سوغات مشهور فیلیپین چیست؟

به گزارش بازی های اندروید، فیلیپین کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی است. این کشور دارای غذاهای خوشمزه، مغازه های خاص و زیبا، مناظر شگفت انگیز، سواحل ماسه ای سفید و مردم دوست داشتنی و مهربان است. فیلیپین کشوری ایده آل برای گذراندن یک تعطیلات رویایی به شمار می رود.

سوغات مشهور فیلیپین چیست؟

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید.

کلمه پاسالوبونگ (pasalubong) به معنای چیزی برای خوش آمدگویی یا سوغاتی در فرهنگ مردم فیلیپین نشان دهنده مهربانی و روح آزادِ مردم فیلیپین است. برای خرید سوغات از فیلیپین انتخاب های زیادی پیش روی شما است.

از میان سوغات فیلیپین که بسیار هم متنوع هستند، می توانید برای دوستان یا خانواده خود یک یادگاری زیبا خریداری کنید تا به سرعت عاشق این کشور تاریخی و زیبا شوند.

پولورون

پولوُرون (Polvoron) هم برای بچه ها هم برای بزرگسالان یک خوراکی خوشمزه و دوست داشتنی محسوب می گردد و قطعا یک سوغات خوب از فیلیپین خواهد بود. این اسنک تُرد و خوشمزه با طعم های مختلف به فروش می رسد. پولورون از شیر خشک، کَره و آرد تهیه می گردد. این مواد را پس از مخلوط کردن به شکل های گرد یا بیضی در می آورند.

در دستورالعمل سنتی این کیک برنج برشته هم به این مخلوط اضافه می گردد. خوردن این خوراکی های شیرین در هر زمان لذت بخش است. همچنین سوغات و هدیه مناسبی برای ایام تعطیلات به شمار می فرایند.

برندهای معروف پولورون شامل گولدیلاکس (Goldilocks)، رِد ریبون (Red Ribbon)، چوکو ورون (Choco Vron)، میلکی اَند هاوس آو پولورون (Milkee and House of Polvoron) هستند.

انبه خشک شده

انبه خشک شده یکی دیگر از سوغات فیلیپین و بسیار خوشمزه است. یکی از مکان هایی که به داشتن این اسنک میوه ای شهرت دارند، سِبو (Cebu) یکی از جزایر فیلیپین است.

کشور فیلیپین دارای شیرین ترین انبه های دنیا و در نتیجه بهترین انبه خشک شده در تمام دنیا است. انبه های خشک شده شیرین و جویدنی هستند و سوغاتی مناسب برای گردشگران محسوب می شوند. انبه خشک شده را می توانید به صورت اسنک، دسر یا تاپینگ ِ بستنی میل کنید.

این خوراکی خوشمزه یک سوغاتی ارزان قیمت است. برندهای معروف انبه خشک شده شامل سِوِن دی (7D) و گوادالوپ (Guadalupe) هستند.

انسایمادا

انسایمادا (Ensaymada) از یک دسر اسپانیایی به همین نام گرفته شده است. این دسر در طول سال ها تکامل پیدا نموده است و اکنون به یکی از دسرهای محبوب مردم فیلیپین تبدیل شده است. این نان شیرین و نرم با کره و شکر پوشانده می گردد و روی آن مقدار زیادی پنیر رنده شده قرار می گیرد.

انسایمادا معمولا با هات چاکلت یک اسنک ایده آل برای میان وعده صبح یا عصر محسوب می گردد. اگر دوست دارید مقداری از این کیک با خود به خانه بیاورید، حتما روز بازگشت آن را خریداری کنید تا تازه تر بمانند.

تی شرت

بسیاری از مردم به تی شرت های سوغاتی علاقه دارند؛ بنابراین خریدن تی شرت از فیلیپین می تواند ایده جالبی برای سوغاتی باشد. در فیلیپین قطعا تی شرت های زیادی را می بینید که نشان می دهند این کشور تا چه اندازه مورد علاقه مردم دنیا است.

تی شرت های سوغاتی را می توانید از شهرهایی که از آن ها بازدید می کنید خریداری کنید. زمانی که دیگران این تی شرت را به تن عزیزان تان ببینند، تصور می نمایند آن ها هم سفری به فیلیپین داشته اند و این تی شرت ها را به یادگار برای خود خریداری نموده اند. به علاوه، تی شرت یک سوغات ماندگار و کارآمد است که می توانند با روش صحیحی شست وشو بارها و بارها از آن استفاده نمایند.

هوپیا

هوپیا (Hopia) بدون شک یکی از محبوب ترین سوغات فیلیپین است. هوپیا یک شیرینی خوشمزه و سنتی است که با ماشِ شیرین پر می گردد. این شیرینی با سیب زمینی بنفش، سیب زمینی شیرین و گوشت هم تهیه می گردد. این میان وعده خوشمزه درواقع همان مون کیک (Moon cake) یا کیک ماه است که توسط چینی ها به این کشور وارد شد.

شوکونات یا شکلات بادام زمینی

همه مردم به شوکونات (Choconut) علاقه دارند؛ به خصوص مردم فیلیپین. شوکونات از ترکیب بادام زمینی، شیر، شکر و پودر کاکا ئو به دست می آید و طعم آن شما را به دنیای کودکی تان می برد. شاید دلیل محبوبیت این نوع شکلات همین نوستالژیک بودن آن باشد.

معمولا زمانی که به کشورهای خارجی سفر می کنید، خریدن شکلات های خارجی مانند اِم انداِم (M&M)، توبلرون (Toblerone)، اسنیکرز (Snickers)، کادبری (Cadbery) و دیگر شکلات های معروف به عنوان سوغاتی امری عادی است، اما زمانی که به فیلیپین سفر می کنید شوکونات هم به اندازه این شکلات ها محبوب و معروف است.

بوکو پای یا پای نارگیل

بوکو پای (Buko Pie) نوعی پایِ فیلیپینی است که با نارگیلِ جوان تهیه می گردد. در زبان محلی به نارگیل جوان بوکو (Buko) گفته می گردد. بوکو پای را در هر نقطه از فیلیپین می توانید خریداری کنید اما در لاگونا (Laguna) بهترین نوعِ این پای را پیدا می کنید. در حقیقت این پای ها در مغازه های خیابان های لاگونا به وفور به فروش می رسد.

اکسسوری های سنتی

فیلیپین به داشتن کالاهای دست ساز شهرت زیادی دارد. اکسسوری های سنتی برای افرادی که می خواهند بخشی از میراث و فرهنگ یک کشور را به لباس شان اضافه نمایند، سوغاتی ایده آل محسوب می گردد. کالاهای دست بافت و صنایع دستی سنتی از نقاط مختلف فیلیپین، برای مثال صندل های لاگونا، کفش های ماریکینا (Marikina) یا دمپایی های دست ساز سِبو سوغات و یادگاری های زیبا و به یادماندنی به شمار می فرایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 861

به "سوغات مشهور فیلیپین چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات مشهور فیلیپین چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید