پوتین: روابط کنونی روسیه و اتحادیه اروپا مورد رضایت نیست

به گزارش بازی های اندروید، رئیس جمهوری روسیه و رئیس شورای اروپا در گفت وگویی تلفنی، ادامه تیرگی روابط بین مسکو و بروکسل را مورد علاقه هیچیک از طرفین ندانسته و همکاری های سازنده را در جهت منافع مشترک روسیه و اتحادیه اروپا ارزیابی کردند.

پوتین: روابط کنونی روسیه و اتحادیه اروپا مورد رضایت نیست

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در جریان مذاکراتی تلفنی با شارل میشل رئیس شورای اروپا، در کنار مسائل مهم بین المللی، فرایند کنونی و دورنمای روابط مسکو و بروکسل را مورد آنالیز قرار داد.

طبق اطلاعات کرملین، ولادیمیر پوتین تأکید کرد که روسیه و اتحادیه اروپا همچنان برای یکدیگر شرکای بسیار مهمی در عرصه تجاری و سرمایه گذاری محسوب شده و دشواری های کنونی در روابط دوجانبه قطعاً مورد رضایت قرار ندارد و بازگشت به سطح همکاری های سازنده بر اساس واقع گرایی و احترام متقابل جوابگوی منافع مشترک روسیه و کشورهای اروپایی خواهد بود.

رئیس شورای اروپا هم روابط کنونی بین بروکسل و مسکو را در پایین ترین سطح ارزیابی و تأکید کرد که هیچیک از دو طرف به ادامه تیرگی روابط علاقه ای ندارند.

دفتر ریاست جمهوری روسیه یادآور شد که هر دو طرف اهمیت همکاری های دوجانبه در مسائل انسانی، بهداشت و سلامت، تغییرات اقلیمی و حل و فصل مناقشات منطقه ای را مورد تأیید قرار دادند.

پوتین و میشل بعلاوه تأکید کردند که توافقات مینسک همچنان تنها راه غیرقابل جایگزین حل و فصل اوضاع در منطقه دونباس اوکراین است. در این راستا، رئیس جمهوری روسیه اجرای تعهدات دولت اوکراین در چارچوب توافقات بدست آمده، از جمله در نتیجه نشست سران گروه چهارجانبه نرماندی را ضروری دانست.

کرملین یادآور شد که دو مقام بلندپایه بعلاوه فرایند مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا و لزوم قابل دسترسی بودن واکسن های موثر در این زمینه برای تمامی شهفرایندان اروپایی را مورد آنالیز کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1252

به "پوتین: روابط کنونی روسیه و اتحادیه اروپا مورد رضایت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روابط کنونی روسیه و اتحادیه اروپا مورد رضایت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید