گزارش تصویری، شاهکار معمار ژاپنی در شهر نو چین

به گزارش بازی های اندروید، جونیا ایشیگامی، معمار ژاپنی، در مصاحبه اخیر خود، در مورد آخرین پروژه اش، موزه هنر زایشوی در ریژائو، صحبت کرد.

گزارش تصویری، شاهکار معمار ژاپنی در شهر نو چین

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، هنگامی که با این منظره روبرو می شوید، پارچه وسیع و بی حدوحصری را می بینید که فکر کردن به ساخت آن می تواند چالش معماری دلهره آوری باشد. ایشیگامی در مصاحبه گفت: رقابت با محیط بزرگ آن بدون شک سخت است.

این سازه، از نظر مقیاس، با دریاچه مصنوعی ای که زیر آن شناور است، یکسان است. این سازه یک کیلومتر طول دارد و رگه ای از باد را تداعی می نماید که روی آب می چرخد.

ایشیگامی گفت:می خواستم سازه را به عنوان منظره ای تازه در دل دریاچه ارائه کنم. آن را در محیط چینی قرار دهم تا تجربه پیاده روی در دریاچه را ایجاد کنم؛ مشابه قدم زدن در ساحل، جایی که مردم می توانند جوهره آب را احساس نمایند.

از خانه های کوچک گرفته تا سازه های بزرگ، معماری چینی اغلب حالتی تدافعی دارد، گویی خود را از بافتش جدا می نماید. این تصور را هم در شهرها و هم در مکان های دورافتاده می توان دریافت کرد، که باعث می گردد همزیستی ملایمی بین معماری و دنیای طبیعی ایجاد گردد و در جایی که مرزها مبهم می شوند، حضوری آرامش بخش ایجاد می نماید.

موزه هنر زائیشوی، اثر جونیا ایشیگامی در منطقه توسعه ای تازه ریژائو در استان شاندونگ واقع شده و فضای نمایشگاهی انعطاف پذیری را در خود جای داده است که در حال حاضر آثار هنری مرتبط را به نمایش می گذارد.

در امتداد نماها، ردیف هایی از ستون ها که ظاهراً از دریاچه بیرون می آیند، سقفی مجسمه ای و ارسی مانند را نگه می دارند. ستون ها که در فواصل منظم تکرار می شوند، سطح تازهی را برای آب تعریف می نمایند که لبه های آن به نوبه خود، مرزهای زمین تازهی را برای راه رفتن معین می نمایند.

ستون های موزه هنر زایشوی را پانل های شیشه ای بسته نگه می دارد و هنگامی که هوا به میزان کافی دلپذیر است، پانل ها می توانند در بخش های خاصی باز شوند و نسیم ملایمی به فضای داخل نفوذ کند. در همین حال، بخش های شیشه ای زیر آب دارای شکاف هایی است که به طور طبیعی آب را به داخل راهنمایی می نمایند.

منبع: designboom

227227

موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی موزه هنر زائیشوی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 خرداد 1403 بروزرسانی: 30 خرداد 1403 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1830

به "گزارش تصویری، شاهکار معمار ژاپنی در شهر نو چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش تصویری، شاهکار معمار ژاپنی در شهر نو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید