ضرورت بسترسازی برای اشتغال و حرفه آموزی مددجویان حین تحمل حبس

به گزارش بازی های اندروید، دادستان مرکز آذربایجان شرقی گفت: باید با فراهم کردن بسترهای لازم امکان اشتغال برای مددجویان حین تحمل حبس و کسب عایدی، شرایطی فراهم گردد تا بتوانند به ادای وظیفه خود در قبال خانواده هایشان عمل نمایند.

ضرورت بسترسازی برای اشتغال و حرفه آموزی مددجویان حین تحمل حبس

به گزارش جام حم آنلاین آذربایجان شرقی ، بابک محبوب علیلو در نشست شورای معاونین دادسرای عمومی انقلاب تبریز با موضوع ایجاد هماهنگی و هم افزایی و نزدیک کردن دیدگاه ها برای نیل به اهداف بلند قوه قضاییه در دوره تحولی بیان نموده، اظهار کرد: باید نسبت به راهنمایی حداکثری مددجویان به فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی و مشارکت در برنامه های اصلاحی و تربیتی و آموزشی اهتمام وجدیت همگانی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با بهره گیری از خرد جمعی باید برنامه عملیاتی و قابل اجرا و بومی را برای دستیابی به اهداف مزبورتدوین و نقشه را ه و اقدام مشترک بین دادسرا و مجموعه زندان را تهیه و با هم افزایی و همدلی نسبت به اجرای دقیق و عملیاتی کردن مصوبات، اهتمام داشته باشیم.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی با تشریح شرایط خانواده های زندانیان از نظر معیشت و سطح عایدی، گفت: این گروه عموماً از اقشار کم عایدی و درمعرض آسیب هستند در این خصوص باید با فراهم کردن بسترهای لازم برای امکان اشتغال برای مددجویان حین تحمل حبس و کسب عایدی، شرایطی فراهم گردد تا بتوانند به ادای وظیفه خود در قبال خانواده هایشان عمل نمایند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده قضات از مجازات های جایگزین حبس وافزایش بهره مندی زندانیان از نهادهای ارفاقی، ادامه داد: شرایط زندانیان از نظر مشارکت در برنامه های فرهنگی آموزشی، اشتغال و حرفه آموزی و مشخص تکلیف نحوه اجرای احکام قضایی باید با تشکیل کارگروه ویژه ای بصورت مستمر مورد رصد وپایش قرار داده گردد.

علیلو ادامه داد: با توجه به آموزه های دینی و مفاد قانون اساسی تا آن جاکه مقررات اجاره می دهد و مصلحت جامعه ایجاب می نماید با رافت اسلامی نسبت به اعطای نهاد های ارفاقی و تسهیلی و مشخص تکلیف سریع زندانیان تحت قرار و به حداقل رساندن زمان مشخص شرایط زندانیان اهتمام و از مجازات های جایگزین حبس بویژه الزام به خدمات عمومی رایگان ودوره مراقبت استفاده حداکثری کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: droidgamers.ir شناسه مطلب: 1260

به "ضرورت بسترسازی برای اشتغال و حرفه آموزی مددجویان حین تحمل حبس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بسترسازی برای اشتغال و حرفه آموزی مددجویان حین تحمل حبس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید