شرح پلیس فتا درباره پیامک های جعلی

به گزارش بازی های اندروید، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره ارسال پیامک های جعلی گفت: مسئولیت اصلی ارسال پیامک در ابتدا خود اپراتور هایی است که در کشور داریم و عهده دار این بحث هستند، زیرا ممکن است این اتفاق تعداد زیادی از شهروندان را درگیر کند.

شرح پلیس فتا درباره پیامک های جعلی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ تورج کاظمی در ادامه با اشاره به اینکه فیشینگ صفحات جعلی بانکی؛ 60 درصد از جرائم اینترنتی است، گفت: ایجاد صفحات جعلی و ساختگی در هر حوزه ای را فیشینگ می گویند. به دلیل اینکه مجرمان در فضای مجازی اهدافشان به موضوعات اقتصادی سوق دارد، لذا جعل صفحات درگاه های بانکی برای سرقت اطلاعات مربوط به دسترسی اشخاص از راه حل هایی است که مجرمان به آن بسنده می نمایند و از این طریق اقدامات مجرمانه خودشان را جهت به سرقت بردن اطلاعات مربوط به حساب های بانکی اشخاص در دستور کار دارند و از این طریق به برداشت های غیر مجاز و یا سرقت اینترنتی از حساب اشخاص اقدام می نمایند.

وی اظهار کرد: روز به روز تمایل بیشتری از سوی شهروندان است تا اقدامات کاری خود را در حوزه های مختلف از جمله تبادلات اقتصادی به بستر فضای مجازی انتقال دهند و همچنین سازمان ها و نهاد های دولتی از جمله موسسات پولی و بانکی نیز تمایل پیدا کردند تا خدماتشان در بستر فضای مجازی ارائه دهند که هم سرعت بیشتری داشته باشد و هم سهولت در کار باشد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ که در برنامه ای رادیویی صحبت می کرد، به آمار میزان جرائم در حوزه فیشینگ اشاره نمود و گفت: در سال های اخیر به ویژه در امسال از مجموع جرائمی که در پلیس فتا گزارش می گردد بیش از 60 درصد جرائم شامل فیشینگ صفحات جعلی بانکی است.

وی با بیان اینکه مجرمان از موضوعات اجتماعی جامعه سوء استفاده می نمایند و کاربران را فریب می دهند، اظهار کرد: مجرمان حوزه سایبری همواره کاربران را فریب می دهند و آن ها را به سمت صفحات جعلی می کشانند.

سرهنگ کاظمی متذکر شد: طمع از نکاتی است که باعث می گردد افراد به سمت آسیب پذیری راهنمایی شوند و به نوعی تعدادی از مجرمان با انجام مهندسی اجتماعی یعنی آماده کردن سناریو های مختلفی از موضوعات اجتماعی روز قربانیان خود را انتخاب می نمایند و آن ها را به سمتی که مد نظر دارند راهنمایی می نمایند تا فریبشان دهند و به مرحله ای برسانند تا اطلاعات مورد نظر را بگیرند. اطلاعات مربوط به حساب بانکی شان را به وسیله زبان خودشان در اختیار می گیرند و از این طریق اقدامات مجرمانه خود را انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 160

به "شرح پلیس فتا درباره پیامک های جعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح پلیس فتا درباره پیامک های جعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید