تروریسم مالی کار نخواهد کرد ، دشمنی، دشمنی می آفریند و جنگ، ناامنی

به گزارش بازی های اندروید، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تروریسم مالی همانند سایر تروریسم ها، کار نخواهد کرد، گفت: بدانیم که دشمنی، دشمنی می آفریند و جنگ، ناامنی و اینکه در دنیای ناامن، جزیره امنی وجود نخواهد داشت.

تروریسم مالی کار نخواهد کرد ، دشمنی، دشمنی می آفریند و جنگ، ناامنی

به گزارش خبرنگاران از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در آیین کاشت نهال دوستی با عنوان با هم برای زمین طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی در این مراسم اعلام کرد: در هفته درختکاری هستیم و پاسداشت ارزش محیط زیست و ارزش منابع طبیعی و درختان به عنوان نشانه های حیات بشری. همزمان در روزهای گذشته روز دنیای زن را پشت سر گذاشتیم و نقش زنان در صلح و در آینده بشری، زمین را مادر می دانیم و همه با نام مادر از زمین یاد می کنیم و این اهمیت نقش مادری برای آینده نوع انسان است.

وزیر امور خارجه اعلام کرد: امروز ما مراسم کاشت نهال را با هم برگزار خواهیم کرد. شعر زیبای حافظ که توسط شهردار قرائت شد باید نمونه ای برای ما در رفتار بین المللی خود باشد. درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد، نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد.

ظریف اضافه نمود: امروز همراه با هم درخت می کاریم و همراه با هم یک تجربه در زندگی مشترک را نشان می دهیم و آن این است که محیط زیست مربوط به یک شهر و یک کشور و قاره نیست. محیط زیست همه ما به هم پیوسته است و نمی توانیم در دنیایی زندگی کنیم که گوشه ای از آن دنیا محیط زیست نامناسبی داشته باشد و احساس کنیم در دیگر گوشه های دنیا می توانیم از محیط زیست سالم استفاده کنیم.

هیچکس نمی تواند به قیمت نابود کردن میراث همسایه اش، میراث خودش را بهبود ببخشد

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: محیط زیست میراث مشترک بشری است و همه ما می توانیم در ساختن میراثی بهتر با هم همکاری کنیم و همه ما می توانیم در نابود کردن این میراث کوشش کنیم. هیچکس نمی تواند به قیمت نابود کردن میراث همسایه اش، میراث خودش را بهبود ببخشد. هیچکس نمی تواند با آلوده کردن محیط زیست دور و اطرافش محیط زیست خودش را بهبود ببخشد.

وی گفت: امروز درختی که در تهران می کاریم به هر محیط زیست در سراسر عالم یاری می نماید. این درخت اگر درخت دوستی باشد و ما درخت دوستی بکاریم به دوستی در همه عالم یاری نموده ایم؛ همانگونه که برای همه شما مسخره است که بگوییم دور محیط زیست خودمان دیواری می کشیم تا بتوانیم محیط زیست سالم در یک فضای آلوده داشته باشیم همان قدر این تصور باید مسخره باشد که ما برای خودمان صلح، آزادی و پیشرفت مالی می سازیم، در حالی که همسایه ما در ناامنی، بدبختی و فقر و جنگ به سر می برد.

دشمنی، دشمنی می آفریند و جنگ، ناامنی

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه نمود: همانگونه که محیط زیست میراث مشترک بشری است، صلح، امنیت، پیشرفت و توسعه نیز میراث مشترک بشری است. همانطور که باید درخت بکاریم باید نهال دوستی بکاریم و باید نهال دشمنی برکنیم. بدانیم که دشمنی، دشمنی می آفریند. بدانیم که جنگ، ناامنی می آفریند و بدانیم در دنیای ناامن، جزیره امنی وجود نخواهد داشت.

وی اعلام کرد: به عنوان خانواده دیپلماتیک و کسانی که زندگی خودمان را وقف این کردیم که گفت وگو، صلح، همکاری و همراهی را در دنیا گسترده تر کنیم، باید باور داشته باشیم که بدون یکدیگر و بدون همکاری و بدون مشترکات فراوان ما، امکان زیست صلح آمیز در دنیا وجود ندارد.

تروریسم مالی کار نخواهد کرد

ظریف گفت: محیط زیست مان و صلح مان را پاس بداریم. همکاری را پاس بداریم، تروریسم را کنار بگذاریم. فشار بر مردم برای اهداف سیاسی را کنار بگذاریم. تروریسم مالی همانطور که تروریسم های دیگر کار نخواهد کرد، کار نخواهد کرد.

وزیر خارجه با بیان اینکه وجدان مشترک بشری خواستار صلح است، همانطور که وجدان طبیعت ما خواستار محیط زیست سالم تر است، گفت: این وظیفه ماست که در این زمینه همکاری کنیم. آنچه امروز انجام می دهیم، یعنی کاشتن درخت دوستی و صلح دو هدف دارد یکی یاری به محیط زیست و یکی ایجاد فرهنگ کاشتن نهال صلح، همکاری و همراهی.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خاتمه اعلام کرد: امیدوارم در آستانه بهار طبیعت، زمانی که همه ما نو می شویم و طبیعت و تک تک ما نو می شویم، واقعا افکار و خانه دلمان را نو کنیم و دشمنی ها را به کناری بگذاریم. فشارها و سلطه گری ها را کنار بگذاریم و در محیطی امن تر، مهربان تر و سالم تر زندگی کنیم.

در این مراسم که در بوستان بهشت مادران برگزار گردید،پیروز حناچی شهردار تهران و همسران دیپلمات های مقیم تهران نیز حضور داشتند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1039

به "تروریسم مالی کار نخواهد کرد ، دشمنی، دشمنی می آفریند و جنگ، ناامنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروریسم مالی کار نخواهد کرد ، دشمنی، دشمنی می آفریند و جنگ، ناامنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید