تور ارمنستان: قیمت غذا در ایروان ارمنستان و مقایسه با ایران

به گزارش بازی های اندروید، قیمت غذا و مواد غذایی در هر کجا که باشید، اهمیت بالایی دارند. اما این درجه اهمیت زمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که قصد رفتن به شهری خارجی را داشته باشید و از کشور خود خارج شده و به کشوری دیگر بروید؛ خواه قصد سفر داشته باشید یا قصد مهاجرت! فرقی ندارد. در نهایت باید از قیمت حدودی مواد غذایی و هزینه خورد و خوراک، اطلاعات کافی داشته باشید.

تور ارمنستان: قیمت غذا در ایروان ارمنستان و مقایسه با ایران

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

اگر قصد سفر به ارمنستان دارید، در ادامه مطلب، می توانید مقایسه قیمت غذا در ارمنستان با ایران را مشاهده کنید و به شکل تقریبی از حدود قیمتی مواد غذایی مختلف در ارمنستان، جزئیاتی به دست آورید. پیش از آغاز مقایسه، باید بدانید که این قیمت ها حدودی است و مربوط به فروردین ماه 1401 هستند، پس امکان متغیر بودن آن ها هم وجود دارد و ارقام آن ها به صورت میانگین محاسبه شده اند.

مقایسه قیمت مواد غذایی سوپرمارکتی در ارمنستان با ایران

با ارائه یک جدول مقایسه قیمت مواد غذایی در ارمنستان با ایران می توان به خوبی متوجه شد که چه تفاوتی بین قیمت های مواد غذایی سوپرمارکتی بین این دو کشور وجود دارد. همان طور که پیش تر گفته شد، قیمت ها حدودی اند و به صورت میانگین محاسبه شده اند، در نتیجه ممکن است کمی تغییرات داشته باشند. این مواد سوپرمارکتی شامل شیر، آب معدنی، نوشابه، تخم مرغ و... می شوند که به تفکیک به قیمت هر کدام از آن ها پرداخته ایم.

مواد غذاییایران (تهران)ارمنستان (ایروان)

نوشابه قوطی

8100 تومان21000 تومان
آب معدنی (1.5 لیتر)5000 تومان16500 تومان
شیر (1 لیتر)17000 تومان29000 تومان
پنیر (1 کیلوگرم)70000 تومان156000 تومان
سیگار (بسته 20 عددی)30000 تومان48000 تومان
قیمت غذا و مواد غذایی سوپرمارکتی در ارمنستان

مقایسه قیمت مواد غذایی پروتئینی در ارمنستان با ایران

قیمت مواد غذایی پروتئینی در ارمنستان و ایران و در کل در هر کشور دیگری، در زمره موادی قرار می گیرد که مبلغ قابل توجه و بالایی دارند. در نتیجه شاید بتوان گفت که در بین مواد غذایی، مواد پروتئینی مثل گوشت قرمز و گوشت مرغ، گران تر هستند.

مواد غذایی پروتئینیایران (تهران)ارمنستان (ایروان)
گوشت قرمز (1 کیلوگرم)200000 تومان245000 تومان
فیله مرغ (1 کیلوگرم)50000 تومان157000 تومان
تخم مرغ (12 عدد)23000 تومان56000 تومان

قیمت های بالا با توجه به اینکه از کدام قسمت گوشت و بدن دام باشند متفاوت خواهند بود، ضمن اینکه این موضوع کاملا تاثیر مستقیمی روی مبلغ گوشت هم دارد؛ اینکه ران یا ماهیچه باشد یا سایر بخش های گوشت دام . نکته قابل توجه دیگر این است که برای عده ای، فقط مقایسه قیمت مواد غذایی در ارمنستان با ایران مهم نیست و به جنبه های دیگری هم اهمیت می دهند؛ برای مثال اینکه حیوان چگونه ذبح شده باشد هم مهم است! در این باره هنگام خرید باید دقت کنید. بعضی از این گونه مواد هستند که در بسته بندی ارائه می شوند، به همین دلیل به راحتی می توانید از روی پک آن ها این مورد را آنالیز کنید.

مقایسه قیمت غلات در ارمنستان با ایران

شاید پیش خود فکر کنید که بعضی از اقلام مانند برنج که در کشور خودمان به وفور کاشت و برداشت می گردد، قیمت پایین تری داشته باشد! اما باید بگوییم که تصور چندان درست نیست، چرا که قیمت برنج در کشور خودمان در مقایسه با قیمت برنج در کشور ارمنستان بیشتر است! البته این بالاتر بودن قیمت بی علت نیست و می توان آن را به خاطر کیفیت خوب برنج ایرانی در نظر گرفت.

اما شاید بتوان گفت که این مورد و چند مورد مشابه دیگر، استثنا باشند و در مجموع می توان گفت که قیمت مواد غذایی در ارمنستان با ایران به شکلی تفاوت دارد که وزنه ترازو بیشتر به سمت ارمنستان است و گران تر بودن ارمنستان را نشان می دهد. جدول مقایسه قیمت غلات بین ایران و ارمنستان خیلی مفصل نیست، اما سعی شده مهم ترین اقلام در آن قرار گیرند.

غلاتایران (تهران)ارمنستان (ایروان)
برنج (1 کیلوگرم)95000 تومان49000 تومان
نان (یک تکه)5000 تومان16000 تومان

در جدول بالا، قیمت نان در ایران بر حسب یک تکه کامل نان سنگک ساده محاسبه شده است و قطعا تنوع در میان نان های صنعتی و سنتی بسیار زیاد است. با این حال معیار ما در این جدول، نان سنگک است که از نظر خواص نیز کامل برشمرده می گردد.

مقایسه قیمت میوه، صیفی جات و سبزیجات در ارمنستان با ایران

این بخش از مقایسه قیمت مواد غذایی ارمنستان با ایران بیشتر برای کسانی مناسب است که می خواهند مدت طولانی تری را در این کشور (ارمنستان) بمانند، یا قصد مهاجرت به این کشور را دارند. قیمت ها در رابطه با میوه، صیفی جات و سبزیجات هستند و اگر قصد شما از رفتن به این کشور، یک سفر کوتاه باشد، شاید خیلی به خوردن میوه و سبزی اهمیت ندهید، اما اطلاع داشتن از مقایسه قیمت آن ها، بد نیست.

میوه و سبزیایران (تهران)ارمنستان (ایروان)
سیب (1 کیلوگرم)32000 تومان24000 تومان
موز (1 کیلوگرم)40000 تومان40000 تومان
پرتقال (1 کیلوگرم)25000 تومان41000 تومان
گوجه (1 کیلوگرم)25000 تومان52000 تومان
سیب زمینی (1 کیلوگرم)22000 تومان18000 تومان
پیاز (1 کیلوگرم)10000 تومان16000 تومان
کاهو (1 بوته)15000 تومان15000 تومان

اقلام جدول مقایسه قیمت میوه و سبزیجات بین ایران و ارمنستان، انواع بسیاری دارند. برای مثال خود سیب شامل سه نوع سبز، قرمز و زرد است، یا کاهو چند مدل مختلف دارد، با وجود همه این تفاسیر، اقلام نوشته شده بر حسب بیشترین اندازه خرید و معمول ترین آن ها آورده شده اند و از نظر قیمت هم سعی بر آن بوده که به صورت تقریبی و میانگین برآورد شوند.

قیمت میوه و صیفی جات و مقایسه با قیمت ایران

مقایسه قیمت غذا در ارمنستان با ایران (رستوران ها)

طبق قیمت های عنوان شده برای مواد اولیه غذایی، می توان نتیجه گیری کرد که در حالت کلی قیمت وعده های غذایی در رستوران های ارمنستان نسبت به رستوران های ایران، گران تر درمی آید. با این حال حدود قیمتی در رستورانی که در ارمنستان خیلی گران نباشد، برابر با 165 هزار تومان است. این عدد در یک رستوران میان رده در ایران، حدودا از 70 تا 120 هزار تومان آغاز می گردد. البته می توان بازه وسیع تری را از قیمت در نظر گرفت، ولی این موضوع کاملا بستگی به نوع و سطح رستوران و مواد غذایی که در وعده های خود استفاده می نمایند هم دارد.

به موارد فوق باید رستوران های زنجیره ای و فست فودها را هم اضافه کنیم که خود محدوده قیمتی را بسیار تحت تاثیر قرار می دهند و بر گوناگونی آن می افزایند.

سخن آخر

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، با فهرست مقایسه قیمت مواد غذایی در ارمنستان با ایران و بعلاوه طبق جداول تعریف شده در این فهرست، می توانید به خوبی برنامه ریزی کنید که وعده های غذایی خود را چگونه بگذرانید. عده ای هم که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، می توانند تصمیم گیری خیلی بهتری را در رابطه با خورد و خوراکشان داشته باشند و با آمادگی بهتری کارهای خود را انجام دهند. در نظر داشته باشید که قیمت ها ثابت نیستند و قیمت غذا در ارمنستان و ایران به صورت حدودی در این متن نوشته شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1532

به "تور ارمنستان: قیمت غذا در ایروان ارمنستان و مقایسه با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: قیمت غذا در ایروان ارمنستان و مقایسه با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید