پیمنتا: ایران خانه من است، مربی گری امیر قلعه نویی را دوست داشتم

به گزارش بازی های اندروید، هافبک برزیلی سابق تراکتور و صنعت نفت آبادان از سال های فوتبالی و ابعاد و زوایا زندگی فوتبالی اش در ایران گفت.

پیمنتا: ایران خانه من است، مربی گری امیر قلعه نویی را دوست داشتم

به گزارش خبرنگاران، لئوناردو آندره پیمنتا فاریا هافبک برزیلی که 18 نوامبر 1982 در ریودوژانیرو به جهان آمد و چند سالی را در راستا فوتبالی اش در ایران حضور داشت و سال های پیروزی را در لیگ برتر فوتبال ایران گذراند. او با صنعت نفت آبادان در ایران کار خود را شروع کرد و در ادامه پیراهن تراکتور و گسترش فولاد را بر تن کرد.

پیمنتا 38 ساله است و هنوز فوتبال بازی می کند. او علاوه بر باشگاه های ایرانی در باشگاه هایی از جمله پورتوB ، ویتوریا ستوبال B، بوآویستا برزیل و تیم حتی امارات بازی کرده است و اکنون نیز در اواخر فوتبالی اش حضور دارد. گفت وگوی لئوناردو پیمنتا با خبرنگاران را در ادامه می خوانید.

در ابتدا چگونه وارد فوتبال ایران شدید؟

اولین بار ابراهیم قاسمپور بازی من را در برزیل دید و توسط او به صنعت نفت آبادان آمدم. البته قبل از آن به ترکیه رفتم و فصل اول را در آنجا بازی کرد و بعد از آن به ایران رفتم و در لیگ نهم به صنعت نفت پیوستم. با شهر زیبای آبادان آشنا شدم و عاشق این شهر شدم.

تجربه بازی در صنعت نفت چگونه بود؟

در مورد صنعت نفت باید بگم که از صمیم قلب این تیم را دوست دارم و بهترین تیمی است که می شناسم. امیدوارم روزی فقط به خاطر صنعت نفت و آبادان به این تیم برگردم و به دیدن دوستان و برادرانم که در این شهر هستند بیایم. شادمانم از این که در صنعت نفت یک خانواده دارم و برای این تیم آرزوی پیروزیت می کنم. آرزو دارم که دوباره پیراهن تیم صنعت نفت را بر تن کنم.

با پیراهن این تیم در فوتبال ایران دیده شدید ...

با لطف خدا با پیراهن صنعت نفت معروف شدم و سخت کوشی خودم و تیمم بود که در را برای من باز کرد. بعد از آن هم به امارات و بعد تراکتور رفتم که یک تیم بسیار عالی بود. چهار فصل با تراکتوری ها کار کردم و در مجموع هفت فصل در ایران بازی کردم که بسیار برای من شادمان کننده بود. همیشه تلاش کردم بهترین ها را نشان دهم و همه چیز را شاکر خدا، طرفداران، مربی ها و مسئولان هستم که باعث شدند از من نام خوبی در فوتبال ایران به جا ماند.

از حضورتان در گسترش فولاد و بازگشت تان به ایران صحبت کنید.

بعد از تراکتور پیشنهادی هم از برزیل دریافت کردم و به کشورم برگشتم اما با تراکتور قرارداد داشتم. همیشه عشق و ارتباط خوبی با تراکتور داشتم اما بعد از این که از برزیل به ایران برگشتم مدیریت تراکتوری ها تغییر کرده بود و در آن زمان یک پیشنهاد بسیار عالی از گسترش فولاد داشتم و در نهایت به این تیم پیوستم و دو فصل در این تیم حضور داشتم.

کیفیت تیم های ایرانی را چگونه دیدید؟

تمام تیم های ایرانی که دیدم جا برای پیشرفت و رشد دارند و هدف اتحاد برای داشتن یک تیم قوی برای آسیا است. همه تیم های ایرانی را دوست دارم و اکنون هم بازی های لیگ ایران را پیگیری می کنم و می بینم. اعتقاد دارم تمام مدیران ایرانی تلاش می کنند تا در مقابل تیم های کره ای و ژاپنی رقابت می کنند.

کار با مدیران ایرانی چگونه بود...

مربیان ایرانی بسیار اهل رقابت هستند و انضباط را رعایت می کنند. من مربی گری امیر قلعه نویی را دوست داشتم و واقعا مربی خوبی بودند. مربیان ایرانی بسیار به روز و واقع بین هستند و بسیار رقابتی عمل می کنند. مثلا ایران همیشه در جام های قهرمانی تصویر خوبی از خود به جای می گذارد.

تا چه زمانی فوتبال تان را ادامه خواهید داد؟

اگر فرصتی باشد در تیم های دیگر بازی خواهم کرد. به جز ایران حتی به بازی در اروپا فکر می کنم و اعتقاد دادم با تجربه ای که در سال های گذشته به دست آورده ام می توانم پیروز شوم و به نتیجه خوبی برسم. من اکنون در ریودوژانیرو هستم و قراردادم به تازگی با تیمی به نام بانگو در سری دی برزیل سرانجام رسیده است. همچنان فعالیتم را ادامه خواهم داد و فکر می کنم تا 3 یا 4 سال دیگر می توانم فوتبال بازی کنم. چند ماهی است پروژه ای را به نام آژانس ورزشکاران شروع کردیم و به ورزشکارانی کمک می کنیم در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند و علاقه بسیار زیادی دارم این کار را ادامه دهم. با باشگاه های ایرانی در ارتباط هستم. امیدوارم هر چه زود تر فراگیری ویروس کرونا تمام شود و همه چیز به حالت عادی برشود چون بسیار دلتنگ ایران هستم.

و صحبت سرانجامی...

همیشه گفته ام ایران خانه من است و از تمام ایرانی ها تشکر می کنم. مردم بی نظیری هستند و همیشه به آن ها ارادت دارم. خانواده من هم نسبت به ایرانی ها ارادت دارند. افتخار می کنم که در این کشور زندگی کردم و دوستان ایرانی دارم. ایران کشوری زیبا است و امیدوام این ارتباط ها ادامه دار باشند. برای آبادان، تبریز و مردم ایران آرزوی پیروزت می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 971

به "پیمنتا: ایران خانه من است، مربی گری امیر قلعه نویی را دوست داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمنتا: ایران خانه من است، مربی گری امیر قلعه نویی را دوست داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید