گلکسی اس 21 به حافظه رم 16 گیگابایتی LPDDR5 سامسونگ مجهز خواهد شد

به گزارش بازی های اندروید، پس از معرفی سری گلکسی نوت 20، اکنون گلکسی اس 21 که برخی با نام گلکسی اس 30 نیز از آن یاد می کنند، به عنوان پرچم دار بعدی مهم ترین خبرها و شایعات دنیای کهکشانی های سامسونگ را به خود اختصاص داده است.

گلکسی اس 21 به حافظه رم 16 گیگابایتی LPDDR5 سامسونگ مجهز خواهد شد

این گوشی که در سال آینده میلادی معرفی خواهد شد، احتمالا با بهبودهای فراوان و ویژگی های جذاب تری وارد میدان خواهد شد تا برای رقابت با حریفان قدرتمندی همچون آیفون 12 آمادگی بیشتری داشته باشد.

در اوایل سال جاری میلادی، کمپانی سامسونگ از قصد خود برای تولید انبوه حافظه های رم 16 گیگبایتی LPDDR5 از نوع DRAM (Dynamic Ram) خبر داد که با بهره گیری از نسل سوم فناوری پردازش کلاس 10 نانومتری (1z) این شرکت در نیمه دوم سال راهی بازار خواهد شد.

این کمپانی به تازگی از ایجاد خط تولید جدیدی در منطقه پیونگ تاک کره خبر داد که قرار است به محل تولید اولین حافظه های رم 16 گیگابایتی LPDDR5 DRAM موبایلی این شرکت با استفاده از فناوری 1z تبدیل شود.

سومین نسل از فناوری پردازش کلاس 10 نانومتری (1z) سامسونگ از فناوری EUV بهره می گیرد که به استفاده حداکثری از فرابنفش مشهور است.

با توجه به آنچه جونگ بائه لی، مدیر اجرایی بخش DRAM product & Technology سامسونگ، اعلام کرده است، حافظه رم 16 گیگابایتی LPDDR5 این شرکت می تواند بر موانع بزرگی که سد راه توسعه حافظه های DRAM شده اند غلبه و درهای جدیدی را به روی این صنعت باز کند:

اما این حافظه های جدید به تجربه کاربری ما از گوشی های هوشمند آینده چه کمکی خواهند کرد؟ طبق اعلام کمپانی کره ای، حافظه رم 16 گیگبایتی جدید بالاترین سرعت و بیشترین ظرفیت را در میان حافظه های DRAM موبایلی در عصر حاضر ارائه می کند.

همچنین، سامسونگ اعلام کرده است که این حافظه 16 گیگابایتی LPDDR5 جدید می تواند در هر ثانیه 6400 مگابیت را انتقال دهد که این میزان 16 درصد سریع تر از حافظه رم 12 گیگابایتی LPDDR5 مورد استفاده در گلکسی نوت 20 است.

اگر هنوز به درک کاملی از توانایی این حافظه نرسیده اید، باید بدانید که به لطف این حافظه های رم جدید، می توان داده ای به حجم 51.2 گیگابایت را تنها در یک ثانیه انتقال داد. اگر بخواهیم مثال ساده تری برای سرعت رم های جدید سامسونگ ذکر کنیم، باید گفت اگر گلکسی اس 21 به این حافظه رم مجهز شود، می توان انتظار داشت در یک ثانیه حدودا 10 فیلم 5 گیگابایتی با کیفیت فول اچ دی را جابجا کند.

طبق آنچه اعلام شده است، حافظه های LPDDR5 ساخته شده با فناوری 1z تا 30 درصد باریک تر از نسل قبلی خود هستند و این یعنی فضای کمتری را اشغال خواهند کرد. حافظه رم 16 گیگابایتی LPDDR5 جدید سامسونگ یک پکیج با 8 تراشه خواهد بود، در حالی که نسل قبلی که با فناوری 1y ساخته شده است برای ارائه ظرفیت مشابه به 12 تراشه نیاز دارد.

در حالی که شایعات از گلکسی S21 به عنوان اولین پرچم دار سامسونگ یاد می کنند که قرار است از حافظه رم 16 گیگابایتی LPDDR5 این شرکت بهره مند شود، سامسونگ اعلام کرده این حافظه ها فقط محدود به پرچم داران خودش نخواهد بود و سایر تولید کنندگان هم می توانند از آن ها استفاده کنند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 711

به "گلکسی اس 21 به حافظه رم 16 گیگابایتی LPDDR5 سامسونگ مجهز خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی اس 21 به حافظه رم 16 گیگابایتی LPDDR5 سامسونگ مجهز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید