آیا برنج نپخته سرطان زا است؟

به گزارش بازی های اندروید، برنج حاوی مقدار بالایی آرسنیک است که اگر به درستی پخته نشود، مشکلاتی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

آیا برنج نپخته سرطان زا است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برنج اگر در حد اعتدال مصرف گردد به عنوان یک غذای اصلی،گزینه آسان برای طبخ است اما طبق مطالعات صورت گرفته، پخت نادرست آن می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

مطالعه ای که به وسیله دانشگاه کوئینز بلفاست در لندن انجام شد، نشان داد که مواد شیمیایی ناشی از سموم صنعتی و آفت کش ها در خاک می تواند برنج را خطرناک کند و حتی در بسیاری از موارد منجر به مسمومیت با آرسنیک گردد.

یک مطالعه قدیمی اثرات این ماده را در انواع خاصی از سرطان نشان داده است. در اواسط دهه 1990، زنان کالیفرنیا در آزمایشی برای شناسایی عوامل خطر بالقوه برای سرطان سینه و سایر سرطان ها شرکت کردند.

سپس نتایج نشان داد که برنج حاوی اندازه زیادی آرسنیک است و بنابراین، اگر به درستی پخته نگردد، ممکن است در آینده منجر به مسائل سلامتی گردد.

سازمان غذا و داروی انگلیس بعضی از خطرات سلامتی ناشی از آرسنیک غیر آلی موجود در برنج و محصولات حاوی برنج را در سال های اخیر ارزیابی نموده است.

این ارزیابی شامل ارزیابی کمی از خطرات سرطان ریه و مثانه ناشی از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت با این محصولات و تأثیر مورد انتظار سناریوهای مختلف برای کاهش خطر بود.

ارزیابی کیفی بعضی از خطرات غیرسرطانی بالقوه در مراحل خاصی از زندگی نیز صورت گرفته است که در آن به والدین و مراقبان بچه ها خود توصیه شده به جای اتکای صرف به برنج، از انواع غلات برای تغذیه بچه ها استفاده گردد.

در سال 2020، سازمان غذا و داروی ایالات متحده توصیه کرد که بخش های صنایع غذایی از سطح آرسنیک معدنی 100 قسمت در میلیارد در غلات بچه برنج تجاوز نکنند.

بیش از 3.5 میلیارد نفر در سراسر دنیا برای دریافت بیش از 20 درصد کالری روزانه خود به برنج وابسته هستند که جایگاه آن را به عنوان یک غذای اصلی دنیای تقویت می نماید.

آرسنیک در آفت کش های صنعتی مورد استفاده در کشاورزی وجود دارد و بعضی از کشورها دارای سطح بالایی از آرسنیک در آب های زیرزمینی هستند و قرار گرفتن طولانی مدت و مکرر در معرض این ماده شیمیایی به وسیله غذا یا آب ممکن است منجر به مسمومیت آرسنیک گردد.

متأسفانه برنج طبق مطالعات صورت گرفته حاوی مقدار بالایی آرسنیک است و به همین علت اگر به درستی پخته نگردد، مسائلی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1583

به "آیا برنج نپخته سرطان زا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا برنج نپخته سرطان زا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید