برای خرید در وارنای بلغارستان به کجاها برویم؟

به گزارش بازی های اندروید، وارنای بلغارستان علاوه بر داشتن زیبایی های شهرهای ساحلی، دارای آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری هم است که باعث شده تا وارنای بلغارستان تبدیل به یکی از پر جاذبه ترین شهرهای توریستی دنیا گردد. خرید در وارنا و تهیه سوغات و پاساژ گردی هم امروزه یکی از تفریحات دنیای مدرن محسوب می گردد و بخشی از خاطرات یک سفر توریستی است. شهر وارنای بلغارستان در این زمینه هم مراکز خرید و بازارچه های سنتی خاص خود را دارد که در ادامه با بعضی از مراکز خرید وارنا و بازارهای وارنا آشنا خواهید شد.

برای خرید در وارنای بلغارستان به کجاها برویم؟

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

مال وارنا (Varna Mall)

اگر در پی یکی از مراکز خرید وارنا برای گذراندن روز و خرید در وارنا هستید، کافی است به مرکز شهر وارنای بلغارستان بروید و وارد مال وارنا شوید. مرکز خریدی که علاوه بر داشتن فروشگاه ها و مغازه های متعدد و متنوع که جواب گوی هر سلیقه ای است، دارای سوپر مارکت، سینما، فود کورت، سالن بازی و امکانات تفریحی دیگر است که می تواند در کنار پاساژگردی و خرید، روزی مفرح و خاطره انگیز را در سفر به وارنا و در بین مراکز خرید وارنا برای شما بسازد.

مرکز خرید ویوا (Viva Mall)

اگر محل اقامت شما به شمال شرق شهر وارنای بلغارستان نزدیک است، می توانید برای یک خرید مطمئن و لذت بردن از گردش خود سری به مرکز خرید ویوای وارنا در کشور بلغارستان بزنید. در این مرکز خرید مدرن هم علاوه بر مغازه های تجاری و فروشگاه های متعدد، می توانید از رستوران، کافه و سوپر مارکت استفاده کنید. این مرکز خرید در زمان خرید در وارنا علاوه بر داشتن یک مرکز تفریحی مخصوص بچه ها، دارای یک پارکینگ هم هست تا خیال شما هم از بابت تفریح بچه هایتان راحت باشد هم از شرایط امنیت خودرویتان.

برج های مال وارنا (Varna Towers Mall)

دو برج غول پیکر در غرب وارنای بلغارستان هر گردشگری را به سوی خود جذب می نماید. این مرکز تجاری 83 هزار متر مربعی با نام برج های مال وارنا در بین مراکز خرید وارنا یکی از عظیم ترین مراکز خرید غرب وارنا است که در بام برج غربی خود صندلیی برای فرود هلیکوپتر دارد. این پد فرود اولین نمونه از این نوع صندلی ها بر بام یک ساختمان در کشور بلغارستان بوده است. برج های مال وارنا هر کدام دارای 70 متر طول هستند و 23 هزار متر فضای اداری دارند. در حقیقت 60 هزار متر مربع این مرکز خرید زیبا و مدرن بخش تجاری است که دارای فروشگاه های متعدد و معتبر فراوانی است اما معروفیت مرکز خرید وارنای بلغارستان به پارکینگ دارای ظرفیت 800 خودرو و عظیمی آن نیست بلکه بسیاری از گردشگران و گردشگر ها به سمت غرب وارنا می فرایند و وارد برج شرقی آن می شوند تا یک غذای بی نظیر در رستوران گردان Magnito میل نمایند. این رستوران تنها رستوران گردانی است که می توانید در جنوب شرقی اروپا و در زمان خرید در وارنا پیدا کنید.

مرکز خرید Pfohe Mall

یکی از در دسترس ترین مراکز خرید وارنای بلغارستان همین مرکز خرید است که در مرکز شهر وارنای بلغارستان قرار گرفته است و می گردد گفت تمامی خطوط اتوبوس رانی جلوی آن ایستگاه دارند. پس با خیال آسوده به Pfohe Mall بروید و از این پاساژ گردی مدرن لذت ببرید. زیورآلات، پوشاک و البسه و لوازم ورزشی بیشترین تعداد مغازه های Pfohe Mall را به خود اختصاص داده اند. این مرکز خرید واقع در مرکز وارنای بلغارستان هم همانند بیشتر مراکز خرید مدرن جهان دارای کافی شاپ، رستوران های فست فود و امکانات تفریحی است. علاوه بر همه این مراکز جانبی، سالن بولینگ Pfohe Mall هم می تواند به تنهایی یکی از دلایل رفتن به مرکز شهر وارنای بلغارستان و خرید در وارنا باشد.

گرند مال (Grand Mall)

در سفر به وارنای بلغارستان تماشا گرند مال را حتما در برنامه گردشگری خود در بین بازارهای وارنا جای دهید. مرکز خریدی عظیم با 220 فروشگاه دارای اجناس به روز، چندین رستوران مشهور و فود کورت های متعدد تنها بخشی از این مرکز خرید عظیم و تماشای و در بین بازارهای وارنا است. گرند مال که علاوه بر عظیمی، تازهترین مرکز خرید وارنای بلغارستان هم می باشد بر روی بام خود دارای یک زمین فوتبال است که باعث معروفیت دو چندان گرند مال شده است. از دیگر مزایای این مرکز خرید در بین بازارهای وارنا دسترسی آسان آن به فرودگاه شهر وارنا، ایستگاه قطار و ایستگاه اتوبوس شهر وارنای بلغارستان است. اگر با اتوموبیل شخصی یا کرایه ای به گرند مال رفته اید اصلا نگران جای پارک نباشید. پارکینگ گرند مال در خود 1750 ماشین را جای می دهد و با داشتن وسایل تفریحی فراوان یک خاطره دلچسب را در فکر شما ماندگار خواهد نمود.

بازارچه های محلی

یکی از تفریحاتی که می تواند شما را علاوه بر خرید با آداب و رسوم اهالی بومی یک شهر آشنا کند، بازارچه های محلی است. وارنای بلغارستان با قدمت و پیشینه تاریخی خود هم از این قاعده مستثنی نیست. گشت و گذار در بازارچه های محلی علاوه بر آشنایی با زندگی شهری، محصولات تازه و صنایع دستی و سوغات خوبی را در اختیار شما می گذارد. یکی از این بازارچه ها، در حوالی خیابان Piskulev وارنای بلغارستان قرار گرفته است که تعدد بازارچه های آن از نکات مهم این بخش است. علاوه بر خیابان Piskulev می توانید سری به بازار مرکزی وارنای بلغارستان بزنید. در مرکز شهر، نزدیکی های میدان اصلی و دقیقا پشت خانه اپرا، بازار اصلی شهر وارنای بلغارستان قرار گرفته است. در این بازار محلی علاوه بر قدم زدن میان رنگ ها و محصولات تر و تازه می توانید برترین انواع سبزی، محصولات لبنی، میوه و قارچ را تهیه کنید و مدهوش عطر و بوی آن ها شوید. اگر اهل آشپزی هستید می توانید در این بازار محلی با خرید مواد اولیه عالی، طعمی بی نظیر را در غذای خود تجربه کنید. البته کفش، لوازم آرایشی، منسوجات و البسه هم در این بازار و در بین بازارهای وارنا یافت می گردد.

فروشنده های خیابانی

قدم زدن در خیابان های زیبای وارنای بلغارستان فرصت مناسبی است تا از محصولات صدها فروشنده خیابانی در بین بازارهای وارنا تماشا کنید. فروشندگانی که انواع محصولات هنری، زیورآلات، لباس، اسباب بازی، صنایع دستی و هرچه که به فکر شما می آید را در خیابان عرضه می نمایند و محل مناسبی هستند برای خرید سوغاتی های خاص. هنرمندان زیادی هم در همین غرفه ها و بساط های خیابانی مستقر هستند تا تصویری از شما را بر روی کاغذ بکشند و برایتان خاطره ای تازه و ماندگار بسازند. از ساحل تا کلیسای جامع وارنای بلغارستان می توانید مغازه ها و غرفه ها بی شماری ببینید و از کنار فروشندگان خیابانی عبور کنید. در عین حال با خوردن غذاهایی خوش طعم در رستوران های این راستا از بازارهای وارنا لذتی دو چندان ببرید.

بازارچه برج ساعت (Market Clock Tower)

در سال 2009 میلادی بازارچه برج ساعت وارنای بلغارستان، بیشترین مکانی بود که گردشگران در وارنا به آن سر زده بودند و همین آمار باعث شد تا با کمی تغییر و تحول، بازارچه برج ساعت سر و شکل مدرن تری به خود بگیرد. این مرکز خرید محلی در مرکز شهر وارنا و در بین خیابان های Ruse و Kavala واقع شده است. در این بازارچه می توانید سبزی و میوه محلی را با کمترین قیمت تهیه کنید و در غرفه های ماهی فروشی آن ماهی تازه و یخ زده و پخته و سرخ شده و دودی را خریداری کنید. البته در این بازارچه شهر وارنا بلغارستان، لوازم آرایشی، عطر، مجله و روزنامه، کیف و کلاه و کفش، کمربند، زیورآلات، لباس های رسمی و اسپرت را هم می توانید تهیه کنید اما مهمترین چیزی که علاوه بر میوه و سبزی و ماهی در اینجا خواهید یافت، سوغاتی های سنتی بلغارستان است اقلامی مانند روغن گل سرخ، شمایل مذهبی و ظروف سرامیکی، گلیم، ظروف مسی، جوراب پشمی، زنگوله، محصولات چرمی که خاص همین کشور است و می توان در هر کدام از این اقلام، ردی از تاریخ و پیشنه و فرهنگ مردم بلغار را دید.

سخن آخر

شهر وارنای بلغارستان علاوه بر زیبایی های خاص شهرهای ساحلی و داشتن بناهای تاریخی، دارای مراکز خرید متنوعی است که در سفر به این شهر باید سری هم به آن ها زد. مراکز خرید مدرن و مال های عظیم در کنار بازارچه های محلی و بومی از دیگر جاذبه های وارنا است. خرید کردن و پاساژگردی در وارنا می تواند خاطرات این سفر را مجذوب کننده تر و خاص تر کند.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1263

به "برای خرید در وارنای بلغارستان به کجاها برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید در وارنای بلغارستان به کجاها برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید