بدترین شرکت های هواپیمایی دنیا از نظر خدمات حین پرواز (بخش اول)
به گزارش بازی های اندروید، شرکت های هواپیمایی دنیا خدمات گوناگونی را برای رضایت مشتریان خود ارائه می دهند و در این زمینه همه ایرلاین ها عملکرد قابل قبولی ندارند.
هیچ چیز بدتر از یک مهماندار بداخلاق در ورودی سوارشدن به هواپیما یا کارشناس رسیدگی به شکایات نمی تواند سفر را به کام مسافران تلخ کند؛ به ویژه زمانی که مجبور هستید پروازی طولانی و خسته نماینده را تجربه کنید، خدمات حین پرواز اهمیت دوچندانی پیدا می نماید.
خدمات حین پرواز فقط مربوط به کیفیت غذا یا فضای جای پای جلوی صندلی ها نیست. کیفیت این خدمات به انتخاب های در دسترس تفریح، سطح راحتی و نوع رفتار خدمه پرواز نیز بستگی دارد. وقتی این خدمات بد باشند سفر می تواند بسیار زجرآور گردد.
چه زمانی که خدمه به شما در تنظیم مانیتور جلویی تان یاری نمایند، یا با یک لبخند به شما نوشیدنی تعارف نمایند و چه زمانی که بسته بادام زمینی که هنوز تمام نشده را از دست مسافر بگیرند یا با ارابه غذا از روی پایتان رد شوند، درهرحال شما با آن ها ساعت ها در پرواز محبوس هستید. در برترین پرواز ها شما به صندلی خود تکیه داده و در حالی که از خوراکی های ارائه شده لذت می برید، یکی از تازه ترین فیلم ها را باکیفیت HD دیدن می کنید. البته ممکن است شما در پروازی به اجبار برای دیدنی یک فیلم بی کیفیت از سال 1977 گیر افتاده اید یا در حال التماس کردن به مهمانداران برای یک لیوان آب هستید.
تعدادی از شرکت های هواپیمایی که در ممیزی سالانه annual Worlds Best Awards کمترین امتیاز ها را برای خدمات پروازی ضعیف و برخورد کادر پرواز دریافت نموده اند.
طبق گفته یکی از مسافران هواپیمایی دلتا :
پرواز دیگر یک لذت یا ماجراجویی نیست. سفر هوایی تبدیل به یک کار سخت و طاقت فرسا شده است.
20. هواپیمایی برلین: بخش پرواز های بین المللی
- امتیاز: 72,558
این شرکت پرواز های مقرون به صرفه قیمت به مسافران خدماتی می دهد که توقع دارند: یک بلیط مقرون به صرفه با خدمات ساده و اولیه.
طبق مشاهدات یکی از رای دهندگان:
آن ها اصرار دارند مردم را مثل سوسیس در هواپیما جای دهند!
این موضوع و البته رفتار نه چندان محبت آمیز کادر پرواز باعث شده اند تا هواپیمایی برلین در فهرست بدترین ارائه نمایندگان خدمات پروازی قرار بگیرد.
19: TAM؛ بخش پرواز های بین المللی
- امتیاز: 72,147
در حالی که به علت ادغام با LAN چیزی از عمر حضور هواپیمایی برزیل در آسمان باقی نمانده است، بازماندگان این شرکت هنوز نمی توانند مشتری ها را تحت تأثیر قرار دهند. طبق گفته Skytrax ( که یک سایت آنالیز و رتبه بندی شرکت های هواپیمایی است)، چند تن از مسافران ناراضی وقتی می خواستند سوار هواپیما شوند، با خدمه پروازی روبرو می شوند که صندلی زیرپایی دار آن ها را تصرف نموده بودند!
به نظر می رسید خدمه پرواز وقتی فهمیدند ما آن صندلی ها را رزرو نموده ایم و مجبور به جابه جایی هستند، ناراحت شدند!
کترینگ این ایرلاین نیز از کیفیتی بسیار پایینی برخوردار است؛
در ابتدای پرواز یک کلوچه پنیر کوچک پخش می گردد و در ادامه سفر هیچ اثری از مهمانداران نخواهید یافت.
18. هواپیمایی مکزیکو؛ بخش پرواز های بین المللی
- امتیاز: 71,733
یکی از مسافران عصبانی می گوید:
شرکت هواپیمایی مکزیکو بدترین خدمات را دارد و بهتر است تعطیل گردد! ما اینقدر هم سخت نمی گیریم ولی شاید بخواهیم شرکت فکری جدی روی ارتقاء انتخاب های تفریح بکند.
مسافر دیگری نیز چنین نقل می نماید که:
نمایشگرهای باز شونده حتی یک بار هم در طول پرواز بین مکزیکو تا نیواورلئان باز نشدند.
17. وست جت؛ بخش پرواز های بین المللی
- امتیاز: 70,870
شاید شرکت خدمات پرواز مقرون به صرفه کانادایی به علت هدایای کوچک خیریه (معجزه کوچک) که مهمانداران در زمان تعطیلات به پخش آن ها متعهد هستند معروف باشد، اما با تمام شدن فصل تعطیلات، معروفیت این شرکت نیز افول می نماید. کادر پرواز یاریی به امتیاز گرفتن شرکت نمی نمایند.
یکی از کارشناسان اسکای ترکس (SkyTrax) می گوید:
ما در حالی که بارها به وسیله تمامی خدمه شرکت نادیده گرفته شده بودیم ، برای 10 دقیقه در کانتر منتظر خدمات ماندیم.
وقتی که وی بالاخره توجه مهماندار را جلب می نماید، اوضاع بهتر نمی گردد:
من از نحوه ای که با ما رفتار و صحبت شد ناراحت هستم. نمی دانم چقدر سخت است وقتی سوالی می پرسیم، یک پاسخ مهربانانه دریافت کنیم.
16. هواپیمایی چین؛ بخش پرواز های بین المللی
- امتیاز: 69,524
رفتار سرد و بی ادبانه علت اصلی امتیاز پایین شرکت هواپیمایی چین در جدول ما محسوب می گردد. یکی از کارشناسان در این رابطه چنین گفته است:
رفتار بسیار تند است، خدمه به ندرت لبخند می زنند، به نظر محبت آمیز نمی رسند و در دسترس نیستند.
دیگر افراد می گویند که خدمات تفریح روز به روز جذابیت خود را از دست می دهند و حتی بردن غذای خودتان به هواپیما ایده ای خردمندانه است!
15. هواپیمایی دلتا؛ بخش پرواز های داخلی
- امتیاز: 69,034
یکی از مسافران ناراضی مدعی است:
هواپیمایی دلتا شکنجه را به سفر بازگردانده است!
شکایات شامل طیف وسیعی از خدمات می شوند؛ از سیستم تفریح قدیمی گرفته تا رفتار خشک و سرد مهمانداران. یکی از مسافران معتقد است:
خدمات بد بود چون خدماتی نبود! هیچ جایی نمی شد خدمه پرواز را دید.
14. هواپیمایی ایبریا؛ بخش پرواز های بین المللی
- امتیاز: 68,468
ایرلاین رده بالای اسپانیایی شاید مسافران را خوب سرگرم کند (هواپیما های A340 و A600 این شرکت حتی دوربین متصل به دم هواپیما دارند تا به صورت زنده تصویر پرواز را نمایش دهند) اما رفتار نامناسب و غیرمحبت آمیز کادر پرواز به قیمت کاهش جدی امتیاز این شرکت تمام شده است.
13. هواپیمایی سان کانتری؛ بخش پرواز های داخلی
- امتیاز: 68,333
ضروری است خدمه پشتیبان پرواز شرکت تلفن های همراه خود را کنار گذاشته و به مسافران توجه بیشتری داشته باشند.
این ها گفته های یک مسافر در ممیزی (WBA) بود.
متاسفانه تنها افرادی که ارتباطشان وصل بود، خدمه بودند. مگر برای سرنشینان (First class)، مسافران مجبور بودند برای هر نوع تفریح حین پرواز که می خواستند، مبلغی پول پرداخت نمایند. حتی می توانستید تبلت های کرایه ای در آنجا بیابید!
12. TAP پرتقال؛ بخش پرواز های بین المللی
- امتیاز: 67,407
یک مسافر فرانسوی می گوید:
یک معامله خوب که یک معامله بد از آب عایدی!
بلیط مقرون به صرفهی که او خریده بود برایش یک سیستم تفریح باستانی که فقط فیلم های قدیمی پخش می نماید به ارمغان آورده بود و البته خدمه شلخته و ناکارآمد!
وی اضافه می نماید:
سرویس بسیار ضعیف بود.
11. آلیتالیا؛ بخش پرواز های بین المللی
- امتیاز: 66و591
شاید این هواپیمایی ایتالیایی رتبه تاسف بار یک را به دست نیاورده باشد، اما یکی از مسافران معتقد است خدمات این ایرلاین در همین حد ضعیف بود. وی مدعی است:
بدترین خدمات کابین مالی که تابه حال دیده و تجربه نموده ام. خدمه تقریبا غذا را پرت می کردند و زباله ها را می ربودند! آن ها حتی یک بار هم در کل کابین قهوه ارائه نکردند.
اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز خبرنگاران می توانید بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید.
منبع: کجارو / quickenloans.com / travelandleisure.com