وزرای خارجه و دفاع آمریکا: با متحدانمان در مقابل چین می ایستیم!

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران، آنتونی بلینکن و لوید آستین وزرای خارجه و دفاع آمریکا که قرار است روز دوشنبه برنامه سفر به ژاپن و کره جنوبی را شروع نمایند، با انتشار مطلبی در واشنگتن پست بر لزوم همکاری واشنگتن با متحدانش در راستای مهار چین تاکید کردند.

وزرای خارجه و دفاع آمریکا: با متحدانمان در مقابل چین می ایستیم!

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آنها در این نوشتار مدعی شدند: ائتلاف و اتحاد ما با دیگر کشورها چیزی است که ارتش آمریکا آن را تکثیرنمایندگان قدرت می خواند. ما با یاری هم پیمانانمان قادریم به دستاوردهای بسیار بیشتری برسیم در حالی که بدون آنها توان رسیدن به دستاوردهای کمی را داریم. هیچ کشوری در کره زمین این شبکه عظیم از ائتلاف ها و مشارکت ها را ندارد. نادیده دریافت این روابط، اشتباهی عظیم خواهد بود و عاقلانه است که از زمان و منابع مان برای تطبیق دادن این روابط و تجدید آنها استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این روابط آن چنان که باید، قوی و کارآمد هستند.

وزرای خارجه و دفاع آمریکا افزودند: کار ما با ژاپن و کره جنوبی طیف گسترده ای از موضوعات متنوع را شامل می گردد موضوعاتی که برای امنیت و رفاهمان و همچنین امنیت و رفاه دنیا، حیاتی هستند. دیپلمات ها و رهبران دفاعی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در کنار هم استراتژی چگونگی مقابله با تهدیدهای مشترک از قبیل برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی را مشخص می نمایند.

آنها افزودند: دلیل دیگری وجود دارد که چرا ما در اولین سفرمان به عنوان وزرای خارجه و دفاع به این منطقه از دنیا می رویم. منطقه ایندوپاسیفیک به طرزی فزاینده ای در حال تبدیل شدن به مرکز ژپوپلیتیک دنیای است. این منطقه زادگاه میلیون ها نفر از مردم دنیا، چندین قدرت در حال ظهور و در عین حال، پنج کشوری است که آمریکا با آنها پیمان اتحاد بسته است. علاوه بر این، بخش مهمی از تبادلات تجاری دنیای به وسیله خطوط دریایی این منطقه انجام می گردد. این موضوع به شدت جزء منافع ماست که منطقه ایندوپاسیفیک یک منطقه آزاد و باز بماند و احترام به حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون جزء اصول اساسی آن باشد.

این دو مقام ارشد آمریکایی سپس با نشانه دریافت انگشت اتهام خود به سوی دولت پکن، مدعی شدند: بعضی به دنبال به چالش کشیدن نظم بین المللی هستند. وقتی که باید تجاوزگری و تهدیدات چین را به عقب برانیم، تجمیع قدرتمان ما را قوی تر خواهد نمود. ما در کنار هم در موضوع نقش حقوق بشر در سین کیانگ و تبت، از بین بردن سیستماتیک استقلال هنگ کنگ، تضعیف دموکراسی در تایوان یا ادعاها در دریای چین جنوبی که نقض حقوق بین المللی است، از چین حساب کِشی خواهیم کرد. اگر ما قاطعانه اقدام و رهبری نکنیم، پکن این کار را خواهد نمود.

با این حال بلینکن و آستین مدعی شدند: همانطور که رئیس جمهور بایدن گفته است، ایالات متحده با دیپلماسی رهبری خواهد نمود چرا که دیپلماسی موثرترین راه برای مقابله با چالش هایی است که ما امروزه با آنها مواجهیم و تعداد کمی از این چالش ها وجود دارد که ما بتوانیم خودمان به تنهایی به آنها بپردازیم.

اتهام ها علیه چین در حالی مطرح شد که قرار است ایالت آلاسکا در روزهای 28 و 29 اسفند، میزبان نخستین ملاقات مقامات دولت بایدن و چین باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1078

به "وزرای خارجه و دفاع آمریکا: با متحدانمان در مقابل چین می ایستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه و دفاع آمریکا: با متحدانمان در مقابل چین می ایستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید