اجرای قانون چک به تعویق نیفتاده است

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا) - نادعلی زاده گفت که اجرای قانون جدید چک به تعویق نیفتاده و معیار بانک مرکزی اجرای تدریجی آن است.

اجرای قانون چک به تعویق نیفتاده است

به گزارش خبرنگاران، آمنه نادعلی زاده ، معاون اداره نظام پرداخت بانک مرکزی در بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار کرد: اجرای قانون جدید چک به تعویق نیفتاده و معیار بانک مرکزی اجرای تدریجی این قانون است و سامانه صیاد آمادگی اجرای آن را دارد.

وی افزود: چک ها از 20 دی با بارکد مخصوص سامانه صیاد و شناسه یکتا صادر می شوند. در بالای این چک ها اعتبار چک درج می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: اعتبارسنجی بر اساس گردش ها، درآمد ها و دارایی ها که فرمول آن توسط شورای پول و اعتبار معین می شود.

نادعلی زاده تاکید کرد: افراد برای بررسی چک های صادر شده از طریق برنامک ها، پیامک بانک و سامانه صیاد می توانند اقدام کنند.

این مقام مسئول در ادامه به گستره خدمات بانک مرکزی برای کسانی که تلفن همراه هوشمند ندارند اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی این امکان را برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند هم فراهم کرده است تا از طریق پیامک بتوانند چک ها را ثبت و استعلام کنند.

وی در انتها تاکید کرد: 20 عبارت روی برگ چک ها درج می شود که بیانگر تاریخ اعتبار آن هاست. همچنین بانک مرکزی در تلاش است تا برای خروج دست چک های قدیمی به تدریج وارد عمل شود تا اهالی کسب و کار آسیب نبینند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 887

به "اجرای قانون چک به تعویق نیفتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای قانون چک به تعویق نیفتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید