاری برای خریدحداقل500 دستگاه اتوبوس در امسال

به گزارش ایسنا، مهدی همتی مقدم ضمن اعلام این خبر، شرح داد: معاونت درحال مذاکره با خودروسازان برای خرید تعدادی اتوبوس است. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال جاری، حداقل خرید حدود 400 الی 500 دستگاه اتوبوس هدف گذاری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته 250 دستگاه اتوبوس نوسازی شد که سال جاری این آمار حداقل به 500 دستگاه اتوبوس از منابع مختلف مالی افزایش خواهد یافت.

همتی مقدم درباره چگونگی تأمین منابع برای خرید اتوبوس های جدید، اعلام کرد: منابع لازم برای خرید اتوبوس های جدید از محل های اوراق مشارکت، بازار سرمایه و یاری سرمایه گذاری اختصاص داده خواهد شد. استفاده از بازار سرمایه ای برای دریافت منابع جدید نخستین بار است که در شهرداری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ممکن است به علت زمان بر بودن مراحل نقد شدن اوراق مشارکت 1399، خرید 500 دستگاه اتوبوس در دو فاز انجام گردد، افزود: شاید در فاز نخست حدود 200 دستگاه اتوبوس از محل منابع شهرداری تهران تا پیش از شهریور خریداری گردد. همچنین فاز دوم خرید اتوبوس از محل منابع اوراق مشارکت 1399 به نیمه دوم سال کشیده گردد.

مشاور مالی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به انتشار فراخوانی در سال گذشته برای حوزه اتوبوس برقی و شناسایی سرمایه گذار منتخب، گفت: ممکن است که تا انتها هفته جاری، تخصیص منابع برای خرید اتوبوس برقی از سازمان برنامه ریزی و بودجه اتفاق افتد. سهم سازمان برنامه و بودجه برای اتوبوس برقی 160 میلیارد تومان است. پس از تخصیص این منابع، معاونت در مرحله انعقاد قرارداد با سرمایه گذار خواهد رفت. سال جاری یکی از خطوط اتوبوس برقی شروع به کار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1106

به "هدف گذاری برای خریدحداقل500 دستگاه اتوبوس در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گذاری برای خریدحداقل500 دستگاه اتوبوس در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید