واکسن نزده ها جریمه می شوند

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا) - معاون فنی مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت جزئیات اجرای سامانه هوشمند مدیربت کرونا را تشریح کرد و از جریمه واکسن نزده ها در این طرح خبر داد.

واکسن نزده ها جریمه می شوند

محسن فرهادی در یک برنامه تلویزیونی گفت: بر اساس الزامات 5 گانه مصوب ستاد ملی کرونا دو مولفه اصلی کنترل واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها قرار است بر اساس سامانه انجام شود. الزامات در واقع مخصوص کارکنان دولت، واحدهای صنفی، صنعتی و کارگاهی و مراکز آموزشی، مناسبت های ملی، مذهبی و آیینی و در نهایت ترددهای شهری و بین استانی است.

وی افزود: طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها بر پایه سامانه امید از امروز از کارکنان دولت آغاز شده و در فازهای بعدی به ترددهای درون شهری و واحدهای صنفی، ترددهای برون شهری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی می رسد. برای هرکدام از گزینه ها الزاماتی وجود دارد که متاسفانه اگر واحدهای صنفی به دور از رعایت پروتکل ها و عدم الزام واکسیناسیون فعالیت کنند، دستگاه ناظر حداکثر تا 30 روز امکان پلمب واحد را دارد.

او تاکید کرد: از امروز کارکنان دولت اگر بدون تزریق واکسن در محل کار حاضر شوند مشمول مجازات هایی می شوند که سازمان امور استخدامی آنها را ابلاغ و اعلام کرده است .

فرهادی درباره نقش وزارت بهداشت در اجرای این طرح، ادامه داد: طبق این طرح وزارت بهداشت علاوه بر نظارت ها و وظایف سازمانی خود ناظر عالی بر اجرای طرح است ؛ یعنی ما واحدهای صنفی و اتاق اصناف را کنترل می کنیم و دستگاه های دیگر که باید وظایف خود را انجام دهند را رصد می کنیم.

وی گفت: به طور کلی هر دستگاهی در حوزه خود ناظر است و ما علاوه بر وظایف ذاتی به عنوان ناظر عالی عمل می کنیم و گزارشات مستمر خود از رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون را به ستاد ملی کرونا ارائه می دهیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1566

به "واکسن نزده ها جریمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن نزده ها جریمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید