چشمه های بهشت به مطالب مورد احتیاج روز جامعه می پردازد

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران در مشهد، محمدهادی زاهدی نویسنده کتاب، در مورد دلیل نگارش اثر گفت: عصر ما عصر وفور داده هاست و اطلاعات بسیاری در دسترس همگان قرار گرفته است که در گذشته چنین امکانی برای مردم فراهم نبود.

چشمه های بهشت به مطالب مورد احتیاج روز جامعه می پردازد

وی اضافه نمود: در روزگار ما رسانه خیلی گسترده شده و هر فرد یک رسانه است که این امر نکات مثبت و منفی را به همراه دارد و اینکه اطلاعات صحیح یا ناصحیح به طور گسترده در دسترس همگان واقع شده است از نکات منفی است که تبعات بسیاری را به همراه دارد.

زاهدی بعلاوه گفت: مراوده و مصاحبه در گفت وگو و به نتیجه رسیدن یکی از فرهنگ های متداول مباحث در گذشته بوده است که متاسفانه امروزه بدون هیچ محدودیتی سخنان یک طرفه در گوشه ای دیگر از جهان پخش می گردد در حالیکه هیچ بحثی پیرامون آن صورت نگرفته است.

وی توضیح داد: عصر امروز عصر حیرت از داده ها است که برای افراد شبهات مختلفی را ایجاد کند که ممکن است افکار و اعتقادات فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

این پژوهشگر مبانی و آموزه های اصیل اسلامی که از امام معصوم صادر شده است را تنها راه نجاتی بیان کرد که شالوده فکر ما را در برابر هجمه اطلاعات محافظ می نماید.

زاهدی، شناخت منابع و فهم آموزه های اصیل اسلام برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و دسترس پذیر کردن منابع را زمینه ایجاد محتوای مورد اطمینان خواند که اگر رمانی بر اساس آن نوشته گردد، فیلمی ساخته گردد و یا سخنرانی بر اساس آن صورت پذیرد اصلش درست است و فرد گمراه نخواهد شد.

وی توضیح داد: در این اثر کوشش شده است تا براساس مسائل مبتلابه جامعه مطالب گردآوری گردد تا فرصتی برای پاسخ به شبهات ایجاد شده میان افراد مختلف باشد.

محمدهادی زاهدی، کتاب عیون اخبار الرضا را قدیمی ترین کتاب موجود پیرامون امام رضا(ع) خواند که روایت های پراکنده از موضوعات پراکنده را گرد آورده است که این مطالب در کتاب چشمه های بهشت مدون و بخش بندی شده و کوشش شده بیشتر به مطالب مورد احتیاج روز جامعه پرداخته گردد.

یکی از معتبرترین منابع مربوط به تاریخ زندگی و آموزه های امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عیون اخبارالرضا است و در روزگاری نوشته شده است که کمتر از دو قرن از شهادت امام (ع) گذشته بود.

چشمه های بهشت، دفتر گزیده ای از آن کتاب است و روایت کننده مجموعه ای از تاریخ زندگی، آموزه ها، معارف، کرامات و زیارت و آداب آن کتاب را بیان نموده است.

کتاب چشمه های بهشت گزیده ای از عیون اخبار الرضا (ع) ترجمه و تدوین محمد هادی زاهدی است که به وسیله انتشارات به نشر منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 شهریور 1402 بروزرسانی: 25 شهریور 1402 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1810

به "چشمه های بهشت به مطالب مورد احتیاج روز جامعه می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه های بهشت به مطالب مورد احتیاج روز جامعه می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید