احزاب طرفدار استقلال کاتالونیا اکثریت را در مجلس در دست گرفتند

به گزارش بازی های اندروید، شمارش بیش از 90 درصد آرای انتخابات مجلسی روز یکشنبه در منطقه خودمختار کاتالونیا نشان می دهد که احزاب طرفدار استقلال اکثریت قاطع کرسی ها را در مجلس این منطقه بدست آورده اند.

احزاب طرفدار استقلال کاتالونیا اکثریت را در مجلس در دست گرفتند

به نقل از اسپوتنیک، شمارش بیش از 90 درصد از آرای انتخابات مجلسی کاتالونیا نشان می دهد که سه حزب طرفدار استقلال این منطقه اکثریت قاطع کرسی ها را تصاحب کرده اند.

نتایج شمارش 99 درصد آرا نشان می دهد که حزب چپ جمهوریخواه کاتالونیا با کسب 33 کرسی، حزب با همدیگر برای کاتالونیا با 32 کرسی و حزب نامزدی اتحاد مردمی با کسب 9 کرسی همچنان دارای اکثریت کرسی ها در مجلس کاتالونیا هستند.

همچنین حزب سوسیالیستها با کسب حمایت 23 درصدی در انتخابات روز یکشنبه 33 کرسی را در این مجلس 135 کرسی به دست آورد. حزب راست افراطی ووکس نیز برای نخستین بار با کسب 11 کرسی به مجلس راه یافت.

گفتنی است که نرخ مشارکت رأی دهندگان در انتخابات روز یکشنبه با وجود شیوع بیماری کرونا حدود 53 درصد بود.

گفتنی است، در سال 2017 سه حزب طرفدار استقلال کاتالونیا (چپ جمهوریخواه کاتالونیا، با همدیگر برای کاتالونیا، و نامزدی اتحاد مردمی) در مجموع 70 کرسی را تصاحب کردند.

این در حالی است که در یکم اکتبر 2017 منطقه کاتالونیا یک همه پرسی برگزار کرد که به گفته برگزارکنندگان این همه پرسی بیش از 90 درصد از رأی دهندگان به استقلال این منطقه از اسپانیا رأی موافق دادند. اما مقامات مادرید این همه پرسی را غیرقانونی خوانده و شماری از سیاستمداران طرفدار استقلال را دستگیر کردند.

در مقابل، نتایج یک بررسی اجرا شده در تابستان سال گذشته نشان داد که بیش از نیمی از مردم کاتالونیا با استقلال این منطقه خودمختار از اسپانیا مخالف هستند.، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1017

به "احزاب طرفدار استقلال کاتالونیا اکثریت را در مجلس در دست گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احزاب طرفدار استقلال کاتالونیا اکثریت را در مجلس در دست گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید