این کارها را قبل از راه اندازی شرکت خود دنبال کنید

به گزارش بازی های اندروید، با برنامه ریزی دقیق چالش های کاری خود را کنار بزنید

اگر ایده تجاری خوبی دارید و تصمیم گرفته اید کسب وکار خود را راه بیندازید، احتمالاً خیلی شادمان و هیجان زده اید. ولی اول یک قدم به عقب بردارید و پیش از اینکه از شغل فعلیتان استعفا بدهید، ببینید آیا همه چیز را درست محاسبه نموده اید؟

این کارها را قبل از راه اندازی شرکت خود دنبال کنید

در آغاز یک کسب وکار، هر اشتباه کوچکی می تواند به آسیب های جبران ناپذیری بینجامد. پس اگر مصمم هستید که وارد شغل نو شوید، اول فهرستی از مزایا و معایب آن بنویسید. قبل از کناره گیری از شغل قبلی، باید به یک سری نکات توجه کنید که خبرنگاران در این مطلب به پنج مورد از مهم ترین آن ها اشاره می نماید:

شیوه به کارگیری منابع

در ابتدای کار شرکت باید تا جایی که می توانید از هزینه های اضافه اجتناب کنید. باید نگاهی به منابع در دسترس خود داشته باشید. مثلاً ممکن است دوستی داشته باشید که بتواند طراحی و توسعه وب سایت شما را انجام دهد، این افراد برای کارشان نرخ مناسبی به شما می دهند و همان طور کار می نمایند که شما می خواهید.

اگر دوستانی دارید که کسب وکار شخصی خود را دارند، با آن ها تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که اگر حسابدار قابل اعتماد و کارشناس بازاریابی خوبی می شناسند به شما معرفی نمایند. خودتان هم کتاب ها و مقالات آنلاین کارآفرینی را مطالعه کنید و اطلاعات خود را در زمینه مسئولیت نوتان بالا ببرید.

درنهایت، استخدام کارشناسان مختلف می تواند برای شما هزینه زیادی داشته باشد. بجای آن، روی آموزش تیم خود سرمایه گذاری کنید و ببینید چه دوره های آنلاینی را می توانند بگذرانند تا مهارتشان افزایش پیدا کند. در حال حاضر دوره های آنلاین خوبی برای مهارت هایی همانند سئو، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوا وجود دارند.

شغل قبلی خود را به شیوه مناسبی ترک کنید

اگر در هنگام ترک شغل قبلی تان، مدت قراردادتان را به خاتمه نبرده باشید، وظایف نهایی خود را تکمیل نکرده باشید و فرد جایگزین خود را آموزش نداده باشید، یکی از بدترین و غیرحرفه ای ترین تصمیمات خود را گرفته اید.

درست است که می خواهید کسب وکار خودتان را آغاز کنید، ولی نمی توانید مطمئن باشید که حتماً به موفقیت و سودآوری می رسید یا اینکه شرکت قبلی دیگر هرگز برایتان مفید نخواهد بود. شما نباید تمام پل های پشت سرتان را خراب کنید و فکر کنید دیگر گذرتان به گذشته نمی افتد. برعکس، با یک رفتار مدبرانه و برخورد صحیح، می توانید شرکت قبلی را در کنار خودتان داشته باشید. شاید یک روز کارفرمای قبلی شما شرکتتان را به مشتریان توصیه کند و به آن ها بگوید که شما فرد مورد اعتمادی هستید.

جزئیات کوچک برنامه ها را نباید فراموش کنید

به عنوان یک کارآفرین برایتان راحت خواهد بود که تصویر و نمای کلی کسب وکار و محصولاتتان را ببینید؛ ولی اگر به جزئیات توجه نکنید، نمی توانید الگو و قالب خوبی برای شرکتتان تهیه کنید. برنامه ریزی کلید اصلی کسب وکار و است و جزئیاتی مثل انتخاب کانال های رسانه ای اجتماعی مناسب، به روز کردن ایمیل ها و حتی به خاطر داشتن زمان و مبلغ مالیات، برای موفقیت شرکتتان اموری ضروری هستند.

دفتر شرکتتان را انتخاب کنید

خیلی از مردم فکر می نمایند وقتی می خواهند شرکت نوشان را تأسیس نمایند، تا زمانی که اوضاع روی روال مناسب قرار بگیرد و یک تیم خوب پیدا نمایند، می توانند کارها را در خانه انجام بدهند. اگرچه ممکن است این کار در مدت کوتاهی جوابگو باشد؛ ولی در بلندمدت گزینه مفیدی نیست.

اگر انتخاب کنید که کارتان را از خانه آغاز کنید، باید بتوانید بین فضای کاری و فضای شخصی تمایز قائل شوید و تعادل برقرار کنید. اگر همه روز در تخت خوابتان مشغول کار با کامپیوتر باشید، زندگی تان از سلامت خارج می گردد که می تواند تأثیر معکوس و منفی بر پیشرفت شرکت داشته باشد.

یک رزومه کاری یا ترکیبی از نمونه کارهایتان را آماده کنید

شاید فکر کنید اگر کسب وکار خودتان را راه بیندازید، دیگر هرگز به رزومه کاری نیازی نخواهید داشت. این فکر بسیار اشتباهی است. شما باید یک رزومه پیشرفته و نمونه محصولات خود را به سرمایه گذاران، متخصصانی که می خواهید استخدام کنید و مشتریانتان نشان دهید و ثابت کنید که کاری باارزش انجام می دهید.

و درنهایت

به یاد داشته باشید که آغاز یک کسب وکار، بیش از آنکه تصور می کنید چالش برانگیز خواهد بود. قبل از اینکه حتی کسب عایدی کنید، باید به صورت دائمی روی برنامه ها و طرح های خود کار کنید. با به کارگیری نکاتی که در این مقاله ذکر شد، می توانید سودآورترین و برترین جهت شغلی و حرفه ای را چه به لحاظ حرفه ای و چه به لحاظ احساسی تجربه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1497

به "این کارها را قبل از راه اندازی شرکت خود دنبال کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کارها را قبل از راه اندازی شرکت خود دنبال کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید