راز بزرگ چاق نشدن

به گزارش بازی های اندروید، تهران (پانا) - خوردن آجیل روزانه ارتباط مستقیمی با کاهش احتمال چاقی و ابتلا به بیماری های مرتبط با آن دارد.

راز بزرگ چاق نشدن

به گزارش صدا و سیما، استفاده مکرر از آجیل از هر نوع با کاهش وزن همراه است. خوردن آجیل روزانه ارتباط مستقیمی با کاهش احتمال چاقی و ابتلا به بیماری های مرتبط با آن دارد. این نتیجه گیری به وسیله دانشمندان دانشگاه هاروارد در ایالات متحده صورت گرفته است.

دانشمندان دانشگاه هاروارد طی تحقیقاتی به مطالعه تاثیر مصرف آجیل بر روی کاهش خطر چاقی پرداختند، در این تحقیق 51 هزار و 529 مرد 40 تا 75 ساله شاغل در بخش بهداشت و سلامت و 386 هزار و 529 پرستار 24 تا 44 ساله شرکت کردند.

سلامت داوطلبان به مدت 20 سال کنترل شد. شرکت کنندگان هر چهار سال یک بار وزن و دفعات خوردن یک وعده آجیل (28 گرم) را در سال قبل گزارش کردند. بعلاوه در این تحقیقات سطح تمرینات هفتگی از جمله پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا نیز ارزیابی شد.

معلوم شد که استفاده مکرر از آجیل از هر نوع با کاهش وزن همراه است. بنابراین، یک نیمه وعده اضافی، خطر افزایش وزن را به میزان دو کیلوگرم در طی چهار سال کاهش می دهد. میزان مشابهی از گردو، 15 درصد خطر ابتلا به چاقی را کم می نماید.

دانشمندان خاطرنشان کردند که این مطالعه مشاهده ای بوده است، به این معنی که قادر به شناسایی دقیق دلیل و معلول نیست. با این حال، داده های مشاهدات دیگر را تأیید می نماید. اعتقاد بر این است که آجیل به اتلاف زیاد انرژی در هنگام جویدن یاری می نماید و فیبر بالای آن باعث احساس سیری طولانی تر می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1449

به "راز بزرگ چاق نشدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز بزرگ چاق نشدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید