جاهای دیدنی آنتالیا

به گزارش بازی های اندروید، آنتالیا نیز مانند استانبول یکی از شهرهای پرگردشگر همسایه ایران است. هم وطنان زیادی تصمیم می گیرند این شهر را به جای استانبول برای گشت وگذار و خرید انتخاب کننند. این انتخاب دلایل زیادی دارد که مهم ترین آن ها هزینه های آنتالیا و امنیت این شهر است. برای اقامت و بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیا نسبت به شهر استانبول به بودجه کم تری احتیاج دارید. همچنین این شهر دربرابر استانبول از امنیت بالاتری برخوردار است و مسافران کم تر با مواردی مانند دزدی ارز و… روبرو می شوند؛ هرچند در آنتالیا نیز باید حواستان را جمع کنید تا اجناستان برای همواره گم نشوند!

جاهای دیدنی آنتالیا

در این مطلب قصد داریم ضمن ارائه راهنمای سفر به شهر پرطمطراق آنتالیا، جاهای دیدنی آنتالیا را معرفی کنیم. بنابراین هنگام خرید تور ترکیه آنتالیا می توانید تعیین کنید که گشتن در چه جاذبه هایی شما را راضی می نماید. برای خرید تور آنتالیا یا اطلاع از قیمت تور آنتالیا حتما به سایت های معتبر سر بزنید تا خریدتان امنیت بالایی داشته باشد و از تخفیف های این سایت ها بهره ببرید.

راهنمای سفر به شهر آنتالیا

هنگام گشت وگذار در آنتالیا ترجیحا پول نقد همراه خود نبرید؛ در گوشه گوشه این شهر دستگاه های خودپرداز تعبیه شده تا در مدت زمان کوتاهی مبلغ دلخواه را از کارت بردارید. کمااینکه در خرید از فروشگاه ها یا هنگام خرید بلیط برای تماشای جاهای دیدنی آنتالیا می توان با کارت نیز خرید کرد. نکته مثبتی که در سفر با تور ترکیه آنتالیا وجود دارد، عدم احتیاج به خرید بلیط یا پرداخت ورودی ها است. مسئولان تور آنتالیا همه این وظایف را انجام می دهند. برای خوردوخوراک سفر نیز نگرانی به دل راه ندهید. تهیه غذای شما درطول سفر برعهده مسئولان تور خواهد بود که متناسب با قیمت تور آنتالیا برنامه غذایی شما را می چینند. البته بد نیست اگر مبلغی پول برای سرزدن به رستوران های معروف آنتالیا یا غذاخوری های محلی شهر کنار بگذارید. بیشتر اهالی کشور ترکیه مسلمان هستند، پس بهتر است برای حضور در جاذبه های مذهبی تاریخی آنکارا، پوشش مناسبی داشته باشید. جاذبه های دیدنی آنتالیا شامل موارد زیر هستند:

دروازه هادریان

اگر به بخش شرقی آنتالیا سر بزنید، می توانید دروازه های زیادی ببینید که بنای آن ها به دوران امپراطوری یونان و روم بازمی گردد. دروازه هادریان یکی از مهم ترین این دروازه ها است که قسمت های بیشتری از آن سالم مانده اند. اگر بودجه کافی برای پرداخت قیمت تور آنتالیا داشته باشید، می توانید عکاسی کنار دروازه هادریان را تجربه کنید!

کاله ایچی

بسیاری از کسانی که با تور آنتالیا سفر می نمایند، به شوق دیدن کاله ایچی به این شهر می آیند. این محله پیچ درپیچ پر است از خانه های سفیدرنگ که سقفی قرمز دارند. دروازه قلعه، مناره سربریده و برج ساعت از دیدنی هایی هستند که در محله کاله ایچی خواهید دید. فرقی نمی نماید که قیمت تور آنتالیا شما چقدر است؛ در بیشتر موارد تور ترکیه آنتالیا شما را به دیدن محله کاله ایچی می برد.

بندر قدیمی

با حضور در بندر قدیمی آنتالیا، جایی پر از رفت وآمد را خواهید دید که کشتی ها و قایق های زیادی در آن عبورومرور می نمایند. بندر قدیمی آنتالیا از قرن دون میلادی تا به امروز پابرجا بوده و مهم ترین مرکز اقتصاد آنتالیا محسوب می گردد. هنگام خرید تور ترکیه آنتالیا، پس از آنالیز دقیق قیمت تور آنتالیا، برنامه سفر را ببینید و از جاهای دیدنی این شهر که قرار است در آن گشت وگذار کنید، باخبر شوید.

قلعه رومی

قدمت این قلعه به قرن دوم میلادی می رسد. کاربرد اصلی قلعه رومی را می توان برج مراقبت و نظارت بر رفت وآمد قایق ها و کشتی ها در بندر معرفی کرد. اگر به تماشای بناهای قدیمی علاقه دارید، به قلعه رومی سر بزنید؛ در غیراین صورت ممکن است در سفر با تور آنتالیا تماشای این جاذبه حوصله شما را سر بببرد. کافه ها و رستوران های زیادی اطراف قلعه رومی برای مسافران ساخته شده است.

مناره ییولی

مناره ییولی نیز بیشتر برای علاقه مندان به تاریخ مناسب است. قدمت این مناره به دوره سلوکیان می رسد و می توان معماری این دوره را در مناره ییولی تشخیص داد. اطراف این مناره مقبره های تاریخی زیادی ساخته شده که شاید تماشای آن ها برایتان جذاب باشد. برج ساعت مشهور آنتالیا که مربوط به دوره عثمانی است، روبروی مناره ییولی قرار گرفته است.

آسپندوس

آسپندوس یکی از سالم ترین تماشاخانه های رومی است که می توان در جهان پیدا کرد. قدمت این بنا به قرن دوم و سوم میلادی برمی گردد و یکی از دلایل اصلی مسافران برای بازدید از آنتالیا، تماشای همین جاذبه تاریخی است. این تماشاخانه برای 15هزار نفر ظرفیت دارد. هنوز هم نقش ونگارهای روم باستان روی درودیوار این شهر خودنمایی می نماید.

موزه آنتالیا

اگر تور ترکیه آنتالیا شما برنامه ای برای بازدید از دیدنی های تاریخی این شهر مانند پرگه، آسپندوس و… نداشت، کافی است از موزه آنتالیا بازدید کنید. موزه آنتالیا مجموعه های تاریخی از همه جای ترکیه را در خود جای می دهد و می تواند شما را ساعت ها با تماشای دیدنی های تاریخی سرگرم کند. هنگام خرید تور آنتالیا حتما توجه کنید که برنامه بازدید از موزه آنتالیا نیز در امکانات تور باشد.

پرگه

پرگه مجموعه ای از ورزشگاه، قلعه، ستون ها، سنگ های باستانی و… است که در روزگاران قدیم ابتدا به دست یونانی ها و سپس به دست امپراطوری رومی ها اداره می شد. مسئولان ترکیه اقدامات کافی برای حفاظت از پرگه انجام نمی دهند و مسافران می توانند آزادانه میان بقایای این مکان باشکوه بگردند. در سفر با تور آنتالیا بازدید از پرگه را ازدست ندهید و سفرتان را جذاب تر کنید!

ترمسوس

اگر می خواهید این جاذبه را از نزدیک ببینید، حتما کفش مناسب و مقدار کافی آب همراه ببرید. ترمسوس بقایای شهری است که دربرابر حمله یونانی ها و رومی ها مقاومت کرد و اجازه نداد به تصرف آن ها درآید. ترمسوس نیز مانند آسپندوس تماشاخانه ای دارد که آسیب های زیادی به آن وارد شده است. در بیشتر موارد تور ترکیه آنتالیا برنامه ای برای بازدید از ترمسوس ارائه نمی دهد.

المپوس و کیمرا

اگر قیمت تور آنتالیا شما بالا باشد و هزینه بیشتری برای آن بپردازید، می توانید از دو روستای المپوس و چیرالی نیز بازدید کنید که کنار هم قرار گرفته اند. این جاذبه بیشتر از همه، توجه طبیعت گردان را به خود جلب می نماید. صخره های کیمرا که همان حوالی دیده می شوند، شهرت بسیاری دارند. از میان این صخره ها به طورطبیعی شعله های آتش زبانه می کشد!

منبع: مجله سفر
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1085

به "جاهای دیدنی آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید