کدام کشورها بیشترین تعطیلات را در تقویم خود جای داده اند؟

به گزارش بازی های اندروید، بیشترین تعطیلات در کدام کشورهاست؟

یک تعطیلی عمومی، تعطیلی ملی یا یک روز تعطیلی رسمی، عناوینی هستند که به طور ساده به معنی یک روز بدون کار به دستور قانون، در سراسر کشور است. تعداد زیادی از کشورهای جهان از وجود روزهای متعددی تحت چنین عنوانی لذت می برند. چنین تعطیلاتی معمولا برای بزرگداشت یک رویداد تاریخی، یا جشن مذهبی، یا تعطیلاتی که به دلیل مصادف شدن با روزهایی خاص از تقویم غیرمیلادی، مانند تقویم چینی و قمری، پیش می آیند. جشن های یک روز خاص در یک کشور، مانند روز کودک در ترکیه، می تواند علی رغم کشورهای دیگر، شامل تعطیلات عمومی در آن کشور گردد. با خبرنگاران همراه باشید و از این مطلب خواندنی لذت ببرید.

کدام کشورها بیشترین تعطیلات را در تقویم خود جای داده اند؟

تعطیلات مهم در سراسر دنیا

کشورهای زیادی وجود دارند که در تقویم رسمی خود تعطیلات عمومی را گنجانده اند، اما از میان آن ها این هند است که با 21 روز تعطیل عمومی، گوی سبقت را از بقیه رقبا ربوده است. پس از آن کلمبیا و تایلند با 18، چین و هنگ کنگ با 17، ترکیه و تایلند و پاکستان با 16، و ژاپن و آرژانتین و سوئد با 15 روز تعطیل در سال، قرار دارند.

تعطیلات هند

هند کشوری وسیع با جشن های بیشماری است. با این وجود، سه تعطیلی اصلی تنها مربوط به روز استقلال (15 آگوست)، روز جمهوریت (26 ژانویه) و تولد ماهتما گاندی (2 اکتبر) می گردد. در اقصی نقاط این کشور تعطیلات و جشن های ملی و مذهبی زیادی نظیر دیوالی، ماها شیوراتری، گورو ناناک جایانتی، وایساخی، عید فطر و کریسمیس گرامی داشته می گردد. حتی نحوه بزرگداشت چنین روزهایی در هر بخش از کشور، ممکن است متفاوت باشد.

تعطیلات کلمبیا

از بین 18 روز تعطیل در کلمبیا، 12 روز متعلق به تعطیلات مذهب کاتولیک و 6 تای آن تعطیلات مردمی هستند. تعطیلات کاتولیک مهم در این کشور شامل یکشنبه های نخل و ایستر نیز هستند. تعطیلات غیرمذهبی آن ها شامل روز سال نو، روز کار، روز اعلام استقلال و روز (کریستف) کلمب است.

بعضی دیگر از تعطیلات قابل توجه در کل دنیا

تقویم هنگ کنگ 17 روز تعطیل رسمی دارد که در بردارنده روز سال نو، روز سال نوی قمری، جشن کینگمینگ، دوشنبه ایستر و تولد بوداست. در تایلند با 16 روز تعطیل عمومی، روزهای سال نو، جشن سونگکران، ماگا پوجا، وساک و روز ملی کار گرامی داشته می شوند. ژاپن 15 روز تعطیل رسمی را در حال حاضر در تقویم دولتی خود می بیند. اما اخیرا مجلس اعلای قانون ژاپن، شانزدهمین روز تعطیل را تصویب نموده است. این تعطیلات شامل روز تاسیس کشور، روز شوا، روز اعتدال بهاری (مصادف با نوروز)، و روز کودک هستند. تعطیلات عمومی در آرژانتین شامل هر دو نوع تعطیلات ملی و مذهبی مانند انقلاب می، روز استقلال، سالمرگ خوزه دِ سان مارتین، و روز پرچم است. از تعطیلات دیگر در این کشور می توان به کریسمس، گود فرایدی (آدینه خوب)، روز کار، و روز کهنه سربازان اشاره نمود. کشورهایی نظیر سوئد، مالزی، ویتنام و لیتوانی هر یک 15 روز تعطیل عمومی دارند که به وسیله قوای قانون گذاری حکومت، وارد تقویم شده است. این تعطیلات نیز بخشی مذهبی و بخشی مردمی هستند.

تاثیرات مثبت و منفی تعطیلات عمومی

یکی از مزایای تعطیلات عمومی، یاری به اعضای خانواده برای در کنار هم قرار گرفتن و داشتن اوقات خوش با یکدیگر است. این تعطیلات می توانند ضمن افزایش برخورد های اجتماعی که در طول هفته های کاری ممکن نیستند، به کارکنان اجازه دهند تا استراحت بیشتری داشته باشند. در طرف مقابل، این تعطیلات روی اقتصاد کشور، به خصوص بخش تراکنش اقتصادی آن یعنی بانک ها و موسسات اقتصادی تاثیر منفی برجای می گذارد. برای تایید اسناد اقتصادی زمان بیشتری تلف خواهد شد و فرایند معاملات کندتر می گردد؛ بنابراین دولت ها باید برنامه منطقی و دقیقی برای تعطیلات عمومی داشته باشند تا آسیب های ناشی از آن ها به حداقل برسد.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1577

به "کدام کشورها بیشترین تعطیلات را در تقویم خود جای داده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها بیشترین تعطیلات را در تقویم خود جای داده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید