اربعین، قدرت نرم برای شیعه است، نمی توانند راهپیمایی را متوقف نمایند

به گزارش بازی های اندروید، سیدمهدی ساداتی نژاد رایزن مطبوعاتی اسبق سفارت کشورمان در فرانسه در تبادل نظر با مهر درباره ابعاد بین المللی اربعین حسینی گفت: افرادی که در گردهمایی اربعین شرکت نموده اند به این نکته معترف هستند که در این گردهمایی عظیم از تمامی ملیت های مختلف از کانادا تا افغانستان، آذربایجان و اروپا شرکت دارند، که این موضوع سبب می گردد این مراسم مرزی برای حضور افراد با ملیت خاص نداشته باشد.

اربعین، قدرت نرم برای شیعه است، نمی توانند راهپیمایی را متوقف نمایند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

ساداتی نژاد ادامه داد: عدم محدودیت در حضور برای راهپیمایی اربعین منحصر در ملیت نبوده و شیعه و سنی و حتی از اقوام و ادیان دیگر در آن حضور پیدا می نمایند و این موضوع سبب شده است که این مراسم تبلور دنیای یابد.

وی با اشاره به بازتاب رسانه ای اربعین توضیح داد: با وجود اینکه رسانه های مطرح دنیای تمایلی ندارند اربعین حسینی را پوشش دهند؛ ولی همین پوشش هرچند کم از این خیل میلیونی مردم که هیچ مراسمی را در هیچ کجای دنیا نمی توان به مانند آن دانست، سبب می گردد اخبار اربعین در بعد بین الملل منتشر و به اطلاع عموم برسد.

مدیرعامل جمعیت ندای صلح اضافه نمود: اربعین فراهم نماینده و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است و جامعه را به سوی تمدن نوین اسلامی رهنمون می سازد. از همین رو می توان گفت که اربعین ایجادنماینده قدرت نرمی برای ایران، عالم تشیع و در سطح کلان آن اسلام است.

ساداتی نژاد اعلام کرد: در دو هفته ای که مردم برای اربعین حضور پیدا می نمایند، شما شاهد حضور آحاد مردم از هر سن و جنسی با محبت و وحدت اسلامی، ایثار و گذشت هستید. در کنار این موضوع می توان به سبقتی که موکب ها از کشورهای مختلف برای پذیرایی از زوار امام حسین(ع) از هم می گیرند اشاره داشت که نشانه یکدلی همگان برای راهی است که به عشق امام حسین(ع) تحت لوای شعار حب الحسین یجمعنا ختم می گردد.

وی اضافه نمود: پیغام اربعین وحدت، ایثار، گذشت و اخلاق است که حول امام حسینی شکل می گیرد که تجسم اخلاق، عدالت، گذشت و ایثار بود. همه در راهپیمایی اربعین به سوی کربلا می فرایند، جایی که مرکز همه خوبی ها یعنی امام حسین(ع) است.

رایزن مطبوعاتی اسبق ایران در فرانسه اعلام کرد: اربعین هرچند هنوز در تقویم سازمان ملل متحد ثبت نشده ولی باید گفت که این حرکت عظیم مردمی راه خود را در عرصه بین الملل یافته ودر نهایت در تقویم دنیای ثبت خواهد شد.

سیدمهدی ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه اربعین امسال بسیار گسترده تر از سال های گذشته خواهد بود، گفت: پیاده روی اربعین برای امروز و دیروز نیست و در حال حاضر شاهدیم که موکب هایی با قدمت بیش از 100 سال در حال خدمت رسانی به زوار هستند. همین موضوع نشان می دهد به رغم تمامی کوشش هایی که برای مقابله با آن اجرا شده ولی این راه همواره ادامه داشته و خواهد داشت.

وی در سرانجام با اشاره به آشوب های اخیر در عراق گفت: در طول تاریخ بسیاری کوشش نموده اند که مانع برگزاری پیاده روی اربعین شوند که می توان به اقدامات صدام در این حوزه اشاره نمود، که جملگی ناکام بوده اند. امروز نیز کوشش هایی اجرا شده ولی باید گفت که اربعین همچون رودی است که جهت خود را در جریان زندگی بشری یافته و هیچ چیزی توان متوقف کردن آن را ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 105

به "اربعین، قدرت نرم برای شیعه است، نمی توانند راهپیمایی را متوقف نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اربعین، قدرت نرم برای شیعه است، نمی توانند راهپیمایی را متوقف نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید