کشف بیش از 2000 سند برده داری در تاریخ آمریکا

به گزارش بازی های اندروید، به تازگی بیش از دو هزار صفحه سند با قدمت مربوط به سال های 1600 تا 1800 پیدا شده است که از تاریخچه بی رحمانه برده داری در آمریکا پرده برداری می کند.

کشف بیش از 2000 سند برده داری در تاریخ آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسناد نوی به تازگی کشف شده است که از تاریخچه بی رحمانه برده داری در ایالات متحده پرده برداری می کند.

طبق گزارش های منتشر شده در وبگاه هیل وابسته به کنگره آمریکا، حدود دو هزار صفحه اسناد نو تاریخی با قدمت مربوط به دهه های 1600 تا 1800 در اتاق زیر شیروانی یک خانه 200 ساله در استان مریلند آمریکا پیدا شده است.

برخی از صفحات این اسناد، جزئیات دلهره آوری از حراج و فروش سیاهپوستان آمریکا را نشان می دهد علی رغم گذشت چندین دهه از لغو رسمی برده داری در ایالات متحده، همچنان حقوق آن ها در این کشور نقض می شود.

کرولین بروکس مورخ آمریکایی به هیل در این خصوص گفت: این (اسناد) برای جامعه حائز اهمیت است، زیرا برای افراد و نسل جوان تر، معما ها را حل می کند و اجازه می دهد بفهمند که اوضاع به چه شکل بوده است. برای آن که پیش بروید، باید بدانید که گذشته به چه شکلی بوده است.

طبق این گزارش، اسناد فوق در ابتدا قرار بود به حراج گذاشته شود، اما اعضای جامعه سیاهپوستان محلی پول مورد نیاز را جمع آوری کردند تا اطمینان حاصل شود که این اسناد برای مشاهده نسل های آینده مورد محافظت قرار خواهد گرفت.

طبق گزارش منتشر شده، یکی از اسناد کشف شده، مربوط به دزدیدن بیش از 20 هکتار زمین هایی است که در ابتدا یک کشاورز چند نژادی در سال 1802 آن را خریداری کرده بود.

برخی از محققان بر این باورند که کشف این اسناد بسیار حائز اهمیت است، زیرا کمک می کند تا یک نسل یا دو نسل بعدی آمریکایی ها بدانند که سیاهپوستان مالکیت اموالی را برعهده داشتند و در سال هایی، آن مالکیت را از دست دادند.

کشف اسناد فوق در برهه ای از زمان اجرا شده است که سیاهپوستان آمریکایی در پی عدالت و فرصت های برابر در سراسر ایالات متحده هستند.

در حالی جامعه سیاهپوستان در پی اجرای عدالت و برابری برای خود هستند که در ماه های اخیر، تصاویر ویدئویی زیادی در خصوص رفتار های تبعیض آمیز و خشونت بار پلیس آمریکا با سیاهپوستان منتشر شده است.

یکی از تأسف بارترین رفتار های تبعیض آمیز پلیس آمریکا با سیاهپوستان مربوط به جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی می شود که از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود 9 دقیقه، حین بازداشت از طریق شاوین، مامور پلیس آمریکا و چند مامور دیگر جانش را از دست داد. علت بازداشت فلوید از سوی شاوین و همکارانش این بود که برای خرید در یک مغازه، 20 دلاری تقلبی به فروشنده تحویل داده بود.

صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا در پی داشت که به دیگر کشور های جهان هم کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه پوست دیگر از طریق پلیس آمریکا هم در شعله ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

پس از اعتراضات گسترده در سراسر آمریکا و کشور های دیگر، در نهایت، دادگاه استان مینه سوتا آمریکا برای درک شاوین افسر پلیس عامل قتل جورج فلوید، حکم 22 سال و نیم حبس صادر کرد.

دادگاه رسیدگی به اتهام قتل درجه سوم از طریق درک شاوین، حدود سه هفته به طول انجامید و در نهایت پس از امتناع او از ارائه دفاعیات در دادگاه، گناهکار شناخته شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1259

به "کشف بیش از 2000 سند برده داری در تاریخ آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بیش از 2000 سند برده داری در تاریخ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید