پهلوان زاده: اصراری برای شرکت در انتخابات ندارم، نباید مسابقات شطرنج آنلاین را تعطیل کرد

به گزارش بازی های اندروید، رئیس پیشین فدراسیون شطرنج ایران می گوید که حضورش در انتخابات بستگی به شرایط دارد.

پهلوان زاده: اصراری برای شرکت در انتخابات ندارم، نباید مسابقات شطرنج آنلاین را تعطیل کرد

مهرداد پهلوان زاده در مصاحبه با خبرنگاران، در باره حضورش در انتخابات فدراسیون شطرنج گفت: حضورم در انتخابات بستگی به شرایط دارد و من اصراری برای شرکت در انتخابات ندارم. درصورتی که از من خواسته گردد برای ریاست دوباره این فدراسیون کوشش خواهم کرد. دنیا به آدم بستگی ندارد و اگر شخصی از سمت خود برود یکی بهتر یا بدتر از آن قبول مسئولیت می نماید و اینطور نیست که اگر یک شخص خاصی نباشد آنجا از بین رود اما ممکن است کیفیت کار کمی کم یا زیاد گردد و این کیفیت بستگی به علاقه فرد در آن سمت دارد.

او در خصوص ریاست چهار ساله اش در فدراسیون شطرنج ایران شرح داد: شطرنج در این دوران با شرایط مالی آن موقع و شرایط سخت پیشرفت خوبی داشت و در بعد همگانی و قهرمانی پیشرفت های زیادی داشتیم. در بعد همگانی از رتبه 30 به پنجم دنیا رسیدیم و در بعد قهرمانی هم از 51 دنیا پیروز شدیم در صندلی 20 بایستیم. کارهای بسیار خوبی در این دوران انجام شد. این پیشرفت با یاری فدراسیون، خانواده ها، ورزشکاران و وزارت ورزش صورت گرفت. هر کس در این پیشرفت نقشی داشت و در مجموع فعالیت های خوبی صورت گرفت.

او اضافه نمود: در این دوران فراز و نشیب های زیادی داشتیم که برخی از اتفاقات کارنامه من را در دوران آخر ریاستم خراب کرد. کاری هم نمی توان کرد زیرا این موضوعات خارج از کنترل ما بود. در کل کارنامه فدراسیون را خوب می بینم و این کارنامه وابسته به شخص من نبوده و همه افراد در فدراسیون یاری نموده بودند.

پهلوان زاده بیان نمود: ترجیح می دهم یک مدت به کارهای خودم برسم و با فدراسیون دنیای و فدراسیون آسیایی همکاری کنم تا ببینم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

او در خصوص اینکه اگر در انتخابات شرکت کنید و پیروز شوید برای چهار سال دیگر رئیس شوید، آیا می توانید افرادی مانند علیرضا فیروزجا و یا سارا خادم الشریعه را به تیم ملی برگردانید؟ پاسخ داد: معتقدم که قهرمان ساختن در رشته های انفرادی و یا شاید تیمی مانند شخصی است که کوشش می نماید فرزندش رتبه یک رقمی کنکور گردد. باید والدین، بچه ها را پر و بال داده و از آنان مراقبت نمایند تا به مقصود نهایی برسند. شاید شخصی بعد از تربیت این فرزند به آن بگوید که بچه بی دست و پا یا لوسی است اما او پیروز شده رتبه یک رقمی کسب کند. می توان هیچ کار به در بخوری انجام نداد اما بچه های مرتب و حرف گوش کن تربیت کرد! به عنوان مثال اگر بخواهی جلوی مهاجرت را بگیری، آیا می توانی دانشگاه شریف را تعطیل کنی زیرا بسیاری از فارغ التحصیل های شریف از ایران خواهند رفت. آیا به دلیل مهاجرت نخبه های دانشگاه شریف رئیس آن باید توبیخ گردد؟ یا باید درب دانشگاه را به دلیل اینکه نخبه پرورش می دهند بست؟

پهلوان زاده گفت: درست است که چند نفری در دانشگاه مهاجرت می نمایند ولی سطح دیگران هم بالا خواهد آمد. من روال پیشرفت را اینطور می دانم که باید به بازیکن پر و بال داد و به آن رسید. حال ممکن است بعد از رسیدگی به بازیکن او تصمیم به مهاجرت بگیرد و از ایران برود یا مصاحبه ای کند که مورد تایید نیست. راه پرورش نخبه همین است و من راه دیگری سراغ ندارم و باید در همان قالب سعی کرد بازیکنان را تحت کنترل رشد داد.

رئیس پیشین فدراسیون شطرنج ایران با انتقاد از عدم برگزاری رقابت های آنلاین در زمان شیوع کرونا در ایران گفت: خبر دارم که ترکیه در شرایط شیوع کرونا بسیاری از مسابقات را به صورت آنلاین برگزار نموده است. زمانی که با فدراسیون ترکیه ارتباط برقرار کردم متوجه شدم مسابقات زیادی در شطرنج به صورت آنلاین برگزار شده است. آن ها پیروز شده اند روشی را پیدا نمایند که مسابقات را با توانایی بیشتر برگزار نموده و نظارت و کنترل را بر مسابقات بیشتر نمایند. فدراسیون ما هم باید کوشش کند که این مسابقات هم در ایران راه بیفتد و نباید مسابقات شطرنج در ایران تعطیل باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 497

به "پهلوان زاده: اصراری برای شرکت در انتخابات ندارم، نباید مسابقات شطرنج آنلاین را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهلوان زاده: اصراری برای شرکت در انتخابات ندارم، نباید مسابقات شطرنج آنلاین را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید