استاد دانشگاه آمریکایی: دنیا برای مقابله با تبعیض های آمریکا نیازمند همبستگی است

به گزارش بازی های اندروید، استاد دانشگاه هیوستون آمریکا امروز در وبیناری که در مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در تهران برگزار گردید خواهان همبستگی بین المللی بیشتر برای مقابله با تبعیض های آمریکا علیه سیاه پوستان شد.

استاد دانشگاه آمریکایی: دنیا برای مقابله با تبعیض های آمریکا نیازمند همبستگی است

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، پرفسور جرالد هورن، استاد دانشگاه هیوستون آمریکا امروز (دوشنبه) در وبیناری به میزبانی مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در تهران با موضوع نژادپرستی ساختاری در آمریکا، ضمن انتقاد از برخورد دولت آمریکا و بعضی سفیدپوستان نسبت به سیاه پوستان خواهان حمایت ها و همبستگی های بین المللی بیشتری در مقابل تبعیض های آمریکا نسبت به سیاهپوستان در این کشور و کشور های دیگر دنیا شد.

وی با اشاره به حادثه مرگ جورج فلوید، سیاه پوستی که بی رحمانه به دست پلیس آمریکا کشته شد، مطرح کرد که این اولین بار نیست که در تاریخ آمریکا چنین اتفاقاتی رخ می دهد. وی در ادامه اضافه کرد: در تاریخ آمریکا، سفیدپوستان به سیاه پوستان این نگاه را داشتند که نیروهای اخلال گری هستند و همیشه رهبران سیاهپوست جنبش های مختلف ترور شده اند و یا جلسات آنها مختل شده است.

استاد دانشگاه هیوستون آمریکا در این وبینار، ضمن اشاره به اعتراضاتی که در مقابل سفارتخانه های آمریکا در کشور های مختلف دنیا مانند انگلیس و نیوزیلند به قتل جورج فلوید اتفاق افتاده مطرح کرد که دنیا به این همبستگی ها بیشتر احتیاج دارد تا به نظام آپارتایدی در آمریکا و تبعیض سفید پوستان و سیاه پوستان سرانجام داده گردد.

وی همچنین در صحبت های خواهان ایجاد یک نهادی شد که از حقوق سیاه پوستان و دیگر افراد محروم در آمریکا دفاع کند.

رالد هورن با اشاره به اینکه تحریم های بی رحمانه آمریکا علیه ایران نیز موجب پیامد هایی را برای این کشور شده خواهان همبستگی بیشتر ایرانیان برای مقابله با اینگونه سیاست های آمریکا شد.

هورن در سرانجام صحبت های خود با اشاره به نفت کش هایی که با وجود تحریم های آمریکا بدون اخلال به ونزوئلا رسیدند، گفت: من یکی از اعضای جنبش صلح آمریکا هستم، ما در این سازمان از این اقدام ایران که با وجود اعمال یک طرفه تحریم های آمریکا این نفت کش ها را به ونزوئلا رساند، حمایت کردیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 567

به "استاد دانشگاه آمریکایی: دنیا برای مقابله با تبعیض های آمریکا نیازمند همبستگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد دانشگاه آمریکایی: دنیا برای مقابله با تبعیض های آمریکا نیازمند همبستگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید