تور چین ارزان: تایوان احتمال وقوع جنگ با چین در سال آینده را رد کرد

به گزارش بازی های اندروید، مقام ارشد دستگاه امنیتی تایوان با هشدار درباره حوادث غیرمترقبه ای که ممکن است با چین به وجود آید، اما تاکید نمود که احتمال وقوع جنگ بین دو کشور بسیار کم است.

تور چین ارزان: تایوان احتمال وقوع جنگ با چین در سال آینده را رد کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از هشدار وزارت دفاع تایوان درباره توانایی چین برای انجام حمله نظامی تمام عیار به این کشور در سال 2025، دستگاه امنیتی تایوان احتمال وقوع جنگ در سال آینده را بسیار کم توصیف کرد.

چن مینگ تونگ مدیر کل دفتر امنیت ملی تایوان امروز (چهارشنبه) شرح داد: من فکر می کنم به طور کلی، در عرض یک سال [آینده] احتمال جنگ بسیار کم باشد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، چن که در نشست کمیته دفاعی مجلس تایوان صحبت می کرد، اما هشدار داد: باید به موارد زیادی توجه کرد، مواردی که به آنها حوادث غیرمترقبه گفته می گردد.

وی در این باره گفت: بدون وقوع هرگونه حوادث غیرمترقبه در یک تا سه سال آینده، در دوران ریاست جمهوری تسای، من فکر می کنم مسئله ای وجود نخواهد داشت.

این مقام ارشد دستگاه امنیتی تایوان، همه گیری ویروس کووید19 را نمونه ای از یک حادثه غیرمترقبه تصویف کرد که هیچ کسی انتظار آن را نداشت و از بنیان، جوامع بشری را تغییر داد.

در اوایل ماه جارتسای اینگ ون رئیس جمهور تایوان نیز تاکید نموده بود این کشور مجبور به تسلیم در برابر چین نمی گردد، اما بار دیگر خواهان صلح و گفت وگو با پکن شد.

پیش از این، وزارت خارجه تایوان گفته بود علی رغم گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با همتای چینی درباره توافق تایوان، واشنگتن به آنها اطمینان داده است که رویکرد آنها در قبال این کشور تغییر ننموده است. (جزئیات بیشتر)

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در راستا حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

این در حالی است که چیو کو چنگ وزیر دفاع تایوان پیشتر هشدار داده بود چین تا سال 2025 به توانایی لازم برای انجام حمله نظامی تمام عیار علیه تایوان دست پیدا می نماید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1382

به "تور چین ارزان: تایوان احتمال وقوع جنگ با چین در سال آینده را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: تایوان احتمال وقوع جنگ با چین در سال آینده را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید