بایدن: در صورت پیروزی، به پیمان اقلیمی پاریس برمی گردیم

به گزارش بازی های اندروید، پس از خروج رسمی دولت ترامپ از توافق اقلیمی پاریس در روز گذشته، جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان کرد که در صورت پیروزی در اولین روز از دوره ریاست جمهوری خود (20 ژانویه 2021) آمریکا به پیمان اقلیمی پاریس دوباره ملحق می گردد.

بایدن: در صورت پیروزی، به پیمان اقلیمی پاریس برمی گردیم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بایدندر حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ترامپ دیروز چهارشنبه رسما از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد؛ من دقیقا 77 روز دیگر به آن دوباره ملحق می شوم.

ایالات متحده آمریکا که یک سال پیش در چنین روزی فرایند خروجش از توافق آب و هوایی پاریس را شروع نموده بود، روز گذشته (چهارشنبه) و در میانه شمارش آرا انتخابات 2020 ریاست جمهوری در این کشور، خروج خود را به طور رسمی از این توافق عظیم که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور وعده خروج از آن را در انتخابات سال 2016 داده بود، خاطرنشان کرد.

کمیته دانشمندان در بیانیه ای خاطرنشان کردند که ایالات متحده دومین کشور انتشار دهنده کربن از سوخت های فسیلی و عظیمترین منبع انتشار تجمعی آن است.

توافق آب و هوایی پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می گردد، ذیل چارچوب پیمان نامه سازمان ملل متحد در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن انتشار گازهای گلخانه ای، سازگاری و امور اقتصادی است که از سوی نمایندگان 197 کشور در کنفرانس تغییر اقلیم 2015 سازمان ملل متحد در پاریس مذاکره و 12 دسامبر 2015 با اجماع تصویب شد.

چندی پیش، مشاور سیاست خارجی جو بایدن نامزد دموکرات ها برای ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با اندیشکده شورای آتلانتیک آمریکا بر ضرورت بازگشت آمریکا به پیمان های بین المللی از جمله توافق جامع قدرت های هسته ای دنیا با ایران (برجام) تاکید نمود.

روزنامه ون مینوت فرانسه پیشتر نوشت: در صورتی که بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری گردد، عظیمترین اقتصاد دنیا می تواند به سرعت به میز مذاکره بازگردد. نتایج انتخابات چیزی را تغییر نخواهد داد: ایالات متحده روز چهارشنبه به طور رسمی از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج می گردد. بنابراین عدم قطعیت کامل در خصوص آینده آن وجود دارد.

همچنین به نوشته اسپوتنیک، گفته شده که خروج آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس به اطلاع سازمان ملل متحد نیز رسیده است. روز چهارم نوامبر، نخستین روز ممکن برای خروج از پیمان اقلیمی پاریس بود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 777

به "بایدن: در صورت پیروزی، به پیمان اقلیمی پاریس برمی گردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: در صورت پیروزی، به پیمان اقلیمی پاریس برمی گردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید