تاکید بر تغییرناپذیری مرزها در ملاقات گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران

به گزارش بازی های اندروید، گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران در ملاقات با یکدیگر بر تغییرناپذیری مرزها تاکید کردند.

تاکید بر تغییرناپذیری مرزها در ملاقات گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران

گئورگ پاپویان رئیس گروه دوستی مجلسی ارمنستان و ایران که در رأس هیأتی از این گروه به تهران سفر نموده است، بعد از ظهر امروز دوشنبه (18 مهر) با ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ملاقات و مصاحبه کرد.

عزیزی در ابتدای این ملاقات گفت: پیوند های عمیق و دیرینه ای میان مردم دو کشور وجود دارد. مردم ایران و ارمنستان در طول تاریخ همیشه در شرایط سخت و حوادث ناگوار در کنار هم بوده اند. این تعاملات بستر مناسبی برای تداوم و تقویت روابط فی مابین فراهم نموده است. شرایط منطقه و دنیا اقتضا می نماید که ارتباط، تعامل و رایزنی میان مقامات دو کشور به صورت منظم برقرار باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ظرفیت ها مشترک و فراوانی برای تقویت و تحکیم روابط وجود دارند. ارتباطات و مصاحبه های مجلسی می توانند با توجه و استفاده از این ظرفیت ها، فرصت های خوبی را فرا روی دو کشور قرار دهد.

عزیزی در ادامه با اشاره به اهمیت مسائل قفقاز و مناقشه آذربایجان و ارمنستان برای جمهوری اسلامی ایران، گفت: درگیری نظامی در این منطقه موجب نگرانی ما است، ما طرفین را به خویشتنداری دعوت می کنیم. استفاده از زور تنها ابزار ممکن برای این اختلافات نیست و درایت و مصاحبه احتیاج اساسی منطقه است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خاتمه با تأکید بر اینکه مسائل منطقه را باید کشور های منطقه حل نمایند و نباید پای کشور های فرامنطقه ای به بهانه حل مسائل به منطقه باز گردد، اضافه نمود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صراحتا اعلام نموده است که مخالف تغییر در مرز های شناخته شده بین المللی و تغییر ژئوپولتیک منطقه است و ما از حفظ تمامیت ارضی کشور ها حمایت می کنیم.

گئورگ پاپویان رئیس گروه دوستی مجلسی ارمنستان و ایران نیز در این ملاقات، گفت: ایران برای ما کشوری مهم و همسایه ای خوب و قابل احترام است. هر چقدر که کشور های فرامنطقه ای بخواهند به روابط دیرینه و محبت آمیز ما لطمه وارد نمایند، پیروز نخواهند شد.

وی اضافه نمود: بعضی از کشور ها چشم طمع به خدشه وارد کردن به تمامیت ارضی ارمنستان را دارند که ما هرگز این موضوع را نمی پذیریم و صریحاً پیشنهاداتی را که در این راستا مطرح شده اند، رد نموده ایم.

رئیس گروه دوستی مجلسی ارمنستان و ایران در خاتمه از اعلام موضع صریح مقامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حفظ تمامیت ارضی ارمنستان تشکر کرد و گفت: از موضع گیری صریح جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم تغییرپذیری مرز ها قدردانی می کنیم. از بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در این مورد آگاه شدیم. این بیانیه برای مجلس ملی ارمنستان بسیار با ارزش بود و ما آن را در راستای یاری به حفظ صلح و امنیت منطقه ارزیابی می کنیم.

خبرنگاران سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1669

به "تاکید بر تغییرناپذیری مرزها در ملاقات گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر تغییرناپذیری مرزها در ملاقات گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید