زمان دقیق اجرای طرح نو بنزین

به گزارش بازی های اندروید، به گزارش خبرنگاران، پس از اعلام اولین جزئیات از طرح تازه بنزین برای مردم سوال است این طرح دقیقا از چه زمانی شروع خواهد شد؟ آیا اجرای طرح فعلا سراسری است یا تنها در مناطقی به صورت آزمایشی خواهد بود.

زمان دقیق اجرای طرح نو بنزین

حسین شمسیان راد اشاره به اینکه طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس کد ملی فعلا فقط در جزیره کیش به صورت آزمایشی اجرا می گردد گفت: اجرای آزمایشی آن در این جزیره به منظور آنالیز قابلیت اجرایی و برطرف نواقص احتمالی آن انجام خواهد شد.

او اضافه نمود: پس از اجرای آزمایشی و برطرف نواقص احتمالی و تقویت نقاط قوت، این طرح بر اساس تصمیم دولت جمهوری اسلامی در کل کشور اجرا خواهد شد که زمان آن بر اساس تصمیمات مسوولان کشوری اعلام می گردد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش یادآور شد: در این طرح نرخ بنزین سهمیه یا آزاد افزایش نخواهد داشت بلکه هدف دولت از اجرای آن تنها بهره مندی تمام افراد جامعه بدون در نظر گرفتن داشتن یا نداشتن هرگونه وسیله نقلیه است به طوریکه همچون سابق هر لیتر بنزین سهمیه 15 هزار ریال و هر لیتر بنزین آزاد 30 هزار ریال عرضه می گردد.

او ادامه داد: در این طرح به ازای کد ملی هر فرد ساکن در جزیره کیش اعتبار تهیه 20 لیتر به شماره حساب سرپرست به صورت ماهانه واریز می گردد تا سرپرستان خانواده در صورت داشتن خودرو آن را برای خرید سوخت مورد نظر استفاده نمایند و در غیر این صورت می توانند سهمیه خود را به فروش برسانند.

شمسیان راد با بیان اینکه فروش اعتبار بنزین بین 15 هزار تا 30 هزار ریال خواهد بود یادآور شد: همین روش های فروش نیز به صورت کارت به کارت و یا به وسیله یک نرم افزار که در آینده معرفی می گردد خواهد بود.

او گفت: بعلاوه در این طرح سهمیه خودروهای عمومی همچون تاکسی های شهری، اینترنتی و آژانس ها و بعلاوه خودروهای دیزلی بدون تغییر ماهانه به کارت سوخت آنان واریز خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اضافه نمود: با توجه به اینکه سهمیه بنزین ذخیره شده در کارت سوخت ها نیز بدون تغییر قابلیت استفاده دارد به همین علت کارت سوخت کماکان در این جزیره در پمپ های بنزین پذیرش می گردد.

او در مورد شناسایی افراد ساکن در جزیره کیش گفت: ساز و کار این طرح صورت گرفته و با استفاده از بانک اطلاعاتی موجود بخش های مختلف این سازمان این اطلاعات در سامانه سوخت بارگزاری می گردد.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1465

به "زمان دقیق اجرای طرح نو بنزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان دقیق اجرای طرح نو بنزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید