تور ارزان فرانسه: گزارش، تاثیرات لغو خرید زیردریایی فرانسوی تا چندین دهه گریبانگیر پاریس خواهد بود

به گزارش بازی های اندروید، یک شبکه خبری در گزارشی با آنالیز ابعاد لغو قرارداد خرید زیردریایی فرانسه به وسیله استرالیا، نوشت تاثیرات لغو این قرارداد تا چندین دهه گریبانگیر فرانسه خواهد بود.

تور ارزان فرانسه: گزارش، تاثیرات لغو خرید زیردریایی فرانسوی تا چندین دهه گریبانگیر پاریس خواهد بود

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خنجر از پشتی که فرانسه از استرالیا و همپیمانان خود درباره قرارداد زیردریایی دریافت نموده، همچنان سوال های زیادی را باقی گذاشته و سایه خود را بر روی روابط با فرانسه و اروپایی ها گسترانده است، این موضوع علاوه بر خسارت های مادی و معنوی است که اعتبار فرانسه در بازار زیردریایی ها را خدشه دار می نماید.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، هر روز شاهد واکنش ها، بیانیه ها و مکالمه های تلفنی و وعده برای ملاقات در آینده برای بازگرداندن اعتماد میان شرکای دیروز و دشمنان امروز هستیم.

شرکت ناوال گروپ فرانسه مسئول تامین 12 زیردریایی برای استرالیا بود

هیچ جای شگفتی نیست اگر بدانیم که توافق لغو شده، همانطور که فرانسه توصیف نموده، قرارداد قرن بوده است. استرالیا سال 2016، شرکت فرانسوی ناوال گروپ (Naval Group) را برای تامین 12 زیردریایی که با سوخت دیزلی کار می نماید انتخاب کرد. این زیردریایی ها قرار بود هم تراز زیردریایی هسته ای باراکودای فرانسه باشد که پاریس تحویل این زیردریایی هسته ای به نیروی دریایی خود را شروع نموده است.

حجم کلی قرارداد فرانسه با استرالیا زمانی که به امضا رسیده 31 میلیارد یورو (حدود 50 میلیارد دلار) بوده که با توجه به تورم در طول مدت پروژه و بعلاوه دیگر هزینه ها به 90 میلیارد دلار می رسد.

اما به دور از دلایل ژئوسیاسی و کنار گذاشتن احساسات، کارشناسان به آنالیز دلایل عملی لغو این قرارداد با توجه به مشخصات فنی زیردریایی های فرانسه در مقایسه با نمونه آمریکایی آن پرداختند.

توانایی و قابلیت زیردریایی های آمریکا بهتر از زیردریایی های فرانسه است

در همین زمینه، شبکه TF1 فرانسه در گزارشی با استناد به گزارش کارشناسان نظامی اعلام نمود که زیردریایی های ویرجینیا که قرار است کانبرا طی سال های آینده از آمریکا دریافت کند قدرت و توانایی های بهتری از زیردریایی های باراکودای فرانسه دارد.

حداکثر سرعت زیردریایی های ویرجینیای آمریکا به 40 کیلومتر در ساعت می رسد این در حالی است که حداکثر سرعت زیردریایی هیا فرانسه 32 کیلومتر در ساعت است. سرعت بیشتر سبب خواهد شد که تا این زیردریایی مسافت بیشتری را طی نموده و ماموریت های مهمتری را بتواند انجام دهد.

از سوی دیگر سوخت باراکودای فرانسوی پس از 80 روز دریانوردی به خاتمه می رسد اما توان هسته ای ویرجینیا از نظر تئوری تا 30 سال می تواند دوام بیاورد. این کارشناسان گفته اند زیردریایی هسته ای آمریکا می تواند از بندر دریایی برث در استرالیا ماموریت خود را شروع نموده و به مدت 77 روز در دریای چین جنوبی به گشت زنی بپردازد و ماموریتی که میتواند انجام دهد بسیار طولانی تر از نمونه فرانسوی است که توافق آن امضا شده بود.

کارشناسان مدعی شده اند که به لطف این مزایای فنی، کانبرا قادر خواهد بود با توسعه طلبی فزاینده چین در اقیانوس آرام مقابله نموده و به خوبی از منافع خود حمایت کند.

قابلیت های زیردریایی های آمریکایی بسیار بیشتر از زیردریایی های فرانسوی است

توجیه استرالیا برای لغو قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در نشست مجازی خود با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا کوشش کرد که بر این موضوع تاکید کند و گفت: نظر ما تغییر ننموده بلکه نیازهای ما تغییر نموده است. وی در این نشست تاکید نمود که رد کردن پیشنهاد آمریکا محال خواهد بود.

موریسون مدعی شد که در جریان نشست ماه جولای گذشته، به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفته که موضوعات بسیاری مهمی درباره توانایی های زیردریایی های فرانسه و پاسخگویی به نیازهای امنیتی و راهبردی استرالیا در دو اقیانوس هند و آرام وجود دارد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع فرانسه گفته که پاریس مشارکت منحصر بفردی با استرالیا در زمینه توافق زیردریایی ها داشته و فرانسه در حال آموزش ساخت زیردریایی و ارائه طرح های آن به استرالیا بوده است که انتقال بسیار مهم فناوری به استرالیا به تعداد می آید و 60 درصد از فرصت های شغلی مرتبط با این پروژه بزرگ در استرالیا بوده است.

تاثیرات لغو قراردادزیردریایی تا چندین دهه گریبانگیر فرانسه خواهد بود

این قرارداد یک قرارداد عادی به تعداد نمی آید بلکه توافقی راهبردی بود که به مشارکت حقیقی و انتقال فناوری ساخت تسلیحات فرانسه به استرالیا بوده است. خسارت های مادی و معنوی و مستقیم و غیرمستقیم لغو این توافق بسیار بزرگ خواهد بود و تاثیرات آن چندین دهه باقی می ماند. از سوی دیگر، بازگرداندن اموال و دریافت خسارت در چنین قراردادهای بزرگی نیازمند آماده سازی و مذاکرات سخت و طولانی مدت است.

در راستای بازگرداندن خسارت های بزرگ این قرارداد که اندازه اولیه آن 67 میلیارد دلار برآورد شده، وزارت دفاع فرانسه چند روز پیش گفت که مذاکرات میان این کشور و گروه ناوال گروپ و مقام های استرالیایی درباره دریافت خسارت های اقتصادی احتاقتصادی به علت لغو قرارداد شروع شده است.

فرانسه گفته 900 میلیون یورو هزینه مراحل اولیه این قرارداد بوده که استرالیا بخش عمده ای از آن را پرداخت نموده بود.

از سوی دیگر، اریک بوملیه رئیس اجرایی گروه ناوال گروپ در مصاحبه با نشریه فرانسوی لوفیگارو گفت که این گروه میخواهد که گزارش مفصلی درباره هزینه هایی که استرالیا طبق این قرارداد باید پرداخت کند، تهیه کند.

رئیس اجرایی ناوال گروپ گفت که امکان لغو قرارداد یکی از مواردی بوده که در قرارداد با فرانسه ذکر شده است اما در صورت لغو آن باید هزینه هایی که به این شرکت تحمیل شده و بعلاوه هزینه های آینده پرداخت گردد و این شرکت تمامی حق و حقوق خود را درخواست خواهد نمود.

از سوی دیگر، استاد اقتصاد در دانشگاه سوربون فرانسه گفت که ارزش قرارداد امضا شده میان فرانسه و استرالیا بالغ بر 56 میلیارد یورو بوده اما تمام این مبلغ فقط به شرکت ناوال گروپ نمیرسید بلکه شرکت های کوچک دیگری بودند که از این قرارداد منفعت می بردند.

لغو قرارداد زیردریایی 2 هزار نفر را در فرانسه بیکار کرد

این استاد اقتصاد گفت که با لغو این قرارداد، ضررهای هنگفتی به این شرکت های کوچک وارد خواهد آمد و تعداد کسانی که در این شرکت ها شغل های خود را از دست خواهند داد به 1500 نفر خواهد رسید علاوه بر آن، 500 کارمند در شرکت ناوال گروپ هم بیکار خواهند شد.

وی ادامه داد: مهمتر از خسارت های مادی مستقیم، خسارت های معنوی بزرگی است که گروه ناوال گروپ با آن روبرو شده و در آینده هم گریبان این شرکت را خواهد گرفت به خصوص آنکه اعتبار این شرکت و فرانسه در برابر دیگر همپیمانان و کشورها آسیب خواهد دید و کشورها در آینده برای خرید چنین زیردریایی هایی به بازار دو کشور آمریکا و انگلیس به جای بازار فرانسه مراجعه خواهند کرد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1331

به "تور ارزان فرانسه: گزارش، تاثیرات لغو خرید زیردریایی فرانسوی تا چندین دهه گریبانگیر پاریس خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: گزارش، تاثیرات لغو خرید زیردریایی فرانسوی تا چندین دهه گریبانگیر پاریس خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید