چطور شاد بودن را در سال 2021 تجربه کنیم؟

به گزارش بازی های اندروید، سالی که پشت سر گذاشتیم برای بسیاری از ما با فشارها و نگرانی های روزمره همراه بود؛ از مسائل مالی و سلامتی ناشی از شیوع ویروس کرونا گرفته تا مسائل روحی به جای مانده از قرنطینه ها و دوری های اجتماعی. حالا که بعد از یک سال تا حد زیادی با بالا و پایین زندگی در دوران کرونا کنار آمده ایم، بهتر است برای آغاز سال جدید دیدگاه ها و انرژی های تازه ای را وارد زندگی مان کنیم و تصمیم های جدیدی بگیریم. یکی از این تصمیم ها می تواند این باشد که در سال جدید شاد بودن را تجربه کنیم و با استفاده از ابزارها و تکنیک هایی، زندگی را برای خودمان شیرین تر و دلنشین تر کنیم. پس در خبرنگاران مگ همراه مان بمانید تا به سراغ این تکنیک ها و ابزارها برویم و در کنار هم یاد بگیریم چطور در سال 2021 زندگی شادی داشته باشیم.

چطور شاد بودن را در سال 2021 تجربه کنیم؟
  • 10 عادت مشترک افرادی که هیچ وقت شادمان نیستند

برای شاد بودن پیش از هر چیز باید چه کاری انجام بدهیم؟

برای اینکه بتوانید زندگی شادتری را تجربه کنید، پیش از هر چیز احتیاج دارید تا تصمیمی جدی در این باره بگیرید و برای رسیدن به آن هدف گذاری کنید. باید این را بدانید که ایجاد تغییرات عظیم در زندگی معمولاً به راحتی اتفاق نمی افتد و بیشتر تصمیم های عظیم، بعد از مدت کوتاهی فراموش می گردد. مغز، تنها با دریافت یک تصمیم عظیم، آن را به عنوان یک عادت همیشگی و روزمره قبول نمی نماید و اگر اراده جدی نداشته باشید، خیلی سریع دوباره به شرایط زندگی قبلی خود باز می گشت.

راهکار در چیست؟ اگر در تصمیم تان برای تجربه شادن بودن در زندگی جدی هستید، باید این تغییر را با برداشتن قدم های کوچک عملی کنید و به آهستگی برنامه جدیدتان را به پیش ببرید. سعی کنید کم کم بخش عظیم تری از زندگی تان را درگیر برنامه و تصمیم جدید بکنید و به این صورت آن تغییری که می خواهید را در خودتان و زندگی تان به وجود بیاورید. مطمئن باشید با استفاده از این تکنیک می توانید خیلی زود تکانی به زندگی خود داده و آن را در راستا درست قرار بدهید. این تغییرات ساده و کوچک هستند که می توانند اثرات عظیمی داشته باشند و به شما در راستا زندگی یاری نمایند؛ البته این را هم باید بدانید که بالاخره اعمال همان تغییرات ساده هم کار چندان راحتی نیست و به اراده ای قوی احتیاج دارد.

چطور در سال 2021 شادتر باشیم؟

بعضی از تکنیک ها و ایده هایی که برای شاد بودن در ادامه معرفی می کنیم، ساده هستند و از امروز می توانید آن ها را اجرا کنید. انجام بعضی از آن ها اما کمی سخت تر است و به زمان بیشتری برای ثمربخشی احتیاج دارد. سعی کنید هر ماه به سراغ یک یا دو تا از این توصیه ها و تکنیک ها بروید تا کم کم یاد بگیرید چطور می توانید در سال 2021 به بهترین فرم ایدئال خود برسید و زندگی شادی را در پیش بگیرید.

مهربان باشید

شما هیچ وقت نمی دانید آدم های دوروبرتان در حال گذراندن چه شرایطی اند. حتی اگر آن ها با شما بی ادب بودند، سعی کنید با مهربانی با آن ها رفتار کنید. عصبانی شدن در نهایت به خود شما آسیب می زند. بعد از چند بار مهار خشم تان، مغز شما به طور اتوماتیک فرایند انجام این کار را یاد می گیرد و به شما در شرایط عصبانیت یاری می نماید. البته انجام این کار اصلاً آسان نیست اما کم کم آن را یاد می گیرید و در زندگی رضایت بیشتری به دست می آورید.

گوش بدهید

سعی کنید بیشتر از صحبت کردن، گوش بدهید. به آن هایی که واقعاً دوست شان دارید محبت نشان بدهید و توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید. در زمان صحبت با هم، تلفن تان را زمین بگذارید و به چشم هایشان نگاه کنید. از آن ها بپرسید در چه حالی هستند و چه اتفاقاتی در زندگی شان در حال رخ دادن است. به سؤال هایشان پاسخ بدهید. این حس را در آن ها به وجود بیاورید که برایشان ارزش قائل هستید، به جای اینکه در تمام مدت فقط درباره خودتان حرف بزنید.

پول تان را مدیریت کنید

یاد بگیرید چطور پول تان را مدیریت کنید. مسائل اقتصادی باعث ایجاد استرس در زندگی می گردد. بر اساس مطالعه ای که در سال 2018 در آمریکا اجرا شده، 9 نفر از هر 10 آمریکایی گزارش داده اند زمانی که اوضاع اقتصادی شان خوب است، زندگی شادتری دارند و مسائل اقتصادی یکی از فاکتورهای ایجاد شادی در زندگی آن هاست. اگر می خواهید سال جاری شاد بودن را تجربه کنید و موفقیت های بیشتری به دست بیاورید، باید یاد بگیرید چطور پول تان را مدیریت کنید، نه اینکه پول تان شما را مدیریت کند.

کارهای داوطلبانه انجام بدهید

فقط درباره اینکه می خواهید در زندگی آدم خوبی باشید صحبت نکنید، سعی کنید وارد عمل شوید. به دنبال انجام کارهای داوطلبانه در شهرتان باشید. تدریس رایگان در مؤسسه های خیریه، جمع آوری داوطلبانه زباله های شهر یا طبیعت، پخت غذای سالم و رایگان برای افراد احتیاجمند، سر زدن به خانه سالمندان و غیره از جمله فعالیت هایی محسوب می شوند که می تواند به زندگی شما معنای بیشتری ببخشند. مطمئن باشید پس از انجام این کارها به سرعت حس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت و شادتر خواهید بود.

خوب کار کنید، کار خوب کنید

اگر تمام روزتان را به تماشای تلویزیون یا جستجو در گوشی همراه تان بگذرانید، مسلماً نمی توانید حس خوبی درباره خودتان داشته باشید. این فعالیت ها شما را کرخت می نماید، پس به دنبال کاری باشید که ارزش زمان گذاشتن دارد و با انجام دادن آن حس خوبی به شما دست می دهد. کتاب خواندن، ورزش کردن یا هر کار دیگری که دوست دارید، انرژی تازه ای وارد زندگی تان می نمایند.

زمانی که سر کار هستید سعی کنید آن یک نفر نباشید. آن یک نفری که همواره کارهایش را به این و آن می سپارد و دائماً از دیگران تقاضای یاری می نماید. در کارتان فعال و پیگیر باشید و احترام دیگر همکاران تان را به دست بیاورید. تا زمانی که سرکار هستید خوب کار کنید و در زمان استراحت به دیگر فعالیت هایی که به آن ها علاقه دارید بپردازید. این یک راه دیگر برای تجربه شاد بودن در زندگی است.

  • 8 راهکار برای رسیدن به آرامش ذهنی پس از یک روز پر مشغله

برای زندگی تان اولویت بندی داشته باشید

توقع نداشته باشید همواره بتوانید همه کارها را انجام بدهید و به تمام آرزوهایتان برسید. در زندگی تان به دنبال موضوع هایی باشید که برای تان اهمیت بیشتری دارد و به آن ها اولویت بدهید. به عنوان مثال، برای بعضی این اولویت های زندگی در خانواده، ورزش و فعالیت های خیریه خلاصه می گردد. البته حتماً زندگی شما پر از کلی فعالیت و آرزوهای دیگر است که دوست دارید آن ها را هم انجام بدهید اما باید بدانید هیچ گاه نمی تواند به تمام آرزوها و دلبستگی هایتان برسید.

توصیه ما به شما این است که تمرکزتان را تنها روی اولویت های اصلی زندگی تان قرار بدهید و بقیه را کنار بگذارید. خیلی به این موضوع که دیگران چه فکری درباره شما می نمایند، کاری نداشته باشید و سعی کنید نه گفتن به دیگران را تمرین کنید. برای اینکه ذهن و روان تان در شرایط سلامتی قرار داشته باشد، احتیاج دارید که تنها روی چیزهای مهم زندگی تمرکز کنید و دیگر موضوع هایی که سر راه شما و اولویت هایتان قرار گرفته است، را کنار بزنید.

سلامت باشید

سلامتی یکی از مهم ترین عوامل در داشتن حال خوب و شاد است. اگر می خواهید انسان شادتری باشید، باید سعی کنید سالم بمانید. یک پیاده روی روزانه 20 دقیقه ای و کنار گذشتن زمانی برای پرورش حس خوب در خودتان، می تواند یاری عظیمی به شما باشد. همچنین می توانید سال جاری بعد از سال ها به سراغ ورزشی بروید که همواره دوست داشتید آن را انجام بدهید یا اینکه تیم ورزشی خودتان را راه بیندازید؛ البته بعد از تمام شدن شرایط همه گیری کرونا و بازگشت روال عادی زندگی.

یک موج کوچک بسازید

نمی توانید باور کنید یک حرکت کوچک از روی مهربانی، چطور می تواند موجی از خوبی و شادی ایجاد کند. شما می توانید با یک حرکت خوب، روز یک نفر دیگر را بسازید و باعث بالا بردن روحیه او بشوید. بالا رفتن روحیه او، باعث می گردد نسبت به دیگران با مهربانی بیشتری رفتار کند و این زنجیره ادامه دار گردد. یا کار داوطلبانه را در نظر بگیرید. اگر دوستان تان ببینند شما برای انجام یک کار خوب داوطلب شده اید، احتمال اینکه آن ها هم به شما ملحق شوند و یاری تان نمایند زیاد است. یک قدم کوچک می تواند بیشتر از آن چیزی که فکرش را می کنید، اثرگذار باشد.

لبخند بزنید

تحقیقات نشان می دهد لبخند زدن باعث بهبود شرایط روحی تان می گردد. حتی اگر یک روز بی نهایت بداخلاق بودید، باز هم لبخند زدن را از قلم نیاندازید. چه چیزی برای از دست دادن دارید؟ یک لبخند می تواند حس و حال شما و اطرافیان تان را بهتر کند.

صبح بخیر بگویید

یک روز در خیابان با دقت بیشتری به اطراف و مردم نگاه کنید و سعی کنید به مردم صبح بخیر بگویید. تعجب می کنید که چه تعداد از مردم حتی دوست ندارند مستقیم به صورت شما نگاه نمایند، چه برسد به اینکه بخواهند سر صحبت را با شما باز نمایند. اما شما ناامید نشوید و به هر تعداد فردی که می توانید صبح بخیر بگویید، حتماً تعدادی از آن ها پاسخ شما را می دهند. تعامل با مردم اثر عظیمی روی شادی شما دارد. تحقیقات نشان می دهد آدم های اجتماعی زندگی طولانی تری خواهند داشت. اگر به دنبال شاد بودن هستید، دوست پیدا کنید و با آدم های دیگر در ارتباط بمانید.

به دیگران زمانی که انتظارش را ندارند یاری کنید

چطور شاد باشیم؟ یکی از این راه ها این است زمانی که دیگران انتظار آن را ندارند به آن ها یاری کنید. این درست است که هر انسانی مسائل خودش را دارد و باید آن ها را در اولویت قرار بدهد اما یاری کردن به افرادی که انتظارش را ندارند، می توانند انرژی و حال خوب شما را چند برابر نمایند.

آدم ها را در اولویت قرار بدهید

یکی از شعارهای خوبی که در زندگی می توانید داشته باشید این است که مردم را در اولویت بگذار، سپس پول را و در نهایت چیزهای دیگر. پول مهم تر از گذراندن زمان با بچه هایتان نیست. مطمئن باشید بچه هایتان گذران زمان با شما در یک پارک را به اینکه شما بسیار پولدار باشید و هیچ وقت آن ها را نبینید، ترجیح می دهند.

دست از قضاوت کردن بردارید

تحقیقات نشان می دهد مغز انسان هر لحظه به قضاوت محیط اطراف خود می پردازد. نخستین تأثیری که از محیط یا آدم ها می گیرید و بر اساس آن دست به قضاوت می زنید را کنار بگذارید. اجازه بدهید ابتدا آن فرد یا محیط را بشناسید و بعد درباره آن نظر بدهید. ذهن تان را باز نگه دارید تا متوجه شوید چقدر انسان ها با تصوراتی که از آن ها داشتید فرق می نمایند.

با افراد خوب همنشین شوید

با افرادی همنشینی کنید که روحیه شما را بالا می برند. اگر دوستان منفی باف و بدبینی دارید، دوستی تان را با آن ها به هم بزنید. به دنبال آدم هایی باشید که زندگی شادی دارند و می توانید از آن ها چیزهای خوبی یاد بگیرید. انجام دادن این کار نه تنها روحیه تان را بالا می برد، بلکه شما را از تمام بارهای منفی که آدم های منفی باف به زندگی شما می آورند، دور می نماید. با این کار حتماً سلامت ذهنی تان بهتر می گردد.

نه گفتن را یاد بگیرید

انجام دادن کارهای خیریه و خوب، خیلی هم عالی است اما افراط در هر کاری بد است. اگر آدم هایی در زندگی تان هستند که دائماً از شما درخواست لطف دارند و در عوض خیلی سخت به شما یاری می نمایند، باید یاد بگیرید به این آدم ها نه بگویید. اگر این آدم ها بعد از این موضوع، دیگر نخواستند با شما زمان بگذرانند، شما هم آن ها را از زندگی تان کنار بگذارید. یاد بگیرید چطور نه بگویید و زندگی بهتری داشته باشید.

معذرت خواهی کنید

اگر دارید اشتباه می کنید، تنها کافی است معذرت خواهی کنید. این معذرت خواهی در پایان به نفع شما می گردد. کینه به دل دریافت و عصبانی بودن، تنها به خودتان آسیب می زند. انسان عظیم تری باشید، معذرت خواهی کنید و زندگی تان را ادامه بدهید.

خیلی به خودتان سخت نگیرید

هر کسی در زندگی اشتباه می نماید. اگر در حال ایجاد تغییر در زندگی تان هستید و بعضی مواقع اشتباه کردید، به خودتان آرامش بدهید و با اصلاح اشتباه تان دوباره در راستا پیشرفت قدم بگذارید. هیچ کسی کامل نیست، نگذارید اشتباه های کوچک شما را از راستای که در آن هستید دور کند. بیش از اندازه از خوتان انتقاد نکنید، کمی با خودتان کنار بیایید، شما لیاقتش را دارید.

به شکل طبیعی از خواب بیدار شوید

ممکن است فکر کنید این یک پیشنهاد عجیب و غریب برای شاد بودن است. منظورمان این است سعی کنید بدون تنظیم ساعت از خواب بیدار شوید. یک روتین خواب برای خودتان معین کنید تا هر روز سر موقع به خواب بروید و سر موقع از خواب بیدار شوید. بیوریتم شما باید به این شکل کار کند و نباید بدن تان بر اساس زنگ ساعت، از خواب بیدار گردد. به طور طبیعی از خواب بیدار شوید و روزتان را با یک حال خوب ادامه بدهید.

  • چه میزان خواب برای بدن کافی است؟ عوارض بی خوابی چیست؟

صبحانه بخورید

بیشتر ما هر روز با عجله بدون خوردن صبحانه، با احساس گرسنگی از خانه بیرون می زنیم. نظرتان درباره زمان گذاشتن برای لذت بردن از یک صبحانه عالی و مغذی، هر روز صبح چیست؟ این کار به شما یاری می نماید در طول روز کارهایتان به شکلی عالی پیش برود و انرژی کافی برای انجام آن ها داشته باشید. در صورت انجام روزانه این کار یک راهکار عالی دیگر برای شاد بودن پیدا نموده اید.

چرت بعدازظهر را از قلم نیاندازید

چرت بعدازظهر به شدت می تواند روی انرژی و حال شما اثر بگذارد. یک چرت کوتاه باعث بالا بردن سطح آگاهی و عملکردتان در طول روز می گردد و روی خواب شبانه تان هم اثر منفی نمی گذارد.

برای کسب تجربه هزینه کنید

حتماً که پول خرج کردن برای خرید آخرین گجت های روز یا لباس مورد علاقه تان بسیار لذت بخش است اما رضایتی که از هزینه کردن برای به دست آوردن یک تجربه جدید به دست می آورید، حس بسیار متفاوتی دارد. حتی می توانید دوست تان را مهمان و با هم یک تجربه گروهی داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد هزینه کردن برای شاد کردن دیگران، احساس رضایت را در شما بالا می برد.

از اشتباه های خودتان و دیگران یاد بگیرید

از اشتباه های خودتان یاد بگیرید و آن ها را تکرار نکنید. خیلی از افراد از زندگی شان شکایت دارند اما همان کارهای قدیمی را تکرار می نمایند و روش های اشتباه خود را ادامه می دهند. اگر کاری در زندگی تان روی روال نیست، باهوش باشید و تغییری در زندگی خود بدهید. با این کار یک قدم به شاد بودن نزدیک تر می شوید.

آب بنوشید

بعد از اینکه از خواب بیدار شدید آب بنوشید. در حقیقت، سعی کنید در طول روز نوشیدن آب را به شکلی منظم ادامه بدهد. تحقیقات نشان می دهد آن هایی که آب کافی می نوشند، در مقایسه با آن هایی که به میزان کافی آب مصرف نمی نمایند، شادتر هستند. کاهش 1.5 درصدی مایعات در بدن باعث خستگی، اضطراب و سردرد می گردد و شما را در انجام وظایف تان به مشکل می اندازند.

مدیتیشن را امتحان کنید

بیشتر ما در زندگی در عجله هستیم و متاًسفانه زندگی هم ما را به این سمت سوق می دهد. تقریباً هیچ کس به ما نگفته است کمی آرام باشید و این موضوع خیلی اهمیت دارد. سعی کنید در طول روز 15 تا 20 دقیقه را به مدیتیشن اختصاص بدهید. بر اساس مطالعه های اجرا شده، مغز ما زمانی که در حال یوگا یا مدیتیشن است، یک ماده شیمیایی ضداسترس به نام گابا آزاد می نماید. مقدار این ماده در مغز بعد از یک ساعت تمرین مدیتیشن 27 درصد بیشتر می گردد.

یک دفترچه قدردانی داشته باشید

درباره بهترین چیزهایی که در طول روز برای تان رخ داده بنویسید و آن ها را نگه دارید. این تمرین به شما یاری می نماید در روزهای سخت، نکات مثبت زندگی تان را پیدا کنید.

در پایان

اگر می خواهید در سال جدید انسان بهتری باشید و شاد بودن را تجربه کنید، می توانید از نکات بالا در این راه یاری بگیرید. اگر نمی توانید بر مسائلی که در این راه با آن روبرو می شوید غلبه کنید، هیچ اشکالی ندارد از دیگران برای حل آن ها یاری بخواهید. سعی کنید در زندگی تان تعادل ایجاد کنید و همه چیز را به یک باره تغییر ندهید. از این توصیه ها برای داشتن یک زندگی شاد یاری بگیرید.

منابع iheartfrugal , healthshots

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 952

به "چطور شاد بودن را در سال 2021 تجربه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور شاد بودن را در سال 2021 تجربه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید