خوزستان، 6 هفته در شرایط قرمز ، بازگشت محدودیت ها در صورت موافقت ستاد ملی

به گزارش بازی های اندروید، استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان حدود شش هفته است که در شرایط قرمز به سر می برد و این مدت در حال طولانی شدن است و باید با تمهیدات اندیشیده شده، این شرایط تغییر یابد.

خوزستان، 6 هفته در شرایط قرمز ، بازگشت محدودیت ها در صورت موافقت ستاد ملی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که یکشنبه شب (8 تیرماه) برگزار گشت، اظهار کرد: در این نشست، نظرات فرمانداران و دانشگاه ها علوم پزشکی و مدیران مختلف خوزستان ارائه شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: مقرر شد فرمانداران در بحث برگزاری مراسم ترحیم جدی تر ورود کنند و مانند کاری که در ماهشهر اجرا شده است، عمل کنند و تعهد شود حداکثر 10 نفر در مراسم خاکسپاری اموات حضور پیدا کنند در غیر این صورت اجازه دفن داده نمی شود.

  • چهره به چهره با استاندار | از مسائل هفت تپه و غیزانیه تا دفاع از همسرش | علت اصلی توسعه نیافتگی خوزستان چیست؟

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم مدیریت شرایط استان، گفت: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز 16 ساعته و بیماران سرپایی کاهش پیدا کرده است اما همچنان فرایند بستری ثابت و شیب آن بسیار کند است؛ این مساله فشار بیشتری بر روش درمانی وارد می کند.

شریعتی بیان نمود: علاوه بر کاهش مراجعین، موارد بستری نیز باید کاهشی شود و مبتلایان با حال بد که به بستری نیاز دارند باید کاهش یابند که لازمه این امر، کاهش فرایند ابتلا است.

وی توضیح داد: امیدواریم با کاهش مراجعه به مراکز درمانی، در یکی دو هفته آینده موارد بستری نیز کاهش یابد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خودداری از شرکت در مراسمات عزاداری و عروسی و خودداری از شرکت در هرگونه تجمعات لازم است و مردم باید به این موضوع توجه کنند اما متاسفانه در بسیاری از مناطق به این مساله توجه نمی کنند.

وی توضیح داد: بسیاری از شهرهای خوزستان که در هفته گذشته شرایط نارنجی داشتند اکنون در شرایط زرد قرار گرفته اند و شرایط بهتری دارند اما برخی از شهرها همچنان نارنجی یا قرمز مانده اند که این مساله به علت عدم رعایت مردم است.

شریعتی بیان نمود: باید همه دست به دست هم دهیم تا بر این شرایط فائق آییم. اکنون هنوز شرایط 9 شهر خوزستان قرمز است و باید تلاش شود شرایط این شهرها بهبود یابد.

وی گفت: استان خوزستان حدود شش هفته است که در شرایط قرمز به سر می برد و این مدت در حال طولانی شدن است و باید با تمهیدات اندیشیده شده، این شرایط تغییر یابد. فرمانداران، بخشداران و دهیاران موظف شدند جدی تر در این زمینه ورود کنند و امیدواریم شرایط را بهبود دهیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در خصوص شهرهای قرمز پیشنهاداتی به مرکز داده شده است و در صورت موافقت، محدودیت ها اعمال خواهد شد که این مسائل فردا نیز پیگیری خواهد شد.

شریعتی اضافه کرد: بنا شد همچنان کتابخانه ها و مراکز فرهنگی و تعطیل باشند و سینماها نیز در هفته جاری تعطیل خواهند بود.

پنج شهر خوزستان همچنان در شرایط قرمز کرونا قرار دارند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پنج شهر خوزستان همچنان با شرایط قرمز ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند.

  • ابتلاء 20 نفر به کرونا در یک جشن تولد | ظرفیت بیمارستان های خوزستان در حال تکمیل است
  • اهدای پلاسما برای نجات جان بیماران کرونایی

دکتر سیدمحمد علوی دوشنبه نهم تیر اظهار کرد: شهرهای آبادان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر در حال حاضر از نظر شیوع کرونا شرایط قرمز دارند و شهرهای مسجدسلیمان، ماهشهر، کارون، خرمشهر هم شرایط نارنجی دارند.

وی توضیح داد: مابقی شهرهای خوزستان از نظرشیوع کرونا شرایط زرد دارند و تا این لحظه هیچ شهری در خوزستان از لحاظ شیوع کرونا سفید نیست.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که قرمز بودن شرایط استان خوزستان به 6 هفته رسیده است توضیح داد: با توجه به فشاری که روی سیستم درمانی و بهداشتی است باید محدودیت هایی برای نفس کشیدن سیستم درمانی اجرایی شود.

وی گفت: محدودسازی در برخی مکان ها و ترددها به ویژه در حاشیه شهرها باید جدی گرفته شود و اقداماتی از جمله دور کاری 50 درصد کارکنان، تعطیلی بازارهای سرپوشیده و برخی مراکز آموزشی و مهدکودک ها، دفاتر ازدواج، مراکز تعویض پلاک، برگرداندن سقف تراکنش تا 100میلیون ریال، ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم و عروسی انجام شود.

علوی توضیح داد: با توجه به در پیش داشتن ماه محرم ضرورت دارد تدابیری ویژه این ماه نیز اندیشیده شود.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 200 کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا از یک ماه پیش در شرایط قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را تا به امروز ناشی از رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی عنوان کرده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 615

به "خوزستان، 6 هفته در شرایط قرمز ، بازگشت محدودیت ها در صورت موافقت ستاد ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان، 6 هفته در شرایط قرمز ، بازگشت محدودیت ها در صورت موافقت ستاد ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید